Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Ponad 100 ciężarówek Zetros trafiło na Ukrainę

Utworzona: 2023-09-09


Ministerstwo Obrony Ukrainy otrzymało auta terenowe od działu pojazdów specjalnych Mercedes-Benz. Dostawa obejmuje szereg typów samochodów przeznaczonych do wsparcia wojskowego i logistycznego. Ukraińskie siły zbrojne chcą rozszerzyć swoje możliwości operacyjne w zakresie zaopatrzenia i obrony za pomocą solidnych ciężarówek.

Ponadto niemiecki producent oferuje kompleksowe usługi konserwacyjne związane z pojazdami. Jeszcze przed dostawą, kierowcy ukończyli kursy szkoleniowe i praktyki w nowych autach. Środki na zakup pochodziły z funduszy pomocowych rządu niemieckiego w ramach inicjatywy nadzorowanej i realizowanej przez niemieckie Ministerstwo Spraw Zagranicznych i niemieckie Ministerstwo Obrony.

Od kilku miesięcy ukraińskie MSW wykorzystuje Zetrosy z poprzednich dostaw w różnych misjach ratowniczych. Ciężarówki zaopatrują ludność w trudno dostępnych obszarach, oczyszczają drogi i usuwają gruz. Tam, gdzie sytuacja na to pozwala, pojazdy wspierają także odbudowę.

Sprzęt dostosowany do specjalnych zadań logistycznych na Ukrainie

Nowe pojazdy dla Ukrainy mają przeważnie stały napęd na wszystkie koła i są przystosowane do różnych zadań transportowych. Ich dopuszczalna masa całkowita, w zależności od wersji, waha się od 16,5 do 40 ton. Te przystosowane do jazdy w terenie ciężarówki są wyposażone w sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny OM 460 o mocy od 265 do 350 kW (360 do 476 KM), w zależności od wersji. Pojemność skokowa 12,8 litra zapewnia maksymalny moment obrotowy do 2300 Nm. Maska, którą można otworzyć niezależnie od kabiny umożliwia łatwe prowadzenie prac konserwacyjnych i naprawczych w komorze silnika. Oddzielona kabina zapewnia przestrzeń chronioną, umożliwiającą korzystanie z technologii komunikacyjnych.

Technologia Mercedes-Benz Zetros

Dzięki mocnemu silnikowi, 16-biegowej skrzyni biegów i dwustopniowej skrzyni rozdzielczej jest w stanie pokonać teren, który w innym przypadku wymagałby objazdów. W przypadku transportu z dużym obciążeniem na nierównym terenie, przydaje się możliwość jazdy przy dużych kątach nachylenia, a także możliwości brodzenia. Włączane blokady mechanizmów różnicowych mogą generować napęd nawet w przypadku utraty przyczepności poszczególnych kół. Umiejscowienie siedzenia za przednią osią zapewnia stosunkowo płynną jazdę i dobrą kontrolę nad pojazdem nawet przy dużych prędkościach i w złych warunkach drogowych.



Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels