Pierwszym pojazdem, który skorzystał z nowego obiektu była ciężarówka QUANTRON QHM FCEV AERO dysponująca zasięgiem do 700 km wyprodukowana przez firmę Quantron AG. Zbiorniki pojazdu mogące pomieścić 54 kg wodoru są w pełni zintegrowane z podwoziem. Zużycie wodoru jest optymalizowane przez inteligentny system zarządzania Q-ENERGY, który pozwala osiągnąć maksymalną efektywność układu napędowego złożonego z osi elektrycznej, ogniwa paliwowego, akumulatora wysokiego napięcia i pomocniczych odbiorników wysokiego napięcia. Firma zamierza dostarczyć pięć takich pojazdów lokalnym klientom, umożliwiając w ten sposób pierwsze w tej lokalizacji regularne tankowanie wodoru.
Szersze przyjęcie pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi będzie możliwe jedynie pod warunkiem wdrożenia kompleksowych ekosystemów w całym łańcuchu wartości wodoru. Stacja w Neumünster jest pierwszą w Europie stacją tankowania wodoru, która jest zgodną z rozporządzeniem o infrastrukturze paliw alternatywnych (AFIR). Dzienna wydajność stacji wynosi 2000 kg wodoru.
Źródło: QUANTRON
Utworzona: 2023-12-08