Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nie zawsze więcej znaczy lepiej

Utworzona: 2023-03-07


Przeciążone ciężarówki zatrzymali i skierowali na wagi funkcjonariusze kujawsko-pomorskiej, dolnośląskiej oraz zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

Inspektorzy kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą. Zestawem należącym do polskiej firmy przewożono o 20 sztuk żywych świń za dużo. Zespół pojazdów ważył 42,2 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Na miejsce kontroli wezwano Powiatowego Lekarza Weterynarii z Chełmna, który ocenił warunki przewozu zwierząt i nadzorował przeładunek nadmiaru świń na inny pojazd podstawiony przez przewoźnika. Podczas kolejnej kontroli innego przewozu zwierząt, kierowca nie okazał wymaganego przepisami prawa zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji na wykonywanie transportu drogowego rzeczy.

Z kolei na jednej z ulic Wrocławia patrol dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli wywrotkę, która wyjechała z pobliskiej betoniarni. Powodem tej interwencji było niezabezpieczenie plandeką przewożonej podsypki cementowo-piaskowej. Oprócz tego inspektorzy zwrócili także uwagę na ilość ładunku i postanowili zweryfikować tonaż ciężarówki. Wywrotka ważyła nieco ponad 36 t zamiast przepisowych 34 t. Za duża masa przewożonego ładunku sypkiego spowodowała też przekroczenia nacisków podwójnej osi napędowej ciężarówki na drogę o 4,4 t.

Dzień wcześniej,na krajowej „dziesiątce” w Szczecinie inspektorzy zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli samochód ciężarowy z przyczepą. Zespołem pojazdów przewożono dwa duże zbiorniki żelbetowe z pokrywami. Ciężarówka z ładunkiem ważyła 49,5 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Umieszczony na samochodzie ciężarowym zbiornik spowodował przekroczenie dozwolonych nacisków podwójnej osi napędowej na drogę o nieco ponad 3 t. Naciski wynosiły 22,2 t zamiast przepisowych 19 t. Zespół pojazdów był również za długi o prawie 2 metry. W trakcie dalszej kontroli drogowej inspektorzy stwierdzili też, że przewoźnik nie pobrał danych z karty kierowcy do tachografu w wymaganym przepisami prawa terminie.

Nieprawidłowe przewozy świń, podsypki cementowo-piaskowej i zbiorników żelbetowych zostały wstrzymane do czasu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości. Wobec przewoźników drogowych oraz załadowców będą wszczęte postępowania administracyjne zagrożone karami pieniężnymi.

Źródło: GITD
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels