Zaledwie półtora roku po rozpoczęciu prac, 1 października 1963 r. z linii produkcyjnej zszedł pierwszy szkielet kabiny. Począwszy od roku 1965 załoga fabryki produkowała kompletne samochody ciężarowe. Dziś są to modele Actros, Arocs i Atego. W Wörth powstają również pojazdy specjalne marki z gwiazdą ‒ Econic, Unimog i Zetros.
W 2021 r. rozpoczęła się seryjna produkcja akumulatorowo-elektrycznego eActrosa, a w kolejnym roku drugiej seryjnej ciężarówki elektrycznej – eEconica. Dziennie zakład produkcyjny w Wörth może opuścić nawet 470 pojazdów wykonanych ściśle według zamówienia każdego z klientów.
Nasza siła innowacyjności i zaangażowanie są w dużej mierze zasługą załogi. Również w przyszłości to ludzie będą stanowić o charakterze zakładu. Dlatego podnoszenie kwalifikacji i doskonalenie zawodowe w dziedzinie technologii przyszłości są dla nas niezbędne. I aby z powodzeniem kształtować tę transformację, konsekwentnie inwestujemy w naszych pracowników, bo ich zaangażowania i entuzjazmu potrzebujemy w tym fascynującym czasieW ciągu 60 lat od rozpoczęcia produkcji z taśm montażowych zjechało ponad 4,4 miliona ciężarówek, w tym ok. 790 tys. zestawów CKD (ang. Completely Knocked Down), które są wysyłane na rynki zamorskie do ostatecznego montażu na miejscu. Jest więc powód do świętowania. W jubileuszowym roku 2023 wokół fabryki i na jej terenie będą miały miejsce różne wydarzenia – m.in. obchody rocznicowe, tradycyjny dzień rodzinny, w którym pracownicy mogą zwiedzać fabrykę wraz ze swoimi bliskimi, a także kawiarenka adwentowa i koncert bożonarodzeniowy. Kulminacją obchodów ma być zaplanowana na jesień uroczystość jubileuszowa.
zapewnił dr Andreas Bachhofer, menedżer fabryki w Wörth.
Od dziesięcioleci nasz zakład w południowym Palatynacie przechodzi ciągłą przemianę, którą kształtujemy wspólnie. Dzięki nowym produktom powstają nowe możliwości zawodowe. Naszym punktem oparcia jest solidna i przekonująca wizja przyszłości zakładu, którą uzgodniliśmy z kierownictwem firmy w 2021 rokuŹrodło: Daimler Truck Polska
stwierdził Thomas Zwick, przewodniczący rady zakładowej.