Ugruntowaliśmy naszą pozycję lidera w dziedzinie elektryfikacji wprowadzając na rynek śmieciarkę Mack LR Electric w grudniu 2021 r., a teraz rozszerzamy naszą ofertę pojazdów bezemisyjnych o model MD Electric. To kolejny ważny krok w naszych wysiłkach na rzecz dekarbonizacji i bardziej zrównoważonej przyszłości powiedział Martin Weissburg, globalny prezes Mack Trucks.Mack MD Electric będzie dostępny, podobnie jak jego odpowiednik z silnikiem Diesla, jako pojazd klasy 6 i 7. Dopuszczalna masa całkowita wersji klasy 6 wynosi 11,5 tony, a wersji klasy 7 to 15 ton. Będzie produkowany w Roanoke Valley Operations w Wirginii, gdzie od 2020 roku produkowane są wszystkie pojazdy serii Mack MD.
Pojazd jest napędzany trójfazowym silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi, a wszystkie układy są zasilane akumulatorami litowo-jonowymi z tlenkiem niklu i manganu (NMC) o pojemności 150 kWh lub 240 kWh. Akumulatory można ładować za pomocą prądu zmiennego lub stałego. Regeneracyjny układ hamulcowy pomaga odzyskać energię podczas hamowania. MD Electric jest dostępny w układzie 4x2 z krótkim przednim nawisem w celu zapewnienia lepszej zwrotności w ciasnych warunkach miejskich. Kabina charakteryzuje się krótką odległością od zderzaka do tylnej części kabiny wynoszącą 261 cm, najkrótszą w branży. Podobnie jak wariant z silnikiem Diesla, grill i maska tego modelu jest wzorowana na stylistyce zastosowanej w autostradowym Mack Anthem®. Elektryczny wariant może być wyposażony w nadwozie furgonowe lub chłodnicze, platformę z kłonicami oraz wywrotkę. Kierowcy modelu MD6 nie muszą posiadać zawodowego prawa jazdy (CDL) jeśli nie przewożą ładunków niebezpiecznych.
Źródło: Volvo Group