Dzięki unikalnej konstrukcji ramy, w razie zderzenia czołowego silnik i skrzynia biegów opadają, co zmniejsza ryzyko obrażeń. Solidne zawiasy drzwi zapewniają ich zamknięcie podczas uderzenia, ale umożliwiają otwarcie po wypadku. Deska rozdzielcza i kolumna kierownicy zostały zaprojektowane tak, by zminimalizować skutki kolizji dla kierowcy.
Systemy wspomagające – pomoc w każdej sytuacji
Aby zapobiegać wypadkom, Volvo wyposażyło VNL w system Volvo Active Driver Assist (VADA), który obejmuje:◾ ostrzeganie przed kolizją czołową i automatyczne hamowanie,
◾ wykrywanie pieszych i rowerzystów,
◾ ostrzeganie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu,
◾monitorowanie pojazdów na sąsiednich pasach,
◾adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania.
Według Departamentu Transportu aż 64% wypadków z udziałem pojazdów użytkowych to zderzenia czołowe. Dlatego Volvo postawiło na kompleksowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa mówi Nico Delagey, dyrektor ds. strategii produktów w Volvo Trucks.Dla jeszcze większej ochrony dostępny jest opcjonalny pakiet VADA Plus, który ostrzega przed kolizjami bocznymi i posiada zaawansowany system Volvo Dynamic Steering (VDS). Pomaga on kierowcy utrzymać kontrolę nad pojazdem, nawet w trudnych warunkach, np. przy silnym bocznym wietrze.
Lepsza widoczność i komfort jazdy
Nowe VNL to także przełom w kwestii widoczności. Ciężarówka została wyposażona w:◾ automatyczne światła drogowe, które redukują zmęczenie kierowcy,
◾ światła doświetlające zakręty,
◾ kamerę rozpoznającą znaki drogowe i wyświetlającą je na desce rozdzielczej,
◾panoramiczną przednią szybę o zwiększonej odporności na uszkodzenia.
Wkrótce model VNL będzie również dostępny z systemem monitorowania otoczenia (CMS), który zastąpi tradycyjne lusterka boczne i poprawi widoczność nawet w trudnych warunkach. Kamera cofania ułatwi manewrowanie i podłączanie naczepy. Dzięki tym rozwiązaniom nowe Volvo VNL nie tylko dba o bezpieczeństwo, ale także podnosi komfort i pewność jazdy na zupełnie nowy poziom.
Źródło: Volvo