Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

'Postęp dla ludzkości' w sektorze transportowym

Utworzona: 2023-05-12


Nowy elektryczny ciągnik XCIENT Fuel Cell, klasy 8 w układzie 6x4, został zaprezentowany na targach Advanced Clean Transportation Expo.

Podczas konferencji prasowej, Ken Ramirez, wiceprezes wykonawczy i szef działu pojazdów użytkowych i wodorowych ogniw paliwowych w Hyundai Motor, podkreślił znaczenie podejmowanych przez firmę działań zmierzających do osiągnięcia neutralności węglowej w realizacji firmowej wizji, którą wyraża hasło „Postęp dla ludzkości”.

Jesteśmy głęboko przekonani, że wodór jest jednym z najpotężniejszych i najbardziej pragmatycznych rozwiązań umożliwiających realizację naszej nadrzędnej wizji, w której transport bezemisyjny stanowi podstawowy filar zrównoważonego społeczeństwa. Nasza technologia wodorowych ogniw paliwowych wyznaczyła drogę rozwoju w branży, a jej efektywność i trwałość zostały potwierdzone w praktyce. Obecnie nasza uwaga skupia się na tworzeniu zintegrowanego ekosystemu wodoru, który obejmuje wszystkie etapy, od produkcji wodoru po jego przechowywanie, transport i dostawępowiedział Ramirez.
Hyundai Motor chce wspierać partnerstwa i przyszłe działania biznesowe, które będą zapewniać rozwiązania wspierające obsługę floty dla klientów korzystających z samochodów ciężarowych napędzanych wodorem oraz rozszerzać łańcuch wartości wodoru w USA. W tym celu zaprezentował swoje plany dotyczące projektu inkubatora pomysłów biznesowych dotyczących ekologicznych pojazdów użytkowych w Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA), fabryce pojazdów elektrycznych powstającej w Georgii. Projekt skupia się na rozwoju łańcucha wartości mobilności wodorowej. Zakład HMGMA będzie wyposażony w najnowocześniejsze technologie, dzięki którym będzie w stanie wyprodukować do 300 000 pojazdów elektrycznych rocznie. Projekt umożliwi stworzenie przyjaznego dla środowiska systemu logistycznego, obejmującego ciężarówki napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz kompletny łańcuch wartości wodoru.

Na konferencji prasowej Martin Zeilinger, wiceprezes wykonawczy i szef działu rozwoju pojazdów użytkowych Hyundai Motor, przedstawił też nowy model ciągnika XCIENT z ogniwami paliwowymi.Po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 2020 roku, model XCIENT Fuel Cell pojawił wszedł do sprzedaży w pięciu krajach: w Szwajcarii, Niemczech, Izraelu, Korei i Nowej Zelandii, i do tej pory z powodzeniem przejechał ponad 6,4 mln km. Jest to jedyny pojazd elektryczny zasilany ogniwami paliwowymi, który wykazał się niezawodnością technologiczną w ramach normalnej eksploatacji. Model zaprezentowany na tragach to ciągnik 6x4 wyposażony w dwa zestawy ogniw paliwowych o mocy 90 kW każdy i silnik elektryczny o mocy 350 kW. Zestaw o całkowitej masie dopuszczalnej wynoszącej 37 ton dysponuje zasięgiem ponad 870 km, nawet przy pełnym obciążeniu. Zastosowany z ciągniku system wodorowych ogniw paliwowych został opracowany przez HTWO, markę należącą do Grupy Hyundai Motor, która specjalizuje się w energii wodorowej.

Dzięki znacznemu wsparciu rządu USA i większej liczbie graczy wchodzących na rynek wodoru, Hyundai Motor wychodzi z założenia, że całkowity koszt posiadania pojazdów wodorowych znacznie spadnie, a zmiany klimatyczne i problemy z łańcuchem dostaw przyspieszą przejście na czyste źródła energii. Grupa Hyundai Motor zamierza również wspierać rozwój ekosystemu czystego wodoru poprzez wdrożenie podejścia „Waste-to-Energy”, w ramach którego do produkcji wodoru wykorzystuje się biogaz pozyskiwany z odpadów organicznych, takich jak odpady żywnościowe, obornik zwierzęcy i osady ściekowe. Czysty wodór znajduje zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu, w tym w transporcie, budownictwie i energetyce.

Źródło: Hyundai Motor
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels