Konsekwentnie realizujemy sieć wygodnych, bezpiecznych i przyjaznych środowisku naturalnemu dróg szybkiego ruchu. Dzięki nowej trasie, omijającej Sianów od północy, zyskają zarówno kierowcy jadący nową drogą ekspresową, jak również mieszkańcy tego miasta powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.Obwodnica Koszalina i Sianowa została częściowo oddana do ruchu w 2019 roku wraz z odcinkiem S6 Goleniów – Koszalin. Na fragmencie tej drogi od węzła Koszalin Wschód do węzła Sianów Wschód, w związku ze skomplikowanymi warunkami gruntowo-wodnymi, projekt drogi musiał zostać zmieniony. W efekcie zaprojektowano estakadę o długości niemal 800 m przechodzącą nad linią kolejową Koszalin – Gdańsk.
❗Dotychczas DK6 prowadziła przez środek miasta i starówkę w Sianowie, a kierowcy mieli do pokonania ciasne zakręty pod kątem niemal 90 stopni. Na wąskiej drodze zlokalizowano szereg skrzyżowań i przejść dla pieszych, co sprawiało, że ruch był spowolniony i często tworzyły się zatory. Powodowało to również uciążliwości związane z hałasem, spalinami i problemy w ruchu lokalnym. Po udostepnieniu kierowcom obwodnicy Sianowa ruch tranzytowy, w tym przede wszystkim pojazdów ciężkich, ominie tę miejscowość.
Obwodnica Sianowa to dwujezdniowa droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na tym odcinku powstały dwa węzły drogowe: Sianów Zachód, na połączeniu S6 z DW203 i DK6 w rejonie Gorzebądza oraz Sianów Wschód. W ramach obwodnicy Sianowa wybudowano dwa wiadukty nad obwodnicą, dwa mosty oraz wiadukt w ciągu S6 nad drogą lokalną. Na tym fragmencie S6 występowała konieczność wykonania wzmocnień podłoża, w ramach prac przy dokończeniu obwodnicy wykonano kolumny przemieszczeniowe o łącznej długości ponad 38 km.
Źródło: Ministerstwo Infratruktury