Z 1000 kWh całkowitej pojemności do faktycznego użytkowania dostępnych jest 864 kWh - reszta jest zachowywana, aby wydłużyć trwałość baterii. Z pełnym ładunkiem (DMC 42 t) pojazd pokonuje dystans 576 km na jednym ładowaniu. W zależności od obciążenia i profilu trasy, możliwy do osiągnięcia jest zasięg do 640 km.
Dzięki dużej pojemności akumulatorów efektywność energetyczna ciągników elektrycznych jest jeszcze bardziej widoczna. W tym przypadku pojazd elektryczny zużywa o 52% mniej energii niż odpowiednik z silnikiem Diesla powiedział Tobias Wülser, założyciel i członek zarządu firmy Designwerk.Przy średnim przebiegu 120 tys. km rocznie i korzystaniu ze szwajcarskiego miksu elektrycznego możliwe jest ograniczenie emisji CO2 o 74% przez cały okres użytkowania pojazdu.
Ponieważ akumulatory zostały umieszczone za kabiną, w wyniku czego podwozie jest dłuższe o 1 metr, ciągnik nadaje się szczególnie do użytku w Szwajcarii i krajach skandynawskich. Możliwość ładowania pojazdu prądem stałym o mocy 350 kW umożliwia pracę zmianową. Naładowanie akumulatora do poziomu 80% zajmuje około 100 minut. Wbudowane systemy akumulatorów wysokiego napięcia z technologią NMC pochodzą z własnej produkcji. Charakteryzują się modułową budową oraz w porównaniu z konkurencją dużą gęstością energii.
Ciągnik ma silnik o mocy 500 kW (680 KM), który jest połączony z samodzielnie opracowaną, 1-biegową przekładnią bez sprzęgła. Designwerk oferuje dwie wersje kabiny ciągnika z napędem 6x2: Mid i High Cab. Pierwsze pojazdy pojawią się na drogach w Szwajcarii pod koniec 2023 roku.
Źródło: Designwerk