Polskie przedsiębiorstwo transportowe Kama Jarosław Krasowski z Tomaszowa Mazowieckiego wygrało naczepę kurtynę z nowej linii POWER LINE, która została wprowadzona na rynek w jubileuszowym roku. Dyrektor Generalna Schwarzmüller Polska, Monika Dobrzyńska-Bluj, Dyrektor Handlowy, Sławomir Tkaczyk oraz Dyrektor Finansowy Grupy Schwarzmüller, Michael Hummelbrunner, z dumą wręczali nagrodę właścicielowi firmy KAMA, Panu Jarosławowi Krasowskiemu.
Przyczepa do transportu kontenerów niemieckiej spółki-córki Hüffermann trafiła do firmy Sommer Transport s. r. o. z siedzibą w czeskim Tachov. Naczepę wywrotkę zdobyła niemiecka firma Reinhold und Marcel König z siedzibą w Viernheim (Hesja).
Według dyrektora zarządzającego, Rolanda Hartwiga Grupa Schwarzmüller spodziewa się w tym roku rekordowej sprzedaży. W porównaniu z poprzednim rokiem obecna sytuacja gospodarcza pozwala na wzrost o ponad dziesięć procent do poziomu 400 mln euro.
Mamy szansę obrony pozycji lidera na rynku w pięciu krajach w Austrii, na Węgrzech, w Czechach, na Słowacji i w Szwajcarii. Jest to możliwe dzięki całkowicie zmienionemu i rozszerzonemu portfolio produktów, obejmującemu osiem rodzin pojazdów i 150 różnych typów pojazdów. Zaprezentowaliśmy klientom to, co wyróżnia nas najbardziej na tle innych firm. Specjalizujemy się w pojazdach, które potrafią więcej dzięki lekkiej konstrukcji, czy też ze względu na poszczególne elementy, które zwiększają wydajność w codziennej eksploatacji. Grupa Schwarzmüller szczególnie w roku jubileuszowym potwierdziła swoją bogata tradycję w dziedzinie projektowania i produkcji. W nadchodzących latach grupa będzie opierała się na tej podstawie i zwiększała swoją rolę na rynkach europejskich. W oczekiwanej fazie konsolidacji jesteśmy aktywną stroną twierdzi Hartwig.Jako ciekawostkę warto podać, że przedsiębiorstwo przemysłowe z siedzibą w Innviertel zostało założone w Passau w 1871 roku jako kuźnia. W XIX wieku obok niej zaczął działać zakład kołodziejski. Dało to początek nowatorskiej wówczas dziedzinie konstrukcji pojazdów silnikowych w latach 30. XX wieku. Przez kilka lat przedsiębiorstwo Schwarzmüller budowało nawet samochody osobowe. W czasie światowego kryzysu gospodarczego rozwijające się przedsiębiorstwo przeniosło się do pobliskiego, ale austriackiego miasteczka Freinberg koło Schärding i w 1936 roku wybudowało zakład w dzielnicy Hanzing, która do dziś jest siedzibą firmy. W okresie wzrostu gospodarczego firma zaczęła budować sieć oddziałów w Austrii a w 1994 roku zajęła pozycję lidera na swoim rodzimym rynku.
W tym samym czasie zapadła decyzja o konsekwentnej ekspansji do krajów za żelazną kurtyną. Powstały zakłady na Węgrzech i w Czechach. Od stycznia 2020 roku Hüffermann Transportsysteme GmbH dołączyła do Grupy Schwarzmüller co czyni zakład produkcyjny w brandenburskim Neustadt (Dosse) czwartą fabryką producenta. z Hüffermann to druga marka produktowa w firmie. Dziś Grupa Schwarmüller działa w 21 krajach europejskich i jest jednym z najważniejszych przedsiębiorstw przemysłowych w kraju związkowym Górna Austria (Oberösterreich).
Źródło: Schwarzmüller