
Prototypowy Mercedes-Benz GenH2 Truck, dopuszczony do ruchu drogowego, jest napędzany i zasilany wodorem gazowym. Na swoim targowym stoisku w hali 19/20 firma z gwiazdą w logo prezentuje także kolejny prototyp ciężarówki GenH2 Truck ze zbiornikami na ciekły wodór.
Od ubiegłego roku trwają testy pierwszych prototypowych samochodów ciężarowych GenH2 Truck napędzanych ogniwami paliwowymi – zarówno na własnym torze testowym firmy, jak i na drogach publicznych.
W pracach nad rozwojem napędów wodorowych Daimler Truck preferuje w dłuższej perspektywie zastosowanie wodoru ciekłego, który ma znacznie większą gęstość energetyczną w stosunku do objętości niż w stanie gazowym. Pozwala to na przewożenie większej ilości wodoru, a tym samym znacznie zwiększa zasięg oraz zapewnia pojazdowi osiągi porównywalne z konwencjonalną ciężarówką z dieslem.
Celem konstrukcyjnym jest uzyskanie zasięgu przekraczającego tysiąc kilometrów bez konieczności dodatkowego tankowania. Dzięki temu pojazd zyska zdolność do obsługi szczególnie trudnych i wymagających elastyczności operacji transportowych, zwłaszcza w segmencie ciężkiego transportu dalekobieżnego. Rozpoczęcie produkcji seryjnej ciężarówki z napędem wodorowym przewidziano na drugą połowę obecnej dekady.
Źródło: Daimler Truck