Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Udane testy eActrosa 600 w gorącej Hiszpanii

Utworzona: 2023-08-29


Sukcesem zakończyły się letnie testy akumulatorowego Mercedesa eActrosa 600 do transportu dalekobieżnego. Przez około pięć tygodni elektryczna ciężarówka była eksploatowana w Hiszpanii w temperaturach sięgających 44 st. C. Światowa premiera modelu odbędzie się 10 października, a seryjna produkcja ma ruszyć w 2024 roku.

Podczas testów w Andaluzji na południu Hiszpanii sprawdzano m.in. sprawność układu klimatyzacji, wydajność elektrycznego układu napędowego i systemu zarządzania temperaturą akumulatora oraz dokonywano pomiarów na stacjach szybkiego ładowania. Po zakończeniu testów prototyp pokonał ponad 2000-kilometrową trasę powrotną z Granady przez Walencję, Barcelonę, Montpellier i Lyon do zakładu Mercedesa w Wörth am Rhein.

W następnym kroku zorganizowane zostaną testy w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych w firmach transportowych. Oprócz ciągnika siodłowego, w chwili wprowadzenia modelu na rynek, dostępne będą także podwozia pod zabudowę. Zapewni to klientom wiele możliwych zastosowań w transporcie lokalnie bezemisyjnym.


Nowa stylistyka kabiny eActrosa 600 zrywa z dotychczasowym wyglądem serii Actros na rzecz elementów stylistycznych wprowadzonych w prototypie koncepcyjnym zaprezentowanym na ubiegłorocznych targach IAA. Modernizacji poddano także wnętrze kabiny.

Trzy zestawy akumulatorów zapewniają eActrosowi 600 łączną moc zainstalowaną ponad 600 kWh, a dwa silniki stanowiące część nowej osi elektrycznej generują ciągłą moc wyjściową wynoszącą 400 kW oraz moc szczytową przekraczającą 600 kW. Baterie wykorzystują ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP), które charakteryzują się przede wszystkim długą trwałością i większą ilością energii użytkowej niż w przypadku ogniw litowo-jonowych. Akumulatory seryjnej wersji będzie można naładować od 20 do 80% w czasie krótszym niż 30 minut na stacji ładowania o mocy około 1 MW.


Samochód zaprojektowano tak, aby jego komponenty spełniały te same wymagania dotyczące trwałości, co w porównywalnym konwencjonalnym modelu do transportu długodystansowego (m.in. przewidywany przebieg 1,2 mln km w ciągu 10 lat). Istotą koncepcji Mercedes-Benz Trucks w zakresie akumulatorowo-elektrycznego transportu dalekobieżnego jest zaoferowanie całościowego rozwiązania obejmującego pojazdy, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi powiązane.

Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transcash.eu S.A.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels