Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Kolejny gracz na polskim rynku pojazdów użytkowych

Utworzona: 2023-11-08


Na polskim rynku pojawiła się nowa marka pojazdów użytkowych – Quantron. W ofercie ma nie tylko samochody zasilane czystą energią z akumulatorów, ale przede wszystkim usługę przekształcenia użytkowanych samochodów spalinowych na pojazdy napędzane energią elektryczną.

Quantron powstał na bazie prawie 140 lat doświadczenia jako spółka zależna firmy Haller GmbH. W ostatnim wieku doświadczyliśmy wielu rewolucji w transporcie, a dziś możemy projektować kolejną z nich. Wchodzimy na polski rynek w przededniu kluczowych zmian w transporcie. To moment, w którym całe krajowe ustawodawstwo i branża transportowa będą musiały dostosować się do wymagań, aby spełnić unijne cele. Jesteśmy partnerem na drodze lepszej, zrównoważonej przyszłości. Do naszych kontrahentów i ochrony środowiska naturalnego podchodzimy kompleksowo i systemowo. Oznacza to, że nie zamykamy się na jedną opcję, forsując bezwzględnie jej zasadność, ale wychodzimy do rynku z pełnym portfolio rozwiązań
podkreśla Jacek Grzybek, dyrektor zarządzający Quantron Polska.

Nie tylko "zielone" pojazdy, ale i szeroki pakiet usług

Quantron wyróżnia na tle branży dążenie do stworzenia ekosystemu produktów i rozwiązań o zerowej emisji 360 stopni. Oznacza to, że w przyszłości firma będzie dostarczała wszystkie elementy łańcucha wartości mobilności, takie jak „zielone” pojazdy, serwis i konserwację, ubezpieczenia, leasing, finansowanie, infrastrukturę, a także energię elektryczną i wodór. Usługa Quantron-as-a-Service jest obecnie uruchamiana w Niemczech, a po testowym okresie firma planuje udostępnić ją w Polsce. Z oferty będzie można korzystać na terenie całego kraju. Co więcej – w ofercie jest również usługa przekształcania samochodów spalinowych w napędzane energią elektryczną.


Portfolio produktów i usług zbudowaliśmy zgodnie z naszą misją: „każdy pojazd, którego uda się uniknąć jest dobry dla środowiska”. Oznacza to, że dbamy zarówno o tych klientów, którzy planują dopiero wyposażać flotę, jak i o tych, co już ją wyposażyli w samochody spalinowe. Jedną z naszych kluczowych usług jest elektryfikacja pojazdów spalinowych i przekształcenie ich w zeroemisyjne. Nadanie im drugiego życia ma ogromny potencjał dla ochrony klimatu i zarządzania zasobami. W ten sposób emisje z produkcji baterii mogą być w pełni zrekompensowane przez uniknięcie emisji z produkcji nowych pojazdów
dodaje Jacek Grzybek.
Siedziba polskiego oddziału Quantron AG znajduje się w podwrocławskiej Długołęce, a sprzedaż aut prowadzona jest w modelu direct – przez własną sieć opiekunów klienta. Od 3 do 10 miesięcy polscy klienci poczekają na realizacje zamówień na samochody dostawcze. W przypadku pojazdów ciężkich czas może się wydłużyć. Cennik wciąż się tworzy. Firma obiecuje, że będzie konkurencyjny w stosunku do cen pojazdów z silnikiem spalinowym.

Na polskim rynku dostępnych jest kilka modeli:

• QLI BEV (Battery Electric Vehicle) o dmc od 3,5 do 7,2 t. Są produkowane zarówno jako nowe pojazdy, jak i przez modyfikację silników spalinowych w używanych. Oferują rzeczywisty zasięg do 180 km i mogą być naładowane przy użyciu szybkich ładowarek w ciągu około 1 godziny;

• QLI FCEV (Fuel-Cell Electric Vehicle) z wodorowymi ogniwami paliwowymi o dmc 4,2 t. Samochód dostawczy z 8,2 kilogramami wodoru w zbiorniku zapewnia rzeczywisty zasięg do 450 km. Dzięki wielu wariantom nadwozia jest elastyczny w użyciu, a ładowność i czas tankowania są zbliżone do pojazdu z porównywalnym silnikiem spalinowym;

• QARGO 4 EV to rozwiązanie dla zrównoważonego transportu ostatniej mili – jest cichy i bezemisyjny z realnym zasięgiem do 230 km;

• QHM BEV i QHM FCEV to elektryczny ciągnik siodłowy zasilany z akumulatorów lub ogniw wodorowych. Przeznaczony jest do transportu dystrybucyjnego, logistyki zakładowej oraz operacji zbierania odpadów – obecnie budowany na bazie ciężarówek MAN. W listopadzie Quantron podpisał strategiczną współpracę z firmą Ford Trucks, dotyczącą elektryfikacji modelu F-Max. Produkcja ma ruszyć w pierwszym kwartale 2024 r. W związku ze współpracą Ford Trucks zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji w produkcji ciężkich pojazdów użytkowych do 2040 roku;

• CIZARIS 12 EV – bateryjno-elektryczny autobus miejski z realnym zasięgiem do 370 km.

Źródło: Quantron
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels