Operacja Brock jest jednym ze środków wprowadzanych na terenie hrabstwa Kent w przypadku wystąpienia zakłóceń w ruchu przez kanał La Manche. Ze względu na ciągłe zakłócenia w porcie Dover spowodowane zmniejszoną liczbą promów, złą pogodą i dużym natężeniem ruchu, organizacja Kent Resilience Forum (KRF) wyraziła zgodę na wdrożenie dodatkowych środków zarządzania ruchem obok operacji Brock. Obejmują one:
• przesunięcie przodu kolejki pojazdów ciężarowych tworzonej w ramach Operacji Brock do miejsca tuż przed węzłem 11 na M20. Umożliwi to pojazdom zmierzającym do portu i Eurotunelu pozostanie na autostradzie.
• przekierowanie całego pozostałego ruchu w kierunku wybrzeża na inne drogi.
W przypadku wystąpienia jakichkolwiek zakłóceń na kanale La Manche ciężarówki jadące autostradą M20 w kierunku portu w Dover lub Eurotunelu nie mają dokąd się udać. W związku z wdrożeniem operacji Brock ruch towarowy do UE będzie korzystał z nitki w kierunku wybrzeża między węzłami J8 i J11, gdzie pojazdy będą ustawiane w kolejkach i wypuszczane, gdy zwolni się miejsce w porcie w Dover lub w Eurotunelu. Oprócz kolejkowania ciężarówek odbywającego się na nitce w kierunku wybrzeża, kolejki są też tworzone przy wykorzystaniu ruchu przeciwbieżnego, aby ułatwić zarządzanie przepustowością.
Dodatkowe środki zostaną wprowadzone natychmiast i spowodują wydłużenie podróży, ale pomogą utrzymać płynność ruchu. Wszyscy kierowcy planujący podróż do lub przez Kent powinni planować z wyprzedzeniem, kierować się znakami wytyczającymi objazdy, sprawdzać sytuację przed podróżą i uwzględnić dodatkowy czas na podróż. Ponadto osoby zmierzające do portu w Dover lub Eurotunelu powinny skonsultować się ze swoim operatorem przed wyruszeniem w podróż i wziąć ze sobą trochę jedzenia i wody na wypadek opóźnień.
❗❗ Kierowcy samochodów ciężarowych udający się do Eurotunelu w porcie Dover powinni kierować się znakami a od skrzyżowania 8 na autostradzie M20 podporządkować się organizacji ruchu w ramach operacji Brock. Kierowcom próbującym ignorować znaki i ominąć kolejkę grozi grzywna w wysokości 300 funtów, odesłanie na tył kolejki, co oznacza stratę czasu, paliwa i dodatkowe koszty. Dotyczy to m.in. próby ominięcia M20 na skrzyżowaniu M2/A2 w Brenley Corner.
🚩 Tunel Roundhill na A20 w kierunku wybrzeża został zamknięty pomiędzy M20 (J13/A259/A2034) a A260 w pobliżu Folkestone. Zamknięcie to ma na celu zapobieganie powstawaniu kolejek w tunelu Roundhill po wdrożeniu operacji TAP w porcie Dover.
Operacja TAP to tymczasowy system zarządzania ruchem, który pozwala na kolejkowanie ciężarówek jadących do portu na lewym pasie autostrady A20 za tunelem Roundhill, aby zapobiec tworzeniu się korków w Dover i poprawić jakość powietrza. Dzięki temu w mieście nie dochodzi do kumulacji stojących pojazdów zmierzających do portu, gdy występują tam zakłócenia w obsłudze. Ograniczenie prędkości do 40 mil na godzinę dotyczy wszystkich pojazdów zbliżających się do Dover od zachodu autostradą A20.
This from a haulier just now:
— David Munro 🏴 (@bordersbankie) April 7, 2022
The situation at Dover & Folkestone has worsened.
There are 40km queues on approach to Dover port & further delays waiting to check in.
We have had a trailer sat waiting to 'travel' on the ferry since Tuesday night and still no boarding time. 1/2 pic.twitter.com/oEd2KHb2vs