Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Dostawczaki z trójramienną gwiazdą nadal będą produkowane w Niemczech

Utworzona: 2022-10-03


W połowie tej dekady wszystkie nowo wprowadzane na rynek samochody dostawcze z gwiazdą na masce będą elektryczne. W tym celu Mercedes-Benz Vans opracowuje modułową architekturę o nazwie VAN.EA dla średnich i dużych samochodów dostawczych z napędem elektrycznym.

Przejście do produkcji vanów elektryczno-akumulatorowych oznacza znaczny wzrost kosztów związanych z nowymi komponentami. Model biznesowy w erze mobilności elektrycznej wymaga zatem nowych rozwiązań, aby nadal oferować konkurencyjne produkty i otworzyć długoterminowe perspektywy dla zakladów i zatrudnionych w nich pracowników. W związku z tym firma dostosowuje swoją sieć produkcyjną w Europie do wytwarzania ciężkich vanów, wzmacniając w ten sposób pozycję rynkową i zabezpieczając długoterminowe perspektywy swoich niemieckich zakładów.

Adaptacja europejskiej sieci produkcyjnej

Chcemy utrzymać naszą pozycję pomimo rosnących kosztów związanych z e-mobilnością. Aby to osiągnąć, reorganizujemy naszą europejską sieć produkcyjną. Włączenie do niej nowej fabryki dzięki wykorzystaniu istniejącego zakładu w Europie Środkowo-Wschodniej pomoże nam zapewnić długoterminową konkurencyjność naszych niemieckich fabryk i umożliwi udane wejście w erę elektromobilności
– mówi Mathias Geisen, szef Mercedes-Benz Vans.
Wkrótce z linii produkcyjnej fabryki Mercedes-Benz w Düsseldorfie, największego zakładu marki, zjedzie kolejna generacja eSprintera. W przyszłości powstaną tu pojazdy na bazie platformy VAN.EA (Van Electric Architecture). Planowane inwestycje związane z wykonaniem niezbędnych adaptacji w zakładzie zamkną się kwotą ok. 400 mln euro.

W fabryce Mercedes-Benz w Ludwigsfelde wkrótce będzie również produkowana kolejna generacja eSprintera (model otwarty). Poza tym firma rozważa również stworzenie w zakładzie w Ludwigsfelde centrum kompetencyjnego w zakresie indywidualizacji elektrycznych samochodów dostawczych.

Fabryka Mercedes-Benz AG z siedzibą w Europie Środkowo-Wschodniej zostanie włączona do sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Vans. W przyszłości będą tu powstawały duże samochody dostawcze (furgon) na bazie VAN.EA. Dzięki temu producent wykorzysta synergię kosztową, która pozwoli mu zapewnić długoterminową konkurencyjność. Wkrótce pomiędzy kierownictwem firmy a przedstawicielami pracowników rozpoczną się rozmowy na temat planów dla zakładów w Niemczech.

Jako przedstawiciele pracowników domagamy się, aby w przewidywanej reorientacji europejskiej sieci produkcyjnej zapewniono obydwu niemieckim fabrykom długoterminowe i jasne perspektywy, a duże samochody dostawcze z trójramienną gwiazdą nadal były produkowane w Niemczech
– komentuje Ergun Lümali, zastępca przewodniczącego rady nadzorczej i przewodniczący rady zakładowej, Grupa Mercedes-Benz AG.

Kolejne generacje z większym zasięgiem

Dzięki trzem wariantom akumulatorów i wielu wersjom nadwozia, od furgonu po podwozia z kabinami do zabudowy skrzyniowej, eSprinter nowej generacji ma potencjał zdobycia nie tylko nowych segmentów klientów, ale także nowych rynków, w tym USA i Kanady. W zależności od konfiguracji, zasięg będzie ponad dwukrotnie większy niż obecnej generacji eSprintera.

Trwają przygotowania do uruchomienia produkcji nowej generacji eSprintera, która rozpocznie się w drugiej połowie przyszłego roku w zakładach w Charleston, Düsseldorfie i Ludwigsfelde.

Źródło: Mercedes-Benz Vans
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels