Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Inwestowanie w pracowników przynosi korzyści

Utworzona: 2023-05-01


Musimy pracować mądrze, a to oznacza szereg zmian w modelach pracy, do których się przyzwyczailiśmy – stwierdził Paweł Michalik, dyrektor zarządzający w ING Hubs Poland.

Przed firmami stoją nowe wyzwania. O tym, jak sobie z nimi radzić dyskutowali uczestnicy panelu „Nowoczesne usługi biznesowe w Polsce” podczas XV Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Polski sektor BPO (nowoczesne usługi biznesowe) rozwija się w bardzo dynamicznie. Szacuje się, że w tej gałęzi gospodarki pracuje około pół miliona osób. Ostatnie lata to czas, w którym branża powinna pokazać swoją umiejętność dostosowania się do zmieniających się wymogów rynku.

Jak przyznał Paweł Michalik, dyrektor zarządzający w ING Hubs Poland w trakcie dyskusji podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, to ostatni moment, aby zacząć zmieniać profil działalności i zarządzający nie mogą być tylko menedżerami, ale powinni stać się prawdziwymi liderami.

Według mnie to będzie oznaczało bardzo dużo zmian w modelu pracy. Potrzebujemy teraz ekspertów, gdyż specjalistów już mamy. To jest bardzo dobry moment i branża powinna wykorzystać sprzyjającą koniunkturę na rynku oświadczył dyrektor Michalik.
Rynek usług dla biznesu w ostatnich latach uległ wielu zmianom. Wpływ miała pandemia COVID-19, a także czas postpandemiczny. Wojna w Ukrainie oraz związane z wydarzeniami za naszą wschodnią granicą zjawiska kryzysowe oddziaływają na firmy, świadczące usługi dla biznesu.

Ale pokazaliśmy, że radzimy sobie w czasie kryzysu. Choćby hybrydowa praca, gdzie okazało się, że doskonale sobie z nią radzą osoby, które bały się na początku pandemii takiego sposobu wykonywania obowiązków. Szefowie firm nie tylko dopasowali się do wymagań rynku, ale także do oczekiwań pracowników. Zadbanie o pracownika, o jego zdrowie, a także nawet o sposoby spędzania jego wolnego czasu jest bardzo ważne i przynosi wymierne efekty. wyjaśnił dyrektor zarządzający w ING Hubs Poland.
Dodał, że przedsiębiorcy szybko dostosowali się do sytuacji i przemodelowali swój system działalności. Paneliści EKG 2023 podkreślali, że najważniejsze cechy firm świadczących usługi dla biznesu to nadal: szybkość, zwinność i odporność na kryzysy. Jednak do podstawowych zadań należy dodać także mocniejsze włączenie się w struktury klienta; zadbanie o pracownika.

Powinniśmy bardziej inwestować w kulturę organizacyjną. Więcej mówić o wartościach, które są ważne dla firmy. Należy z jednej strony dostosowywać się do wymagań rynku i oczekiwań pracowników, ale z drugiej zadbać o kulturę organizacyjną i budowanie wspólnoty przekonywał dyrektor Michalik.
Nowe wymagania, jakie stawiane są przed branżą to poszukiwanie kompetencji pracownika i możliwości ich lepszego wykorzystania. Jedną z metod jest budowanie długoterminowej ścieżki zawodowej.

Bardzo ważne jest nastawienie długoterminowe na wartości, które zespalają ludzi. Musimy dostosować się do pracownika i szukać innych, nowych sposobów budowania zaangażowania naszych ludzi w rozwój firmy. Powinniśmy stworzyć, zwłaszcza młodym ludziom, możliwości rozwijania kariery, oparte na wspólnocie. Wspierajmy pracowników, pomagając im podnosić kompetencje. Szukajmy praktycznych rozwiązań stwierdził Paweł Michalik.
Źródło: Źródło informacji: PAP MediaRoom
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels