Wprowadzony na rynek w 2020 r. model XCIENT Fuel Cell jest obecnie eksploatowany w Szwajcarii, Niemczech, Izraelu, Korei i Nowej Zelandii. Jest to jedyny ciężki pojazd elektryczny zasilany ogniwami paliwowymi, który sprawdził się w rzeczywistych zastosowaniach i wykazał swą niezawodność technologiczną. W maju br. Hyundai wprowadził na rynek amerykański ciągnik XCIENT Fuel Cell, wyposażony w dwa zestawy wodorowych ogniw paliwowych o mocy 90 kW każdy oraz silnik elektryczny o mocy 350 kW. Dopuszczalna masa całkowita zestawu ciągnika z naczepą wynosi maksymalnie 37 ton. Do zalet ciężarówki należy krótki czas tankowania i zasięg ponad 700 km nawet przy pełnym obciążeniu. Omawiany model jest wyposażony w wiodący na świecie system wodorowych ogniw paliwowych opracowany przez firmę HTWO, markę biznesową Hyundai Motor Group.
Nagroda została przyznana w czasie targów GTF Connect - Los Angeles, podczas których wyróżniane są najbardziej nowatorskie projekty. Dzięki innowacyjnej technologii ciężarówka XCIENT Fuel Cell jest liderem branży w zakresie zeroemisyjnych rozwiązań transportowych.
Źródło: Hyundai
Utworzona: 2023-10-11