Adaptacja europejskiej sieci produkcyjnej
Chcemy utrzymać naszą pozycję pomimo rosnących kosztów związanych z e-mobilnością. Aby to osiągnąć, reorganizujemy naszą europejską sieć produkcyjną. Włączenie do niej nowej fabryki dzięki wykorzystaniu istniejącego zakładu w Europie Środkowo-Wschodniej pomoże nam zapewnić długoterminową konkurencyjność naszych niemieckich fabryk i umożliwi udane wejście w erę elektromobilnościWkrótce z linii produkcyjnej fabryki Mercedes-Benz w Düsseldorfie, największego zakładu marki, zjedzie kolejna generacja eSprintera. W przyszłości powstaną tu pojazdy na bazie platformy VAN.EA (Van Electric Architecture). Planowane inwestycje związane z wykonaniem niezbędnych adaptacji w zakładzie zamkną się kwotą ok. 400 mln euro.
– mówi Mathias Geisen, szef Mercedes-Benz Vans.
W fabryce Mercedes-Benz w Ludwigsfelde wkrótce będzie również produkowana kolejna generacja eSprintera (model otwarty). Poza tym firma rozważa również stworzenie w zakładzie w Ludwigsfelde centrum kompetencyjnego w zakresie indywidualizacji elektrycznych samochodów dostawczych.
Fabryka Mercedes-Benz AG z siedzibą w Europie Środkowo-Wschodniej zostanie włączona do sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Vans. W przyszłości będą tu powstawały duże samochody dostawcze (furgon) na bazie VAN.EA. Dzięki temu producent wykorzysta synergię kosztową, która pozwoli mu zapewnić długoterminową konkurencyjność. Wkrótce pomiędzy kierownictwem firmy a przedstawicielami pracowników rozpoczną się rozmowy na temat planów dla zakładów w Niemczech.
Jako przedstawiciele pracowników domagamy się, aby w przewidywanej reorientacji europejskiej sieci produkcyjnej zapewniono obydwu niemieckim fabrykom długoterminowe i jasne perspektywy, a duże samochody dostawcze z trójramienną gwiazdą nadal były produkowane w Niemczech
– komentuje Ergun Lümali, zastępca przewodniczącego rady nadzorczej i przewodniczący rady zakładowej, Grupa Mercedes-Benz AG.
Kolejne generacje z większym zasięgiem
Dzięki trzem wariantom akumulatorów i wielu wersjom nadwozia, od furgonu po podwozia z kabinami do zabudowy skrzyniowej, eSprinter nowej generacji ma potencjał zdobycia nie tylko nowych segmentów klientów, ale także nowych rynków, w tym USA i Kanady. W zależności od konfiguracji, zasięg będzie ponad dwukrotnie większy niż obecnej generacji eSprintera.Trwają przygotowania do uruchomienia produkcji nowej generacji eSprintera, która rozpocznie się w drugiej połowie przyszłego roku w zakładach w Charleston, Düsseldorfie i Ludwigsfelde.
Źródło: Mercedes-Benz Vans