Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

REKLAMA

Cel: ponad 1000 km jazdy po zatankowaniu ciekłego wodoru
Utworzona: 2022-09-24

Na targach IAA Transportation 2022 Daimler Truck demonstruje praktyczną użyteczność ciężarówki napędzanej wodorem. Firma umożliwia wybranym zwiedzającym przejazd (i tankowanie) zestawem ciężarowym z ciągnikiem wyposażonym w ogniwa paliwowe.

Na targach IAA Transportation 2022 Daimler Truck umożliwia wybranym zwiedzającym przejazd jedną z prezentowanych wodorowych ciężarówek. W ten sposób producent demonstruje praktyczną użyteczność w pełni załadowanego, 40-tonowego zestawu z ciągnikiem GenH2 Truck napędzanym ogniwami paliwowymi na drogach publicznych. Będzie to prezejazd łącznie z tankowaniem, które umożliwia firma H2 MOBILITY Deutschland na stacji Shell w Laatzen, w pobliżu terenów targowych.


Prototypowy Mercedes-Benz GenH2 Truck, dopuszczony do ruchu drogowego, jest napędzany i zasilany wodorem gazowym. Na swoim targowym stoisku w hali 19/20 firma z gwiazdą w logo prezentuje także kolejny prototyp ciężarówki GenH2 Truck ze zbiornikami na ciekły wodór.

Od ubiegłego roku trwają testy pierwszych prototypowych samochodów ciężarowych GenH2 Truck napędzanych ogniwami paliwowymi – zarówno na własnym torze testowym firmy, jak i na drogach publicznych.

W pracach nad rozwojem napędów wodorowych Daimler Truck preferuje w dłuższej perspektywie zastosowanie wodoru ciekłego, który ma znacznie większą gęstość energetyczną w stosunku do objętości niż w stanie gazowym. Pozwala to na przewożenie większej ilości wodoru, a tym samym znacznie zwiększa zasięg oraz zapewnia pojazdowi osiągi porównywalne z konwencjonalną ciężarówką z dieslem.

Celem konstrukcyjnym jest uzyskanie zasięgu przekraczającego tysiąc kilometrów bez konieczności dodatkowego tankowania. Dzięki temu pojazd zyska zdolność do obsługi szczególnie trudnych i wymagających elastyczności operacji transportowych, zwłaszcza w segmencie ciężkiego transportu dalekobieżnego. Rozpoczęcie produkcji seryjnej ciężarówki z napędem wodorowym przewidziano na drugą połowę obecnej dekady.

Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels