Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Więcej premium dla biznesu

Utworzona: 2024-04-30


Nowe Mercedesy Vito i Sprinter, a tekże ich wersje elektryczne eVito i eSprinter, oferują większy komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność, zwłaszcza dzięki cyfrowej sieci.

Mercedes-Benz Vans chce umacniać swoją pozycję wiodącego producenta samochodów dostawczych klasy premium. Firma wprowadza na rynek liczne zmiany w swoich vanach, które m.in. zyskały nowy design nadwozia i wnętrza, nowe i rozszerzone systemy wspomagania kierowcy oraz funkcje zapewniające komfort użytkowania, a także udoskonalenia pod względem łączności.

Vito i eVito

Vito to wszechstronny, średniej wielkości samochód dostawczy o dmc od 2,5 do 3,2 tony, dostępny jako furgon, towarowo-osobowy Mixto i osobowy Tourer. Oferowany jest w trzech długościach nadwozia, z dwoma rozstawami osi, dwoma układami napędowymi, trzema liniami wyposażenia. Elektryczny wariant eVito jest dostępny w dwóch długościach nadwozia jako furgon i Tourer do komercyjnego przewozu pasażerów. Dzięki tej różnorodności model spełnia wymagania wielu branż.

Dalsza część tekstu pod zdjęciem.


Vito i eVito zostały w znacznym stopniu udoskonalone, szczególnie pod względem łączności. Po raz pierwszy wyposażono je w system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience), co oznacza, że klienci komercyjni w tym segmencie mogą również korzystać z nowoczesnej łączności cyfrowej, w tym szerokiej gamy cyfrowych dodatków zwiększających komfort (wymaga to m.in. trwałego powiązania pojazdu z kontem użytkownika Mercedes me). Dzięki MBUX eVito stał się częścią ekosystemu elektromobilności marki z gwiazdą. Inteligentna nawigacja i aktywne zarządzanie zasięgiem zapewnia spokojną jazdę, przejrzystość i bezpieczeństwo planowania tras.

Dalsza część tekstu pod zdjęciem.


Samochody zyskały nowoczesny design nadwozia i wnętrza, nowe i rozszerzone systemy wspomagania oraz funkcje zapewniające komfort, takie jak elektryczna klapa tylna EASY-PACK (w wersji Tourer), reflektory MULTIBEAM LED i nowa konsola środkowa. Standardowe wyposażenie pojazdów zostało unowocześnione, a warianty zasięgu dokładniej dostosowane do wymagań klienta. Nowości dotyczą także układu napędowego – w ciągu roku do gamy napędów konwencjonalnych dodany zostanie silnik benzynowy wykorzystujący technologię miękkiej hybrydy. Z kolei w eVito zoptymalizowano m.in. system zarządzania temperaturą.

Sprinter i eSprinter

Sprinter, flagowy model wśród vanów z udziałem w sprzedaży około 50%, występuje w klasie tonażowej do 5,5 tony. W swojej podstawowej wersji jest oferowany jako furgon, wersja z platformą, podwozie i Tourer, w trzech długościach, z napędem na przednie, tylne lub wszystkie koła. Dzięki tej wszechstronności ma wiele wariantów i stanowi doskonałą podstawę dla różnych rozwiązań w zakresie zabudów i konwersji – ok. 75% wyprodukowanych egzemplarzy tego modelu jest modyfikowanych.

Dalsza część tekstu pod zdjęciem.


Zmodernizowany Sprinter oferuje więcej bezpieczeństwa, komfortu i łączności cyfrowej. Został wyposażony w rozbudowane i dodatkowe systemy wspomagania jazdy, takie jak asystent ruszania i Sideguard Assist. W standardzie wyposażony jest także w system multimedialny MBUX z inteligentnym asystentem głosowym.

Dalsza część tekstu pod zdjęciem.


Druga generacja eSprintera opiera się na nowej koncepcji modułowej z napędem na tylne koła. Pojazd oferuje większą ładowność przy dmc do 4,25 tony i w szerszej gamie wariantów. Klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma rodzajami i długościami nadwozia (podwozie dostępne pod koniec roku), trzema pojemnościami akumulatorów (56 kWh, 81 kWh i 113 kWh) oraz szczytową mocą silnika 100 kW lub 150 kW. W wersji z baterią 113 kWh zasięg wynosi do 478 km, wg procedury pomiarowej WLTP.

Pojazdy spełniające różne wymagania

Pojazdy dostawcze stanowią ok. 80% sprzedaży Mercedes-Benz Vans. Marka kieruje swoją ofertę do szerokiego grona przedsiębiorców – od małych zakładów rzemieślniczych po średnie firmy i duże floty, koncentrując się w szczególności na następujących branżach: usługi kurierskie i logistyczne, handel i dostawy świeżej żywności (e-grocery), rzemiosło, usługi i produkcja, pojazdy specjalistyczne i komunalne (np. policja, straż pożarna), komercyjny przewóz pasażerów i samochody kempingowe. Każda branża ma swoje specyficzne wymagania, które w niektórych przypadkach wykraczają poza podstawowe pojazdy. Dlatego ok. 50% sprzedanych samochodów dostawczych jest przekształcanych przez producentów zabudów w rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb.

Cel: do 2030 r. ponad 50% vanów elektrycznych

Producent wyznaczył kurs na elektryczną przyszłość. Od 2026 r., wraz z wprowadzeniem modułowej i skalowalnej architektury pojazdów VAN.EA, wszystkie nowo opracowane średnie i ciężkie samochody dostawcze będą wyłącznie elektryczne. Oczekuje się, że do 2030 r. udział vanów z napędem akumulatorowym w całym portfolio modeli przekroczy 50%. Jednocześnie producent zamierza konsekwentnie dostosowywać swoje auta dostawcze z silnikami spalinowymi do postępu technicznego – szczególnie w zakresie łączności cyfrowej, bezpieczeństwa i komfortu.

Własne stacje ładowania

Aby ułatwić klientom przejście na elektromobilność, Mercedes-Benz rozpoczął w zeszłym roku budowę własnej sieci ładowania. Pierwsza stacja w Niemczech została otwarta w Mannheim w listopadzie 2023 r. Wyznacza nowe standardy szybkiego, bezpiecznego i ekologicznego ładowania o mocy 300 kW. Każdy punkt ładowania ma tylko jedno przyłącze, co gwarantuje, że pojazd można naładować maksymalną energią. Od 2024 r. marka otworzy kolejne stacje ładowania w Europie, m.in. we Włoszech, w Hiszpanii i Francji, a także dodatkowe lokalizacje w Niemczech. Do końca 2024 r. firma chce rozbudować swoją globalną sieć szybkiego ładowania do ponad 2000 punktów, w tym ok. 200 w Europie.



Źródło: Mercedes-Benz Vans
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Studio Patrzałek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels