Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Citylinery to dopiero początek

Utworzona: 2024-04-15


Rozszerzenie floty transportowej o naczepy tego typu to projekt Geis PL, który w najbliższych miesiącach firma planuje intensywnie rozwijać. Wykorzystanie ich ma wiele zalet - poza redukcją emisji dwutlenku węgla poprzez ograniczenie liczby pojazdów w aglomeracjach, przyczynia się także do obniżenia kosztów dostaw.

Standardowe rozwiązania transportowe, jak tzw. samochód „solówka”, mieści maksymalnie 18-20 sztuk palet w rozmiarze euro. Znaczącą przewagę nad nimi ma naczepa typu Cityliner, która wyróżnia się możliwością załadunku aż 27 sztuk. Dzięki swojej innowacyjnej konstrukcji pojazd może swobodnie poruszać się po terenach miejskich z ograniczeniami strefy ruchu oraz dotrzeć w miejsca, z którymi inne rozwiązania mają problem.

Citylinery przewoźnika można spotkać w okolicach Łodzi, Warszawy, Lublina, Poznania, Bielska-Białej czy Katowic. Kolejne pojawią się w innych miastach, m.in. Bydgoszczy, Gdańsku oraz Wrocławiu. Do końca III kwartału br. Grupa planuje posiadać w swojej flocie przynajmniej 25 tego typu naczep.

Obserwujemy jak zmieniają się koncepcje miast. Widzimy tendencję do tworzenia bardziej zrównoważonych, inteligentnych i przyjaznych dla mieszkańców przestrzeni miejskich, w których niedługo nie będzie miejsca dla pojazdów emitujących CO2. Sytuacja klimatyczna wymaga od nas konkretnych działań, które w dużej mierze spoczywają na firmach. W kontekście polskiego rynku istotnym krokiem jaki zrobiliśmy w tym kierunku, jest wprowadzenie do floty naczep typu Cityliner. Jesteśmy po fazie testowej tego rodzaju transportu w Polsce. Rezultaty były na tyle pozytywne, że zdecydowaliśmy się na wprowadzenie Citylinerów do stałego taboru. Naszym planem jest rozszerzenie ich liczby na inne lokalizacje i elastyczne reagowanie na wzrost zainteresowania tym rozwiązaniem mówi Paweł Golec, dyrektor operacyjny z Geis PL.

Zrównoważony transport w Grupie Geis

Strategia MissionZero skupia się na trzech obszarach: ekologicznym, społecznym i ekonomicznym. Jej założenia opierają się na Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ, których najistotniejszym aspektem jest zielony transport. W związku z tym, w 2022 r. firma rozpoczęła budowę prototypu nowej generacji budynków przyjaznych dla klimatu, zatwierdziła plany elektrowni fotowoltaicznych wytwarzających energię neutralną klimatycznie, a także dokonała inwestycji w pojazdy elektryczne i stacje ładowania. Wszystko po to, aby do 2040 r. osiągnąć neutralność klimatyczną.

Jednym z kluczowych elementów w tej kwestii są nowe rozwiązania transportowe. Niemcy są pierwszym krajem Grupy, w którym wdrożono w pełni elektryczną ciężarówkę. Oddział firmy w Satteldorfie włączył do codziennej pracy Volvo FH Electric. Pojazd porusza się niemal bezgłośnie i jest używany od marca. Elektryczna ciężarówka pokonuje nawet do 300 kilometrów dziennie. W Polsce tego typu rozwiązanie było testowane wspólnie z firmą Scania, która udostępniła Geis elektryczne auto dostawcze. Pokonało ono blisko 2,2 tysiąca km w okolicach Rawy Mazowieckiej.

Źródło: Grupa Geis
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels