Niska wysokość siodła ciągnika High Cab Lowliner 4x2T, wynosząca 937 mm, pozwala uzyskać trzymetrową wysokość załadunkową w naczepie. W porównaniu z konwencjonalnymi ciągnikami siodłowymi, Lowliner umożliwia uzyskanie nawet do 15% większej ładowności lub pomieszczenie o 50% więcej nośników ładunku. Ze względu na prawnie dopuszczalny wzrost masy w przypadku napędów alternatywnych, nie dochodzi do utraty ładowności.
Biorąc pod uwagę emisje "od wydobycia do wykorzystania” (well-to-wheel), w porównaniu z odpowiednikiem z konwencjonalnym układem napędowym, elektryczny Lowliner pozwala zmniejszyć emisję CO2 o 57% w Niemczech i nawet o 79% w Szwajcarii ze względu na udział energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.
Designwerk opracowuje i produkuje elektryczne ciężarówki, szybkie ładowarki mobilne, buforowe stacje ładowania megawatowego oraz modułowe systemy akumulatorów wysokiego napięcia. Producent oferuje cztery modele samochodów ciężarowych (High Cab, Mid Cab, Mid Cab X i Low Cab).
Model High Cab Lowliner jest wyposażony w akumulator o pojemności 380 kW. Można go naładować prądem stałym o mocy 350 kW w ciągu ok. 45 minut przewidzianych na obowiązkową przerwę. Ciągnik o dmc 40 t ma silnik elektryczny o mocy 500 kW (680 KM) połączony ze stałą przekładnią, bez sprzęgła. Niemieckie firmy złożyły już wnioski o dotacje na zakup 34 Lowlinerów z wysoką kabiną, które zostaną dostarczone w czwartym kwartale 2023 r.
Źródło: Designwerk
Utworzona: 2022-12-08