Europejskie przepisy dotyczące wyposażenia zimowego w ciężarówkach i autobusach – zima 2022/2023
❗ (zmiany w stosunku do ubiegłego roku zaznaczone kolorem czerwonym)




Continental informuje: O ile nam wiadomo, nie ma żadnych ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych/łańcuchów śniegowych dla ciężarówek w następujących krajach: Cypr, Grecja i Malta. Aby uzyskać informacje na temat szczególnych przepisów dotyczących łańcuchów śniegowych i opon z kolcami, należy zapoznać się z przepisami ruchu drogowego obowiązującymi w tych krajach,
Pomimo starannego sprawdzania dostępnych informacji, nie możemy zagwarantować, że są one prawidłowe i kompletne.
M+S – opony tego typu (ang. mud + snow: błoto i śnieg) posiadają profil bieżnika oraz strukturę zapewniające większą przyczepność w warunkach zimowych niż opona letnia. Oznaczenia M+S nie podlega ustalonym procedurom testowym.
Opony oznaczone symbolem alpejskim - trzy szczyty z płatkiem śniegu w środku - (3PMSF) zapewniają przyczepność w warunkach zimowych zgodną z prawnie ustalonymi wymogami. Opony tego typu muszą uzyskać ocenę pozytywną w testach na ośnieżonej drodze o charakteryzować się przyczepnością o 25% lepszą od standardowej opony letniej.
Opony zimowe marki Continental są oznaczone symbolem płatka śniegu na ścianie opony. Ich własności nie tylko zdecydowanie przewyższają osiągi opony M+S, ale są także znacznie powyżej wymagań, jakie musza spełniać opony z symbolem 3PMSF. Opony zimowe Continental to wynik wieloletnich doświadczeń i praktycznej wiedzy zdobytej podczas użytkowania opon w niskich temperaturach, jakie występują w krajach skandynawskich. Te specjalne opony zimowe zapewniają wyraźnie lepsze osiągi na zaśnieżonych lub oblodzonych drogach.
W celu zapewnienia optymalnej przyczepności i wysokiego bezpieczeństwa jazdy w chłodniejsze dni firma Continental zaleca montaż opon zimowych na wszystkich osiach pojazdów ciężarowych i autobusów.
Źródło: Continental