ID: 63321
doba kierowcy
ID: 63321
ID: 63321
koledzy startuje o 6 rano o 15. 45 juz mam wyjechane 9 godzin i zaczynam pauzowac robie 11 i o 2. 45 moge ruszyc bo jestem wypalzowany i jade znowu 9 ale dowiedzialem sie ostatnio na szkoleniu w firmie ze to jest nie poprawnie a mialo by to wygladac tak startuje o tej 6 o 15. 45 zaczynam pauzowac o 2. 45 juz mam wykrecona 11 ale nie moge jeszcze ruszyc bo sie nie skonczyla doba dopiero o 6 moge ruszyc bo wtedy zaczyna sie nowa doba to z tego wychodzi ze musze zrobic ponad 14 pauzy jak to jest?? ?/
koledzy startuje o 6 rano o 15. 45 juz mam wyjechane 9 godzin i zaczynam pauzowac robie 11 i o 2. 45 moge ruszyc bo jestem wypalzowany i jade znowu 9 ale dowiedzialem sie ostatnio na szkoleniu w firmie ze to jest nie poprawnie a mialo by to wygladac tak startuje o tej 6 o 15. 45 zaczynam pauzowac o 2. 45 juz mam wykrecona 11 ale nie moge jeszcze ruszyc bo sie nie skonczyla doba dopiero o 6 moge ruszyc bo wtedy zaczyna sie nowa doba to z tego wychodzi ze musze zrobic ponad 14 pauzy jak to jest?? ?/
Posty (84)
~maro | kiero pan na kursie mówił ci o tym czy nie? | 1 | ||
slowdown
| Gdyby tak słuchać wszystkich Panów na kursie to wypłaty by nie starczyło na mandaty albo człowiek by nic nie zarobił ; ) Powiem na swoim przykładzie, jako że jeszcze niedawno wykonywałem pracę rozwożąc towar dla jednej z sieci sklepów. Zaczynałem pracę o 1 w nocy, kończyłem o 13:00 i zdarzało się, że rozpoczynałem pracę już o 22:00. Wielokrotnie byłem kontrolowany i nikt nie czepiał się pory nocnej. | 1 | ||
~ktosik | Bo na jakiej podstawie? Dla tych bardziej diciekliwych - pracodawca może sam ustalić godziny nocne w wewnętrznym regulaminie pracy Nie ma przepisu nakazujacego wozić że soba regulamin czy inne umowy więc co mają sprawdzić na drodze? | 1 | ||
~ktosik | A odnośnie wątku - spytaj się tego idioty który mówi u was w firmie o dobie kierowcy co powie na temat przepisu mówiącego że okres 24 h liczy się od zakończenia odpoczynku dziennego lub tygodniowego | 1 | ||
~Katus Utracjusz | slowdown Bo pory nocne i czasy rozpoczęcia pracy nie należą do kontroli drogowych tylko do Inspekcji Pracy. W regulaminie masz napisaną porę nocną, która wyznacza zakład pracy. Dobre- zakład pracy i wyznaczona pora nocna 6 godzin. Słyszał ktoś albo widział taką firmę? | 1 | ||
~volvo | dlaczego w orlen paliwa zmiana dzienna jest 12 godzin a zmiana nocna 10? | 1 | ||
~volvo | ktoś tu chyba trzyma sie przepisów prawa pracy jak to jest że kierowca pracuje po 70 godzin tygodniowo skoro ustawowy czas pracy z nadgodzinami to 48? | 1 | ||
~volvo | co to wogle ma być to 561? ?? 15-sto godzinny czas pracy? ?? woła o pomste do nieba! | 1 | ||
~volvo | sory 13 i pół godzinny czas pracy bo w pierwszych 6-ciu masz 45 min, i potem drugie 45 śmiać mi sie chce z tych wszystkich artykułów paragrafów i jakichś klamerek | 1 | ||
~Zakręcony | ktosik... dla bystrego człowieka jest bardzo łatwo ustalić godziny nocne. Wystarczy, że kierowca pracuje pomiędzy 3 a 4 godziną. W tym wypadku jest pewniak. | 1 | ||
~Zakręcony | Poza tym godziny nocne dotyczą czasu pracy i jako takie nie interesują kontroli ITD. Czas pracy jest kontrolowany tylko i wyłącznie przez PIP. | 1 | ||
~Zakręcony | Kary za niestosowanie się do norm czasu pracy wahają się od 0 do 1 zł. | 1 | ||
~Robas | Zaczynam pracę o 22 w niedzielę jadę 4 godz potem pauza 50minut znowu jazda 3 godziny, pauza 50 minut, potem jazda 1godz i dojechałem na rozładunek, rozładowuje 37 minut na młotkach i odjazd na parking 40minut ok mam mam około 9godz jazdy 37 na młotkach czyli zamieściłem się w 10godz pracy staje na pauzę 10rano i moje pytanie brzmi czy mogę robić 9godzin pauzy i ruszać dalej | 1 | ||
~Ddd | A kto ci zabrania? | 1 | ||
Pan_Ordynator
| Możesz ruszyć po 9 godzinach, twoja dobra pracownicza trwa do 22. 00 i w tym czasie Max 10 godzin pracy. Jeśli w pierwszej zmianie przepracowales 9. 37 godziny to zostaje ci raptem 23 minuty pracy. Więc lepiej chyba ruszyć o 21. 37 i wtedy ogien na tłoki bez obawy przekroczenie 10 godzin pracy w porze nocnej. | 2 | ||
Metafora
| Brawo ordynator, krutko zwięźle i na temat. | 1 | ||
~Ddd | Tak? A co z zapisem że o tym które 4 godziny z okresu od 00:00 dob7:00 są traktowane jak godziny nocne? Hmm? Znasz jego umowę o pracę? | |||
Pan_Ordynator
| Ddd przeczytaj dokladnie jego rozkład czasu pracy I napisz jak ustalić godziny nocne, aby w tym przypadku się nie liczyły. | 1 | ||
ninobzik
| Przecież zachacza o wszystkie godziny, nie ważne jak mają w regulaminie wewnętrznym, odnośnie tego przykładu. | |||
Pan_Ordynator
| Jakbyś ich sobie nie ustalił, to zawsze się złapiesz w tym przypadku. Stąd nie muszę znać co ma ustalone w umowie. | 1 | ||
ninobzik
| Agnieszka, lepiej aby nic, sam sobie nie ustalał. Na garbsenie ustalali, a później inspektor ze śmiechu się turlał. | 1 | ||
~Ordynator teraz Pan! | Aga czytałem że zapraszasz jutro do kącika na czarną. Jesteś tam już gospodynią??? | |||
~LBI | a nie prościej zadzwonić do tego szkolącego i dopytać, drugą opcja mamy inspektorów na dyżurach zadzwonić i dopytać s://gitd. gov. pl/dla-kierowcow/dyz ur-telefoniczny/ poza tym moim skromnym zdaniem szkolenie dla tych co nie byli choć to obowiązek szefa wysyłać i płacić taniej jest zapłacić za szkolenie w firmie niż szkolenie u ITD na drodze dzielmy się wiedza, polecam transportow cy. com. pl | |||
~Ordynator teraz Pan! | Problem w tym, że tych dyżurnych inspektorów_ (często), też powinno się doszkolić. | |||
PavelSPM
| ~Robas 2019-12-16 19:53:03 "... czy mogę robić 9godzin pauzy i ruszać dalej?" Zgodnie z przepisami, możesz zrobić 9 godzin odpoczynku (nie przekroczyłeś 13 godzin pracowniczej zmiany) i ruszyć dalej, ale do 22:00h (do końca pracowniczej DOBY od Nd 22:00h do Pn 22:00h) pozostało Ci tylko około 23 minuty pracy ("jazda" i/lub "młotki") bo już odpracowałeś około 9. 37 godzin pracy i w tym zachaczyłeś godziny czasu pracy w porze nocnej (obowiązuje ciebie ograniczenie max 10 godzin pracy w pracowniczej DOBIE). Kierowca w jednej DOBIE (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" i/lub "młotki") nie więcej niż 12 godzin, a z czasem pracy w porze nocnej tylko 10 godzin. Zaczynając nową pracowniczą DOBĘ, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej pracowniczej DOBIE, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej poprzedniej DOBIE. Ograniczenie 10 czy 12 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę (Uoczpk. Art. 15. pkt. 1., Art. 21. ). Ograniczenie 9 czy 10 godzin JAZDY dotyczy okresu dziennego czasu prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku (Roz. (WE) nr 561/2006. Art. 4. pkt. k). , Art. 6. ). W ciągu 13-15 godzin może trwać u kierowców tylko pracownicza zmiana która obejmuje wszystkie czynności (jazdę, inną pracę, dyspozycji/dyżury, przerwy) lecz ani jak nie czas pracy ("jazda" i/lub "młotki"). Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 8. 1. Dla celów rozliczania czasu pracy i ustalania uprawnienia do wynagradzania za pracę w godzinach nadliczbowych, przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. Art. 15. 1. Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na DOBĘ w ramach systemu równoważnego czasu pracy. Art. 21. W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE. Art. 2. 6a) pora nocna - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00. 00 i godziną 07. 00 ; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy; Rozporządzenie (WE) nr 561/2006. Art. 4. k) "dzienny czas prowadzenia pojazdu" oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku; Art. 6. 1. Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin. Jednakże dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu. | |||
PavelSPM
| ~Robas ... , możesz zrobić 9 (skrócony) lub nawet 11 (regularny) godzin dziennego okresu odpoczynku... | |||
~Smiaszek | Jak mozna wstawic tak brzydki temat? Wiadomo, ze dópa kierowcy jest czerwona i piecze. Radzi się podmywać po każdym wypróżnieniu, a codziennie z rana zmieniać majty na świeżo uprane. Tak można wyelyminować aspekt pieczenia. | |||
~Vinyi | Po co wklejasz tu tego szpiega? | |||
~Vinyi | Po co wklejasz tu tego szpiega? | |||
~abc | litosci... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.