ID: 165637
Wagi Węgry - o co chodzi?
ID: 165637
ID: 165637
Cześć. Zmieniam trochę kierunek jazdy i zaczynam kursować przez Węgry. Nasłuchałem się dziwnych teorii na temat wag u Węgra i mam mętlik w głowie. O co tam chodzi? Trzeba ważyć czy nie trzeba? Wjeżdżać na Wagę czy nie wjężdżać? Jedni mówią że zawsze trzeba i ważą inni że omijają jak wiedzą że mają lekko, jeszcze inni że bezwzględnie trzeba wjechać, aa jeszcze inni że czasem trzeba - a czasem można ominąć. O co tu chodzi? Nie chce głupio zapłacić.
Cześć. Zmieniam trochę kierunek jazdy i zaczynam kursować przez Węgry. Nasłuchałem się dziwnych teorii na temat wag u Węgra i mam mętlik w głowie. O co tam chodzi? Trzeba ważyć czy nie trzeba? Wjeżdżać na Wagę czy nie wjężdżać? Jedni mówią że zawsze trzeba i ważą inni że omijają jak wiedzą że mają lekko, jeszcze inni że bezwzględnie trzeba wjechać, aa jeszcze inni że czasem trzeba - a czasem można ominąć. O co tu chodzi? Nie chce głupio zapłacić.
Posty (21)
ViBeZ
| jak w temacie... | |||
Kwiatula
| Przykładowo granica RAJKA, sk/h, jak wiesz, że masz lekko możesz ominąć i mieć ich głęboko w poważaniu, jednak jak masz pełno i nie wiesz czy się wyważysz lepiej wjechać i wziąć kwit, nie chcą dawać co prawda, ale zawsze mówiłem, że policjant chce i dawali. Jak już wjedziesz i będzie ciut za dużo to zapłacisz od razu mandacik i dalej jesteś kryty, jeśli nie wjedziesz, a wpadniesz dalej zapłacisz więcej. Przykładowo lecąc z Rajki na Redics, szlakiem włoskim na 122 km masz wagę. Czasem wyświetla nr auta i niby trzeba zjechać, a czasem jest wyświetlony nakaz jazdy w prawo. Sytuacja wygląda tak, że jak nie ma policji to większość ludzi ciśnie prosto. Jeździłem tak 1, 5 roku i nigdy żadnego problemu nie miałem. Jeżdżąc np na Rumunię brałem zawsze kwit bo na wadze u Romka czasem przybywało kilogramów, mimo spalonego paliwa. | |||
_JaGa
| tutaj są wszelkie informacje ambasady Polskiej w Budapeszcie dla kierowców TIR, także dotyczące ważenia pojazdów : ://www. budapeszt. msz. gov. pl/pl/informacje_kon sularne/tir/ | |||
_JaGa
| Kwiatula coś tam wiesz ale i Tobie polecam poczytać informacje ambasady, Piszesz tak ogólnikowo ze można sądzić ze nie jeździsz na Węgry a to co wiesz to tylko z opowieści parkingowych | |||
ViBeZ
| Ok. To przy wjeździe na Węgra słyszałem właśnie że można ominąć jak jestem pewny że OK. Mówiono mi też cos jeśli dobrze zrozumiałem że przy wyjeździe z Wegier obowiązkowo trzeba wjechać. Prawda? No i jeszcze jedno pytanie. Przykład. Na M5 kierunek jak od Serba na Budapeszt jest podobnież waga przy autostradzie i trzeba zjechać z autostrady bo jest zakaz jazdy na wprost ale samą Wagę można ominąć mimo wszystko i nie trzeba się ważyć. Można ją minąć? | |||
_JaGa
| WAŻENIE NA GRANICACH Wjazd na teren Węgry bez konieczności zapłacenia opłaty lub mandatów za nadwagę jest możliwy do wagi 40 ton. Nie ma obowiązku korzystania z wagi przy wjeździe na Węgry przez granicę wewnętrzną Schengen, jednak jest to zalecane, ponieważ istotne jest stwierdzenie, czy już w momencie wjazdu pojazd mieści się w granicach wagowych. Problem może pojawić się przy wyjeździe lub ważeniu na wagach mobilnych! Wagi są dostępne na granicznych punktach tranzytowych, lecz nie każdy punkt graniczny wyposażony w wagę do ważenia obciążenia na osi wyposażony jest w wagę do ważenia całego pojazdu. W przypadku obecności wagi do ważenia osi, a jednocześnie wagi całego pojazdu decydująca jest waga całego pojazdu oraz wyniki mierzenia osi. Przy wyjeździe przez tranzytową granicę Schengen ważony jest każdy pojazd! Granice wewnętrzne Schengen: austriacko-węgierska , słowacko-węgierska, słoweńsko-węgierska. Granice zewnętrzne Schengen: węgiersko-chorwacka, węgiersko-serbska, węgiersko-rumuńska, węgiersko-ukraińska Wagi są uwierzytelniane co dwa lata. Przy każdej wadze jest wywieszony dokument świadczący o terminie ważności uwierzytelnienia. Wagi działają w systemie zamkniętym – nie ma możliwości manipulowania wynikiem ważenia. Każde ważenie jest rejestrowanie w systemie elektronicznym z brakiem możliwości jego kasowania. Wagi mają dopuszczalną tolerancje + / - 130 kg. Od każdego mierzenia – od wagi każdej osi oraz od wagi całościowej – odlicza się tzw. tolerancję 200 kg. Na wyniku ważenia zawsze jest zaznaczona waga mierzona oraz waga po odliczeniu tolerancji. Do stwierdzenia czy pojazd ma nadwagę bierze się pod uwagę wagę po odliczeniu tolerancji. Suma wagi ważonej na osiach oraz wagi całego pojazdu mogą się różnić. Dopuszczalna nadwaga całego pojazdu bez opłat przed odliczeniem tolerancji to 200 kg. Po przekroczeniu nadwagi osi napędowej o 500 kg pojazd nie może wjechać na teren Węgier (w przypadku pojazdu pięcioosiowego dozwolone obciążenie osi napędowej to 11, 5 t). Wjazd na Węgry - wjazd na wagę W razie odpowiedniej wagi wjazd na teren Węgier W razie nadwagi (tolerancja 200 kg) możliwe jest przeładowania towaru i drugi wjazd na wagę W razie odpowiedniej wagi wjazd na teren Węgier W razie nadwagi płatna jest opłata za nadwagę zależna od nadwagi oraz długości planowanej trasy przez teren Węgier UWAGA: Na wagę powinno się wjechać z prędkością 5 km/h! W innym przypadku wyniki ważenia mogą być niepoprawne i służby graniczne mają prawo zażądać kolejnego mierzenia. Ważenie przy wjeździe jest bezpłatne za pierwszym i drugim razem. Dozwolone są dwa ważenia, lecz zazwyczaj jest możliwość dokonania kolejnych ważeń, jeżeli widać dążenie kierowcy do zmniejszenia nadwagi. Ważenie po raz kolejny może być dokonane tylko po odczekaniu w kolejce. Nie każde przejście jest wyposażone w wagę mierzącą całą wagę pojazdu oraz wagę pojedynczych osi! W konsekwencji tego, waga mierzona na różnych przejściach granicznych może się różnić. Należy zachować zaświadczenie ważenia przy wjeździe! (zobacz jeszcze „ Wyjazd z Węgier” ) Koniecznie trzeba zachować dowód wpłaty opłaty za nadwagę oraz wynik ważenia! Zaświadczenie ważenia wydane przez urząd dokonujący ważenia ważne jest wyłącznie w przypadku, gdy została na nim przybita pieczątka! Zaświadczenie ważenia na prośbę kierowcy zostanie wydane w każdym przypadku, lecz nie przybija się pieczątki w przypadku nadwagi, jeżeli nie zostanie opłacona opłata za nadwagę. Takie zaświadczenie nie może być wykorzystane jako dowód wagi. Opłata za nadwagę płatna jest w miejscu ważenia. W wyjątkowych przypadkach (np. przewóz zwierząt) możliwa jest płatność w późniejszym terminie, po podpisaniu zaświadczenia wystawionego przez urząd. Należy zwracać uwagę na podanie poprawnych danych i poprawne ich wprowadzenie! Opłata za nadwagę jest dużo niższa niż mandat za nadwagę! Wyjazd z Węgier - wjazd na wagę W razie odpowiedniej wagi wyjazd z Węgier. W razie nadwagi (tolerancja 200 kg. ) NIE MA możliwości kolejnego ważenia. Jeżeli przy wjeździe na Węgry stwierdzono nadwagę, kierowca opłacił opłatę za nadwagę i różnica pomiędzy wagą przy wjeździe a wyjeździe nie przekracza tolerancji można kontynuować podróż. Jeżeli przy wjeździe na Węgry nie stwierdzono nadwagi i różnica pomiędzy wagą przy wjeździe a wyjeździe nie przekracza tolerancji można wstecznie opłacić opłatę za nadwagę zależną od nadwagi oraz długości trasy przez teren Węgier. W razie nadwagi nie mieszczącej się w granicach tolerancji należy zapłacić mandat. Przeprowadzane jest postępowanie. Sposób i termin płatności mandatu oraz sposób oraz termin odwołania od mandatu jest dokładnie opisany w uzasadnieniu. UWAGA: Na wagę powinno się wjechać z prędkością 5 km/h! Ważenie przy wyjeździe jest bezpłatne. NIE MA możliwości kolejnego ważenia! Nie każde przejście jest wyposażone w wagę mierzącą całą wagę pojazdu oraz wagę pojedynczych osi! W wyniku tego waga mierzona na różnych przejściach granicznych może wykazywać różnice. Ważne jest zachowanie zaświadczenia ważenia przy wjeździe! Koniecznie trzeba zachować dowód wpłaty opłaty za nadwagę oraz wynik ważenia! Opłata za nadwagę płatna jest w miejscu ważenia. W wyjątkowych przypadkach (np. przewóz zwierząt) jest możliwość płatności w późniejszym terminie, po podpisaniu zaświadczenia. Należy zwracać uwagę na poprawność wprowadzanych danych oraz na podawanie dokładnych danych! Zapewnienie tłumacza podczas kontroli nie jest obowiązkowa, natomiast w przypadku spisywania protokołu, przesłuchania policja musi zapewnić tłumacza. Koszt pokrywa policja. Opłata za nadwagę jest dużo niższa niż mandat za nadwagę! | |||
ViBeZ
| _JaGa czytałem to i nadal nie do końca kumam. Chyba trzeba do mnie bardziej łopatologicznie : ( | |||
_JaGa
| nie wiem co tutaj jest nie do zrozumienia, tekst prosty. Jeśli takich wpisów nie rozumiesz to zmień trasę, bo kary za przeciążenie są bardzo wysokie. | -1 | ||
Kwiatula
| Hahaha skoro wiesz lepiej. Wszystko co napisałem jest z praktyki, nie teorii jak u Ciebie zapewne. | |||
ViBeZ
| Nie rozumiem zapisu na stronie pogrubionym "Przy wyjeździe przez tranzytową granicę Schengen ważony jest każdy pojazd!". Mam przez to rozumieć że MUSZĘ się zważyć przy wyjeździe z H? A druga niezrozumiałość dla mnie to ten przykład z M5 o którym wspomniałem wyżej. | |||
~bogdan | vibez ja jezdzilem na romka i tu mu chodzi ze jak wyjezdrzazs z schengen to każdy pojazd jest wazony tak i jak na wjezdzie. jeśli chodzi ci o wage na m5 od serbi na Budapeszt to jest często otwarta waga, jak zjezdrzasz na zjadz jest czujnik w asfalcie i na końcu stoi policja i albo masz zielone albo czerwone i na wage cie kieruja | |||
~bogdan | ja jezdzilem przez sahy wiec z wagami nie było problemu po trasie do Budapesztu. chyba ze rozkładali mobilne, co miało miejsce z kilka razy | |||
~bogdan | ale tak jak kolega pisal, może się zdarzyć ze na romku były problemy z waga wiec lepiej mieć kwit. | |||
~lolek | wychodzi na to, ze lepiej tam nie jezdzić | |||
_JaGa
| Kawiatula ja lubię teorię wcielić w praktykę, ty opierasz się tylko na praktyce. ViBeZ jeśli się nie zważysz na wjeździe to na wyjeździe musisz, madziary muszę mieć pewność ze twoja jazda przez ich terytorium jest zgodna z ich prawem. Moja sugestia: zawsze się waż jeśli twoje waga oscyluje ok 40 t, bo jesli nawet ważysz ok 40 t to możesz mieć przekroczoną wagę na osi. Oczywiście nie ma sensu ważyć się przy wjeżdzie jeśli masz towaru ok 15 ton i jeszcze jest rozmieszczony na całej naczepie. Jeśli się nie zważysz na wjeździe to policja i tak cię wyłapie na drodze, każą ci zjechać na wagę i jesli tylko choć trochę masz przekroczoną wagę dowalają mandaty. U nich najmniejszy mandat za wage to 640 e do 2000 e | |||
~bogdan | jaga masz racje u nas w firmie był problem na granicy h/ro versand u Madziara jest calkowita waga i 1000eu poszlo. to było ze 4 lata temu | |||
ViBeZ
| Podpytam jeszcze moich co tam już trochę jeżdżą ale to też każdy inna teoria choć żaden chyba jeszcze nie płacił.. ; ) To że jak mam dużo nakładzione i powinienem zważyć żeby ewentualnie nie zapłacić za drogo zrozumiałem. Największe moje obawy są związane z omijaniem wagi. Nie będe przecież wjeżdżał na każdą napotkaną wagę w H. I chodzi o to żeby nie było tak że ominę sobie wagę, a w lusterku zobaczę nagle niebieskie mrygające bo powinienem był wjechać :) | |||
~zły | Ale jaki masz kłopot ze zjechaniem na wagę?wagi u madziara nie sa co 50 km rozstawione:) :) | |||
ViBeZ
| Też masz racje. Ale jednak ciut to upierdliwe i zawsze to pare minut oszczędzone :) ogarniem to. Dzięki za pomoc ; ) | |||
_JaGa
| ViBeZ gdybyś przeczytał info z ambasady to wiedziałbyś ze po wjechaniu na wage dostajesz kwit i jesteś zarejestrowany w systemie, nie zdarzyło się jeszcze aby zatrzymali pojazd który był na wadze, nawet jeśli miał ok, lub zapłacił za nadwagę. Wagi na trasie są do kontroli tych co nie wjechali. | |||
~świetlicowa | najlepsze jak ważysz na wjeździe na węgra i ważysz ok a na zjeździe mimo zjaranego paliwa o tone więcej u rumka nie ma takich problemów jak u madziara |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.