Popyt na bezemisyjne pojazdy użytkowe znacznie wzrósł w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. W samym QUANTRON obsłużyliśmy ponad 500 zapytań klientów z konkretnymi ofertami w całej Europie. W Niemczech rynek jest blokowany przez obecną praktykę finansowania. Po tym, jak drugi nabór wsparcia finansowego dla pojazdów użytkowych z napędem alternatywnym został ponownie przedłużony do 24 sierpnia, firmy i gminy czekają ze swoimi zamówieniami, aby mieć pewność co do wysokości wsparcia. Obecna praktyka finansowania działa zatem jako bariera inwestycyjna i przesuwa decyzje zakupowe, a tym samym również efekty redukcji emisji, na rok 2023– mówi Michael Perschke, dyrektor generalny Quantron AG.QUANTRON spodziewa się zatem znacznego wzrostu sprzedaży od 2023 roku, m.in. ze względu na ofensywę ciężkich samochodów ciężarowych z koncepcjami napędu BEV i FCEV. Pomimo tych przeszkód i wyzwań geopolitycznych, kierownictwo jest przekonane, że jest w stanie osiągnąć cel w wysokości 20–25 mln EUR wyznaczony na 2022 rok.
W ramach ofensywy wodorowej QUANTRON dalej rozbudowuje swój 360-stopniowy ekosystem Quantron-as-a-Service (QaaS). W przyszłości QUANTRON chce organizować produkcję zielonego wodoru i zrównoważonej energii elektrycznej dla swoich klientów oraz współpracować ze stacjami tankowania wodoru, a także oferować opcje ładowania, a tym samym znacznie zwiększyć akceptację klientów dla tej kategorii pojazdów.
Zespół QUANTRON również rósł wraz z rozwojem gospodarczym w pierwszych sześciu miesiącach roku. Założona w 2019 roku firma zatrudnia obecnie ponad 110 osób z 14 narodowości, w tym z Ameryki Północnej, Bliskiego Wschodu i Azji. Ponad połowa z nich pracuje w obszarach badań i rozwoju technicznego oraz produktów.
Źródło: Quantron AG