Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Łatwiejszy dojazd do nowej wylotówki na Kraków. Oddano węzeł Antoninów na S7

Utworzona: 2023-09-05


Mowa o odcinku pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Południe. To pierwsza z zapowiadanych przy udostępnieniu kierowcom ciągu głównego zmian, które ułatwią dojazd do nowej wylotówki na Kraków, mieszkańcom okolicznych miejscowości a także Piaseczna.

Trwają ostatnie prace przy węźle Tarczyn Północ. Po ich zakończeniu oraz uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie także ten węzeł zostanie udostępniony do ruchu. Jak informuje GDDKiA, nastąpi to w ciągu najbliższych tygodni. Wykonawca inwestycji kontynuuje budowę dróg serwisowych, lokalnych, pary Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo, a także przy ogrodzeniu drogi ekspresowej. Zgodnie z umową wykonawca ma zrealizować te prace do I kwartału 2024 r. To pozwoli rozpocząć remont dotychczasowego przebiegu DK7, 17 km od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a tym samym całego kontraktu zgodnie z podpisaną umową przewidziano na koniec III kwartału 2024 r.

GDDKiA przed weekendem majowym udostępniła kierowcom ciąg główny S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn na zasadzie przejezdności, w pełnym przekroju dwóch pasów ruchu na odcinku ponad 17-kilometrów trasy. Połączyła funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca i tym samym zmieniła układ komunikacyjny na południe od stolicy Polski. Rozdzieliła wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8, który dotychczas kumulował się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami. Trasa wylotowa w kierunku Krakowa rozpoczyna się na węźle Warszawa Lotnisko, a dwujezdniową drogą dojedziemy do położonej blisko 230 km dalej granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. GDDKiA udostępniła węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach pełną funkcjonalność zyskały węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe.

Trzy zadania realizacyjne

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki pomiędzy węzłami: 
🔸 Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r. 
🔸 Lesznowola – Tarczyn Północ, o długości 14,8 km, udostępniona do ruchu 28 kwietnia 2023 r. 
🔸 Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r. 

Trasa główna to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają już węzły: Zamienie, Lesznowola, Złotokłos i Tarczyn Południe. Dwa kolejne, Antoninów i Tarczyn Północ, są jeszcze w trakcie realizacji. 

Źródło: GDDKiA
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels