Spełniają różnorodne wymagania
Opony spełniają różnorodne wymagania związane z użytkowaniem floty na drogach regionalnych i lokalnych, tj. częste przyspieszanie, hamowanie, manewrowanie i pokonywanie zakrętów na zmiennych nawierzchniach. Doskonałe osiągi i trakcja, zoptymalizowane opory toczenia, co ma wpływ na efektywność paliwową i emisję CO2, oraz podwyższona trwałość - to ich główne atuty. W zależności od rozmiaru opony, Conti Hybrid 5 wyróżniają się przebiegiem do 20% wyższym od poprzedników.Dzięki długim przebiegom i rozwiązaniom premium do bieżnikowania, użytkownik tych opon może osiągnąć wysoki poziom efektywności, a tym samym zapewnić zrównoważone zarządzanie flotąZarówno opony Hybrid HS5 na oś prowadzącą, jak i Hybrid HD5 na oś napędową oferują wysokie osiągi w każdych warunkach pogodowych, nawet przy szczątkowej głębokości bieżnika pod koniec okresu eksploatacji. To zasługa zastosowania bieżnika z nowymi matrycowymi lamelami 3D.
- zapewnia Hinnerk Kaiser, Head of Product Development Bus and Truck Tires w Continental.
Hybrid HS5
W konstrukcji opony Conti Hybrid HS5, oprócz nowej mieszanki gumowej, zastosowano opasanie 0°, co oznacza, że stalowy pas biegnie nad radialnym karkasem wzdłuż w kierunku jazdy. Taka konstrukcja optymalizuje rozkład nacisków na powierzchni styku, co ma znaczenie zwłaszcza przy zmiennych warunkach obciążenia. Zmniejsza również naprężenia na krawędziach opasania, co zwiększa trwałość opony i ogranicza pękanie w rowku.Opasanie 0° zapewnia oponie dodatkową stabilność, równomierne zużycie i optymalny przebieg. Głębokie rowki bieżnika dają pewność, że nie znikną przez długi czas aż do wytarcia bieżnika.
Hybrid HD5
Opony Conti Hybrid HD5 na oś napędową przeznaczone są do użytku łączonego na drogach regionalnych i autostradach. Nowo opracowana mieszanka, a także nowy wzór i powiększona szerokoścć bieżnika to znaki rozpoznawcze opony. W bieżniku zastosowano 5 żeber, a nie 6 jak u poprzednika, lamele 3D, a także specjalną konstrukcję rowków, które się "otwierają" i robią się coraz szersze w miarę zużywania się opony. W efekcie bieżnik ma właściwości samooczyszczania się z kamieni, trakcja w różnych warunkach pogodowych jest lepsza niż u poprzednika oraz wydłużono przebiegi.Dodajmy, że wszystkie opony ciężarowe Continental mogą być podłączone do rozwiązań cyfrowych, takich jak system zarządzania ContiConnect z fabrycznie zainstalowanymi czujnikami we wnętrzu opon. Czujnik drugiej generacji mierzy ciśnienie i temperaturę w oponie, pokazuje poziom naładowania baterii, a także szacowany przebieg ogumienia oraz głębokość bieżnika (ostatnia funkcja dostępna będzie wkrótce). Możliwe jest nawiązywanie połączeń z czujnikiem przez Bluetooth - kierowca może w każdej chwili sprawdzić parametry ogumienia korzystając z telefonu.
Nowe opony Conti Hybrid będą dostępne w wielu rozmiarach, począwszy od następujących: HS5 - 315/70 R 22.5 i 385/55 R 22.5; HD5 - 315/70 R 22.5
Źródło: Continental