Dzisiaj w fabryce we Wrześni zatrudnionych jest ponad 3000 osób – praca odbywa się na trzy zmiany. Łącznie, od początku produkcji, z taśmy zjechało 350 tys. samochodów, a tylko w roku 2020 było ich 76.500. Na rynku polskim od roku 2017 do końca września br. zarejestrowano 13.511 nowych Crafterów. Ponad 70% produkcji stanowią pojazdy ze specjalną zabudową, spełniające specyficzne potrzeby klientów. Elastyczny sposób organizacji linii produkcyjnej pozwala na montaż Craftera w 69 wersjach zabudowy i sześciu wariantach silnikowych.
Crafter spełnia wymagania różnych grup użytkowników i pod tym względem należy do najlepszych w swojej klasie. Najwyższa jakość produkcji we wrzesińskiej fabryce, staranne wykonanie i doskonała wytrzymałość samochodu minimalizują koszty jego eksploatacji. Efektywne napędy – zarówno spalinowe, jak i elektryczny – sprawiają, że jest niezawodnym towarzyszem codziennej pracy. Ale Crafter to nie tylko dostawczy furgon, wersja skrzyniowa, czy podwozie pod zabudowę. To też elegancki, przestronny i doskonale wyposażony kamper Grand California, świetnie sprawdzający się w dalekich wakacyjnych podróżach, ale też i w krótkich, weekendowych wypadach za miasto
– mówi Magda Piekarczyk-Olszak, kierownik komunikacji marketingowej i PR Volkswagen Samochody Dostawcze.
W chwili otwarcia, w październiku 2016 r., zakład we Wrześni był najnowocześniejszą fabryką motoryzacyjną w Europie. Zawdzięczał to nie tylko innowacyjnym rozwiązaniom z zakresu techniki i ergonomii produkcji, ale również procesom promującym ekologię, jak np. technologia wykorzystania mączki wapiennej do redukcji emisji lotnych związków organicznych podczas lakierowania (tzw. Eco-Dry Scrubber). Dbałość o środowisko naturalne została potwierdzona świadectwem Niemieckiego Towarzystwa Zrównoważonego Budownictwa (DGNB).
Na przestrzeni pięciu lat zaimplementowano w zakładzie wiele nowych pomysłów i rozwiązań dotyczących ekologii. Od roku 2019 fabryka pobiera wyłącznie zieloną energię elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych, co pozwoliło nam obniżyć emisję dwutlenku węgla o 80%. Wprowadzono technologię odzysku wody z procesów lakierniczych, co przekłada się na oszczędność 4000 metrów sześciennych wody miesięcznie. Dzięki temu zużycie wody w przeliczeniu na auto jest o blisko jedną trzecią mniejsze. Co także ważne, tereny poza drogami komunikacyjnymi pozostawiono nieutwardzone zapewniając naturalną retencję, a tereny zielone wokół fabryki postanowiono zamienić na łąki kwietne i miodne, gdzie zasiano ponad 20 gatunków roślin kwitnącychZ inicjatywy wrzesińskiej załogi na terenie zakładu powstała pasieka z 25 ulami. Miód z logo VW trafił do zakładowej kantyny. Przedsięwzięcie zostało przygotowane we współpracy z lokalnym pszczelarzem.
– podkreśla Jacek Dobiecki, pełnomocnik zarządu Volkswagen Poznań ds. środowiska i energii.
Źródło: Volkswagen Samochody Dostawcze