GDDKiA przed weekendem majowym udostępniła kierowcom ciąg główny S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn na zasadzie przejezdności, w pełnym przekroju dwóch pasów ruchu na odcinku ponad 17-kilometrów trasy. Połączyła funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca i tym samym zmieniła układ komunikacyjny na południe od stolicy Polski. Rozdzieliła wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8, który dotychczas kumulował się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami. Trasa wylotowa w kierunku Krakowa rozpoczyna się na węźle Warszawa Lotnisko, a dwujezdniową drogą dojedziemy do położonej blisko 230 km dalej granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. GDDKiA udostępniła węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach pełną funkcjonalność zyskały węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe.
Trzy zadania realizacyjne
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki pomiędzy węzłami:🔸 Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
🔸 Lesznowola – Tarczyn Północ, o długości 14,8 km, udostępniona do ruchu 28 kwietnia 2023 r.
🔸 Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r.
Trasa główna to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają już węzły: Zamienie, Lesznowola, Złotokłos i Tarczyn Południe. Dwa kolejne, Antoninów i Tarczyn Północ, są jeszcze w trakcie realizacji.
Źródło: GDDKiA