Każda ciężarówka może przewieźć do 40 ton ładunku i przejechać do 3500 km na 1000-litrowym zbiorniku. W przypadku europejskiego etapu F1 ciężarówki są napędzane wyłącznie paliwem HVO100, spełniającym normę EN15940 dla paliw parafinowych powiedział Paul Fowler, szef DHL Motorsports Logistics.Korzystając z HVO100, Grupa Deutsche Post DHL przestrzega unijnej dyrektywy w sprawie energii odnawialnej. Z tego względu DHL i Formuła 1 planują w nadchodzących latach w większym zakresie korzystać z ciężarówek napędzanych w sposób zrównoważony.
Tworzenie bardziej zrównoważonej środowiskowo przyszłości było kluczowym elementem partnerstwa pomiędzy DHL a F1, które w przyszłości obejmie także testowanie bardziej zaawansowanych technologii, wykorzystanie multimodalnych rozwiązań transportowych, w tym frachtu lądowego i morskiego, oraz wykorzystanie większej liczby samolotów Boeing 777, które zmniejszają emisję CO2 o 18% w porównaniu z modelem 747. W tym sezonie zespół DHL Motorsport przejedzie około 150 000 km, przewożąc około 1400 ton ładunku w ramach każdego wyścigu. Oprócz samochodów wyścigowych, na miejsce wyścigu trzeba przewieźć opony, części zamienne i paliwo, sprzęt nadawczy i zaplecze hotelowe dla zespołów. DHL zapewnia również kompleksowe śledzenie ładunku podczas transportu, a także usługi pośrednictwa celnego, odbioru i odprawy celnej.
Źródło: DHL