Rampy dostępne dla kierowców
8 z 13 urządzeń GDDKiA udostępniła kierowcom od początku 2024 r. Do końca 2025 r. powstanie kolejnych około 10, a ponad 50 jest w trakcie postępowań przetargowych i w przygotowaniu. Do końca 2026 r. infrastruktura do odśnieżania pojazdów ciężarowych rozwinie się do ponad 70 urządzeń.Kierowcy pojazdów ciężarowych korzystają już z 13 urządzeń w następujących lokalizacjach na sieci dróg szybkiego ruchu:
🚩 A1 MOP Mszana Południe w woj. śląskim,
🚩 A1 MOP Woźniki Wschód w woj. śląskim,
🚩 A1 MOP Woźniki Zachód w woj. śląskim (tu dostępna jest dmuchawa),
🚩 A4 MOP Prószków w woj. opolskim,
🚩 A4 MOP Przysiecz w woj. opolskim,
🚩 S3 MOP Racula Zachód w woj. lubuskim,
🚩 S7 MOP Widoma Wschód i Widoma Zachód w woj. małopolskim,
🚩 S8 MOP Guzew Południe w woj. łódzkim,
🚩 S19 MOP Obroki Wschód w woj. lubelskim,
🚩 S19 MOP Obroki Zachów w woj. lubelskim,
🚩 S61 MOP Chomentowo Wschód w woj. podlaskim,
🚩 S61 MOP Chomentowo Zachód w woj. podlaskim.
Przede wszystkim bezpieczeństwo
GDDKiA przypomina, że za właściwe przygotowanie pojazdu do drogi, w tym jego dokładne odśnieżenie, odpowiedzialny jest kierowca. Spadające z dachów ciężarówek śnieg i lód mogą powodować uszkodzenia innych pojazdów, a nawet doprowadzić do wypadku. Do ich usunięcia można wykorzystywać m.in. specjalne rampy czy dmuchawy. Więcej na temat kar i odpowiedzialności kierowców zawodowych w materiale Gdy lód spada z dachu: ryzyko, odpowiedzialność i konsekwencje dla kierowców.Źródło: GDDKiA
grafika poglądowa