REKLAMA

doba kierowcy
ID: 63321

koledzy startuje o 6 rano o 15. 45 juz mam wyjechane 9 godzin i zaczynam pauzowac robie 11 i o 2. 45 moge ruszyc bo jestem wypalzowany i jade znowu 9 ale dowiedzialem sie ostatnio na szkoleniu w firmie ze to jest nie poprawnie a mialo by to wygladac tak startuje o tej 6 o 15. 45 zaczynam pauzowac o 2. 45 juz mam wykrecona 11 ale nie moge jeszcze ruszyc bo sie nie skonczyla doba dopiero o 6 moge ruszyc bo wtedy zaczyna sie nowa doba to z tego wychodzi ze musze zrobic ponad 14 pauzy jak to jest?? ?/

Posty (84)

~maro
2016-09-01 13:11:29
a jak jest w tym twoim przepisie napisane? 10 godzin w danej dobie czy w okresie jednej doby?
~maro
2016-09-01 13:12:29
kiero plączesz się.
~kiero
2016-09-01 13:15:01
Ale nie doby zegarowej, tylko doby pracy kierowcy. Zapraszam na kurs przewozu rzeczy, osób tam wytłumaczą.

1

~maro
2016-09-01 13:19:06
art. 21: w przypadku wykonywania pracy przez kierowcę w nocy, czas pracy nie może przekraczać 10 godzin w danej dobie
~kiero
2016-09-01 13:20:23
Albo kontrola ITD. też wytłumaczy, bo to nie z kodeksu pracy przepisy, tylko z ustawy o czasie pracy kierowcy. Ostatnio wielu jest zdziwionych nałożeniem kary, bo nie wiedzą za co.
maarek75
2016-09-01 13:23:08
Doba zegarowa nie ma nic wspólnego z dobą kierowcy. Gdyby tak było to jak będziesz pracował jeśli wypadnie ci zacząć swój tydzień np w czwartek? Jedziesz np chłodnią i rozładunek masz w niedzielę. Co wtedy? Powiesz nie rozładuję bo jest niedziela?
Dlatego doby kierowcy liczone są od momentu zakończenia tygodniowego odpoczynku. I jest to 6 kolejnych okresów 24 godzinnych.
maarek75
2016-09-01 13:25:43
Rozpoczynać pracę możesz bez ograniczeń w ciągu tej samej doby ROBOCZEJ pod warunkiem, że nie przekroczysz czasu jazdy lub czasu pracy lub jednego i drugiego.
~maro
2016-09-01 13:29:43
Gdzie wyczytaliście, że jest jakaś doba kierowcy? Jakiś przepis może?
~kiero
2016-09-01 13:29:47
Jeżeli zacząłeś tydzień w czwartek to kończysz go maksymalnie po 6 okresach i odbierasz pauzę tygodniową. Zacząłeś czwartek godź 9 musisz odebrać odpoczynek tygodniowy najpóźniej od 9 w środę. Nikt nie zabrania pracy w soboty, niedziele. Tydzień pracy od poniedziałku do niedzieli ma wpływ tylko na wydłużone okresy prowadzenia (10h) i wydłużony czas pracy (15h)

1

~kiero
2016-09-01 13:31:21
Różnie to nazywają, doba robocza, doba aktywności kierowcy, albo zmiana robocza.
maarek75
2016-09-01 13:33:08
-maro, nie jest to nazwane dobą kierowcy, to nazwa umowna, ale jest napisane, że są to:"24 h okresy pomiędzy jednym a drugim odpoczynkiem tygodniowym"
~maro
2016-09-01 13:37:05
Bingo! w cytowanym art 21 jest mowa o 24 godz okresie czy o dobie?
~maro
2016-09-01 13:38:47
10 godzin w danej dobie, trudno zrozumieć?
~kiero
2016-09-01 13:39:20
Okres pomiędzy początkiem zmiany (czyli od rozpoczęcia zmiany, innej pracy, dyspozycji), a końcem następującego po niej minimalnego okresu odpoczynku dziennego (czyli po zakończeniu odpoczynku 11, bądź 9 godzin) nie może być dłuższy niż 24 godziny. To jest ta doba. Dodatkowo jeżeli zahaczasz choć minutkę o godziny nocne (0:00-7:00) to możesz pracować maksymalnie 10 godzin.
~kiero
2016-09-01 13:41:05
24 godzinny okres może być od każdej godziny do tej samej w dniu następnym.
~maro
2016-09-01 13:56:09
kiero litości, wystarczy:-) Jaka jest różnica między okresem 12 miesięcy a okresem jednego roku?
~kiero
2016-09-01 14:00:34
Taki ze moja kobieta ma go 12 razy.
~kiero
2016-09-01 16:25:33
Maliniak za czwarty cykl w pierwszym poście masz mandat, przekroczyłeś prace o 5 godzin. Zacząłeś o 5 rano czyli zahaczyłeś 2 godziny z pracy w nocy. Możesz maksymalnie w tym wypadku pracować 10 godzin, nie 15.
~kiero
2016-09-01 16:27:01
To samo w sobotę w ostatnim cyklu.
~dizel
2016-09-01 19:50:24
a jak w poniedziałek o 13 rusze to we wtorek to o 00:00 mam już wykroczenie o godzinę bo zahaczyłem o pore nocna?I powinienem przed 00:00 zacząc pauzować do wtorku do godz 13?
slowdown
2016-09-01 20:05:07
Na szkoleniu zostałeś wprowadzony w błąd.
To o czym mówisz określa się jako zmianę roboczą.
Można wytłumaczyć to w ten sposób;
Tygodniowa aktywność kierowcy (jazda, inne prace, dyspozycyjność, odpoczynek) może wynieść maksymalnie;
144 h (czyli 6 okresów 24 godzinnych)
Natomiast zmiana robocza może trwać (maksymalnie) 24h.
W twoim przypadku wygląda to tak;
Zaczynając zmianę roboczą o godzinie 6 masz obowiązek zakończyć ją najpóźniej w ciągu 24 godzin.
Masz prawo jednak jechać tylko 1 godzine i zrobić pauze 9 h a następnie jechać dalej.
Kierowca w ciągu dopuszczalnych 6 okresów 24 godzinnych może wykorzystać więcej niż 6 zmian roboczych.
Przepisy wskazują tylko na nieprzekraczanie w ciągu jednej zmiany roboczej czasu 15h pracy i wykorzystywanie minimalnej przerwy 9h.
~dizel
2016-09-01 21:08:34
odpowie mi ktoś na moje pytanie?
~dizel
2016-09-01 21:50:57
Nie kolega maliniaka. Mi chodziło że, 13 00 to godzina rozpoczęcia pracy (jazdy10h+ 2h pracy) więc o 00:01 mam wykroczenie ponieważ zakończyłem pracę o 1:00 i o tą 1 godzinę mam wykroczenie więc muszę zakończyć prace przed 24 i pauzować do 13 we wtorek, dobrze myślę?
slowdown
2016-09-01 22:10:04
Możesz skończyć o 1:00 lecz musisz zrobić pełną pauze 11 godzin, więc możesz ruszyć o 12:00.
Pora nocna to 4 godziny określone przez pracodawcę w umowie od 00:00 do 07:00.
~kiero
2016-09-01 22:18:15
Dyrektywa art3pkt 2 pora nocna okres co najmniej 4 godzin pomiędzy 0:00 a 7:00. Natomiast nasz ustawodawca w art. 21 ustawy o czasie pracy kierowcy już nie zapisał że to musi być co najmniej 4 godziny miedzy godź 0:00 a 7:00. Dlatego nawet praca jednej minuty w tym czasie stanowi prace w nocy w świetle art. 21. Podziękujcie nierobom z sejmu. Teraz pytanie których przepisów będzie się trzymał polski inspektor?
~kiero
2016-09-01 22:32:04
Dokładne brzmienie art. 21: w przypadku wykonywania pracy przez kierowcę w nocy, czas pracy nie może przekraczać 10 godzin w danej dobie. Nie ma w nim nic napisane o co najmniej 4 godzinach pracy w porze nocnej (wcześniej tak było). Według tego artykułu nawet minuta pracy w czasie 0:00 do 7:00 każe nam pracować maksymalnie 10 godzin.
~dizel
2016-09-01 22:44:02
No i właśnie o to mi chodziło, bo nie rozumiałem tego. Więc nie będę mógł pracować po 24 00

1

slowdown
2016-09-02 12:26:57
Bzdura...
art. 21 ucpk nie podlega kontroli przez inspektorów ITD ani przez inne służby w Europie. Kontrolą w/w ustawy zajmuje się jedynie PIP.

1

~maro
2016-09-02 12:34:24
slowdown pan na kursie nie mówił nic o tym :-)

1

~maro
2016-09-02 13:36:43
). Powyższa a*aliza pozwala stwierdzić, że art. 21 ustawy o czasie pracy kierowców nie podlega kontroli prowadzonej przez inspektorów transportu drogowego, lecz jest przedmiotem kontroli czasu pracy prowadzonej przez inspektorów Państwowej Inspekcji Pracy;

1

REKLAMA
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.237.183.249

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2020
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels