Po pierwsze, mamy mniej awarii na drogach, co oznacza mniej przestojów. Po drugie oszczędzamy paliwo. Po trzecie, obniżamy emisję CO2. Nasze pojazdy zużywają około 3,5 do 4 mln litrów paliwa rocznie. Nawet jeśli uda nam zmniejszyć zużycie o 1, 2 lub 3 procent, oszczędzamy w ten sposób bardzo dużo pieniędzy powiedział Mischa Vredeveld, dyrektor generalny firmy.Vredeveld zdecydowała się na usługę ContiConnet Live, którą można wykorzystać zarówno do pojazdów przebywających w trasie przez kilka dni, jak i codziennie powracających do bazy.
Jedną z ważnych funkcji w ramach usługi ContiConnect Live jest możliwość śledzenia pojazdu, dzięki której dyspozytor jest w stanie zlokalizować kierowcę w przypadku utraty ciśnienia w oponie wyjaśnia Bart Piceu, menedżer ds. rozwiązań cyfrowych w firmie Continental.Firma wykorzystuje usługę ContiConnect Live do całodobowego monitorowania pojazdów znajdujących się w kilkudniowych trasach. Continental oferuje również rozwiązanie dla flot, w których pojazdy codziennie wracają do magazynu za pomocą Conti Connect Yard. W tym przypadku dane dotyczące opon są przesyłane, gdy pojazdy przejeżdżają przez stacjonarny czytnik i przekazywane menedżerowi floty.
Jeśli chodzi o konserwację, największym wyzwaniem jest zapewnienie ciągłej sprawności pojazdów. Jeżeli pojazd zepsuje się w trasie, generuje to znaczne koszty. Funkcja monitorowania na żywo za pośrednictwem tabletu lub smartfona stała się zatem dla nas niezbędnym narzędziem Frans Gerding, menadżer floty firmy Vredeveld, podkreśla dalsze korzyści ContiConnect.ContiConnect dba o to, aby ciśnienie w oponach zawsze było prawidłowe. Samo to może w wielu przypadkach zapobiec przebiciu opony, oszczędzając czas i pieniądze.
Źródło: Continental