
Przed rozpoczęciem eksploatacji pojazdu na plantacjach trzciny na komputerze wyznacza się trasę przejazdu z dokładnością do centymetra. Zautomatyzowany przejazd jest kontrolowany za pomocą tempomatu, odbiornika GPS i georeferencji. Axor współpracuje z kombajnem do zbioru trzciny cukrowej, który również porusza się w trybie automatycznym i przekazuje zebraną trzcinę bezpośrednio na nadwozie ciężarówki. Średnia prędkość ruchu wynosi około 6 km/h. Po napełnieniu skrzyni ładunkowej kierowca ponownie przejmuje kontrolę nad ciężarówką.
W porównaniu z konwencjonalnym zestawem z ciągnikiem można osiągnąć znaczne korzyści pod względem zużycia paliwa, środków smarnych oraz kosztów serwisowania. Precyzyjnie wyznaczone trasy również zwiększają produktywność: pojazd może zebrać około dwa razy więcej w tym samym czasie dzięki wyższym średnim prędkościom roboczym.
Ze względu na wykorzystanie technologii Grunnera dostosowanej do prac żniwnych zautomatyzowane Axory nie są częścią dwutorowej strategii jazdy autonomicznej, jaką realizuje koncern Daimler Truck. W sektorze transportu ciężarowego technologia jazdy autonomicznej (SAE Level 4) jest realizowana w Stanach Zjednoczonych poprzez firmę Torc Robotics, niezależną spółkę-córkę koncernu. Rozwiązanie opracowane w ramach tego partnerstwa ma być wykorzystywane w ruchu autostradowym między centrami dystrybucji. Jednocześnie Daimler Truck współpracuje z firmą Waymo, aby wdrożyć technologię jazdy autonomicznej w modelu Freightliner Cascadia, która ma być dostępna w USA w nadchodzących latach.
Źrodło: Daimler Truck