Droga ekspresowa S17 to trasa bardzo istotna dla Polski Wschodniej, a także kluczowa arteria dla wymiany gospodarczej z Ukrainą. Dzięki budowie S17 poprawią się warunki transportowe, nowa droga przyniesie ponadto poprawę bezpieczeństwa i większy komfort podróżowania pomiędzy Lublinem a granicą państwa powiedział wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec.Odcinek S17 Izbica - węzeł Zamość Sitaniec przebiegać będzie w większości nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17. Rozpocznie się za Izbicą, ominie od zachodniej strony Chomęciska Małe i zakończy w okolicach Sitańca. W ramach inwestycji powstaną m.in. dwa węzły (Stary Zamość, Zamość Sitaniec) i 27 obiektów inżynierskich.
Wykonawca będzie miał 41 miesięcy na zaprojektowanie, wybudowanie trasy i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych od połowy grudnia do połowy marca. Zgodnie z umową, wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) powinien trafić do Wojewody Lubelskiego latem przyszłego roku. Budowa drogi jest planowana w latach 2026-2028.
S17 Piaski – Hrebenne to ważny fragment całego ciągu S17 Warszawa – Lublin – Zamość – Tomaszów Lubelski – Hrebenne (granica państwa). To także droga międzynarodowa E372 prowadząca z Warszawy do Lwowa. Trasa ta będzie łączyć się na węźle Piaski Wschód z drogą ekspresową S12 Piaski – Dorohusk. Na obwodnicy Lublina połączy się także z drogą ekspresową S19 (Via Carpatia).
Źródło: Ministerstwo Infrastruktury