Firma Pilot Company zamierza zainstalować wysokowydajne stacje ładowania w wybranych MOP-ach należących do sieci Pilot i Flying J na terenie całych Stanów Zjednoczonych, z których będą mogły pojazdy ciężarowe wszystkich marek. W ramach współpracy z Pilot Company, Volvo pomoże określić, które z istniejących MOP-ów powinny zostać wyposażone stacje ładowania w pierwszej kolejności biorąc pod uwagę obecną i przewidywaną liczbę akumulatorowych ciężarówek elektrycznych, potrzeby klientów oraz dostępność funduszy federalnych i stanowych na pokrycie kosztów kapitałowych.
Model VNR Electric, dysponujący zasięgiem do 400 km, został zaprojektowany przez Volvo Trucks North America z myślą o bezemisyjnej dystrybucji miejskiej i regionalnej. Do tej pory pierwsi użytkownicy ciężarówek VNR Electric ładowali swoje pojazdy w zajezdniach, do których ciężarówki wracają każdego dnia. Udostępnienie publicznych stacji ładowania przystosowanej do obsługi ciężarówek o średniej i dużej ładowności zwiększy zakres zastosowań pojazdów akumulatorowych i przyczyni się do zmniejszenie śladu węglowego branży transportowej.
Ciekawe jak sytuacja zostanie rozwiązana w Europie, gdyż Parlament Europejski przyjął stanowisko w sprawie projektu przepisów UE mających na celu przyspieszenie wdrażania stacji ładowania i alternatywnego tankowania (takich jak elektryczne lub wodorowe) między innymi dla samochodów osobowych i ciężarowych. Zgodnie z przyjętym tekstem, do 2026 roku na głównych drogach UE co 60 km powinien znajdować się przynajmniej jeden punkt ładowania samochodów elektrycznych. Ten sam wymóg dotyczyłby ciężarówek i autobusów, ale tylko na sieciach bazowych TEN-T i ze stacjami o większej mocy. Będą pewne wyjątki dla regionów najbardziej oddalonych, wysp i dróg o bardzo małym natężeniu ruchu. Więcej informacji - Stacje ładowania co 60 km, wymóg dotyczy także ciężarówek.
Utworzona: 2022-11-22