Zdaniem Macieja Wrońskiego, prezesa związku pracodawców Transport i Logistyka Polska, mając na uwadze fakt, że polskie firmy transportowe zatrudniały przed wojną na Ukrainie 105 tysięcy kierowców z Ukrainy, a około 20-30% z nich wróciło już do swojego kraju, brak możliwości posiadania dokumentów potwierdzających legalny pobyt w Unii Europejskiej tych kierowców, którzy pozostali w naszych firmach, może w sposób krytyczny zaszkodzić branży transportu drogowego.
Według różnych szacunków, na rynku brakuje obecnie przynajmniej 150 tysięcy osób gotowych do pracy w charakterze kierowcy zawodowego. A dodatkowo brak możliwości uzyskania dokumentów pobytowych dla obcokrajowców skutecznie uniemożliwia realizację kontraktów i wykonywanie przewozów przez polskie firmy.
Dane te ujawnia dokument, do którego dotarł reporter rmf24, Michał Dobrowicz. W piśmie datowanym na 16 sierpnia br. Maciej Wroński, działając w imieniu związku pracodawców TLP, zwrócił się do ministra Zbigniewa Raua z prośbą o informacje dotyczące procedowanego projektu rozporządzenia Ministra Spraw Zagranicznych w sprawie wydawania wiz krajowych cudzoziemcom przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Link do projektu 📌
Szczegółowe informacje na temat trudnej sytuacji, w której znalazło się wiele polskich firm transportowych przeczytacie w materiale Michała Dobrowicza ⬇
Źródło: rmf24.pl
Utworzona: 2022-08-27