Jedna z ciężarówek została wstępnie przetestowana i z powodzeniem zasilana biopaliwem HVO100 na trasie prowadzącej z Grand Prix Węgier z powrotem do siedziby w Brackley w Wielkiej Brytanii. Po tej podróży, 13 ciężarówek, które latem przebywały w Belgii i trzy ciężarówki z Wielkiej Brytanii, używały biopaliwa pozyskiwanego lokalnie do pokonania 300 km ze Spa do Zandvoort, a następnie 1100 km z Zandvoort do Monzy, przy czym tylko ostatnie 20 km wymagało użycia oleju napędowego ze względu na problemy z dostępnością biopaliw.

Paliwo z hydrorafinowanego oleju roślinnego (HVO 100) jest produktem w 100% wolnym od paliw kopalnych, otrzymywanym z olejów roślinnych, olejów odpadowych i tłuszczów. Zastosowanie HVO100 może znacznie zmniejszyć emisje CO2 i wpływ transportu towarowego na lokalną jakość powietrza poprzez zmniejszenie emisji NOx i cząstek stałych.
Bioenergia stanowi obecnie około jedną dziesiątą całkowitego światowego zaopatrzenia w energię pierwotną, a prognozuje się, że do 2026 r. zapotrzebowanie na biopaliwa wzrośnie o 28%. Biopaliwa są już wykorzystywane w sportach motorowych, a Formuła 1 wprowadziła w tym roku obowiązek stosowanie biopaliw E10 w samochodach wyścigowych, stawiając sobie ambitny cel całkowitego przejścia na zrównoważone paliwo od roku 2026.
Źródło: Mercedes-Benz Trucks