W zależności od zastosowania, dostosowujemy zestaw do transportu samochodów do konkretnych potrzeb klienta, a tym samym gwarantujemy optymalne wykorzystanie mówi Markus Erdmann, menadżer produktu w Designwerk.Pierwsze dostawy trafią na rynek niemiecki w 2023 roku. Zamówienia złożyły już pierwsze firmy z branży logistyki motoryzacyjnej, takie jak ARS Altmann AG i Mosolf SE & Co. KG.
LIczba samochodów, jakie można umieścić na nadwoziu zależy od pojemności baterii oraz ich umiejscowienia w pojeździe. W praktyce transporter zasilany bateryjnie nadaje się do różnych zastosowań: w przypadku dostawy 8 samochodów z fabryki do dealera na trasie długości 260-300 km wystarcza pojemność od 340 do 500 kWh. Z takich wersji transporterów marki Designwerk zamierzają korzystać firmy Altmann i Mosolf. Model z baterią o pojemności 1000 kWh można eksploatować na trasach średniodystansowych i międzynarodowych. Na zestawie naczep Kässbohrera zmieści się siedem SUV-ów, które ciągnik Mid Cab 6x2R na jednym ładowaniu baterii może przewieźć na dystansie 510 km.
Źródło: Designwerk