Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

wzrost kosztów pracowniczych PM o 7 -8 tys na aucie

ID: 263459


Nie wiem czy ktoś z szefów /włascicieli małych i średnich firm już liczył wzrost kosztów w zwiazku z PM mi po przeliczeniu stawek godzinowych wychodzi około 15-16 tys brutto miesiecznie składki beda od mniejszych kwot bo maja być odliczane tzw diety wirtualne, ale jesli wezmiemy pod uwage całość kosztów czyli koszt urlopu, ewentualne koszty zwolnień lekarskich, to jkoszty wzrosną o około 7-8 tys miesiecznie na auto. Z tego co pytałem kilku znajomych to każdy jest świecie przekonany że przerzuci te podwyżki na klientów / spedycje. No i tu własnie zaczyna sie polemika bo moim zdaniem to nie bedzie to zero/jedynkowo. Po za tym PM nie jest wprowadzany po to aby poprawić byt kierowcow w firmach z wschodniej Europy, tylko po to aby Niemcy Francja mogły odbudwac floty i przejąc kierowców z Polski Rumuni Bułgarii, po to też poza hasłem ta sama płaca za ta samą prace, dołożyli colling off on kabotażach

~Scargo
*.204.54.131.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Posty (124)

~Miro
Wystarczyło obniżyć składkę ZUS w zależności od dochodu.
Jednak biura rachunkowe nie miałyby tyle pracy.
Girteka to mocarz.
Przez Litwę przywiozą sobie paliwa.
Baza, nowa. Obok Amazon.
~Scargo
przecież to jest proste jak kopanie zieminiaków jest tak dużo graczy na tym rynku że o ile nie masz kogoś zaprzyjaźnionego to nikt nie bedzie ci płacił 1, 5 E za km jeśli jest masa firm robiących to samo za 1, 2 E, idac dalej czym może firma zyskać przewage znacząca koszty sa porównywalne paliwa aut kierowców itp, tu nikt nie opatentuje czegoś nowego nie wybije się jakoś mega specjalną obsługa klienta, tu nikt nie bedzie lepszy że coś zrobi szybciej bo przepisy ograniczaja wszytskich, wiec masz małe pole do popisu w kwesti przewagi konkurancyjne, a jak to kiedyś mi pani w Arcelor Mittal powiedziała że oficjalnie to oni dbaja o ekologie i żeby były wymogi co do emisji spalin itp a nieoficjalnie maja to w piżdzie liczy sie żeby było jak najtaniej i żeby auto sie nie rozpadło na załadunku i dojechało na rozładunek, tyle w temacie
~Kris
Los giretki jest scisle zwiazany z tym w jakim kierunku pojdzie europa. Jezeli bedziemy brneli w korpo komunizm to nic im sie nie stanie bo oni sie swietnie wpisują w eko de*ilizm. Nabiorą darmowych kredytów na niskoemisyjną flotę. Ale jak ktos przełoży wajchę w kierunku wolnego rynku to oni nie mają szans sie utrzymac bo to nie jest rentowne nawet w minimalnym stopniu. Problem takich firm juz został dawno opisany. Własciciel zastanawia sie nad kazdą inwestycją. Menadzer mysli tu i teraz i o premii kwartalnej. On ma w doopie to ze mieli kasę wazne ze dostał wypłatę.
~Kris
Zresztą problem jest szerszy bo np taki daf sie cieszy bo ma klienta na 5 tys ciagników tyle ze dali im rabat 20%. A jakby sprzedali 20 firmom po 200 szt to by mieli to samo. Ale w dafie jest taki sam menadzer co tez mysli o premii kwartalnej. On nie mysli co bedzie za 3 lata jak giretka wykonczy małe firmy i nikt potem nie odkupi tych uzywanych dafów i juz giretka nie zamówi kolejnych 5 tys szt.
~Kris
W normalnej gospodarce wszyscy są potrzebni. Duzi i mali. jedni kupują nowe rzeczy inni potem uzywane i robią miejsce na kolejne nowe. Jak zostaną same duze firmy to sie system zawali. Ludzie muszą miec pieniadze zeby zasilac gospodarkę. jak bedą zapier. dalac za miskę ryzu to te fabryki nie bedą do niczego potrzebne
~Scargo
a wracając do głównego tematu wg mnie to PM to bedzie coś na poziomie naszego wejścia do EU tej wielkości, my teraz nie jestesmy w stanie oszacować zmian jaki e nastapia ale popatrzecie na mozlie scenariusze jeden kierowca bedzie pracował 3 na 1 i bedzi e miał 4000 brutto i diety drugi t samo i bedzie miał 12000 brutto, 3 kierowcy z niemiec moga dojśc do wniosku że skoro maja zarabiać u niemca 3000 brutto to to samo beda mieli w Polsce i odejda im koszty dojazdów i czas dojazdów
~Kris
Skutków to chyba nawet nie oszacowali ci co wymyslili ten PM. Moim zdaniem to skutek bedzie odwrotny od zamierzonego. Nic sie nie poprawi tylko sie spier. doli
~Scargo
skróty myslowe pierwsze były w PLN pensja niemiecka oczywiście Eur, chodzi mi o ogół bo zaraz ktoś wyskoczy że on ma 3 k E na reke a kolejny że ma jeszcze wiecej w szwajcari
~Kris
Bo to nie dotyczy tylko polskich firm ale rózniez zagranicznych firm z oddziałami w polsce. Ale równiez holenderskich i belgijskich. Oni tez jezdza po europie głównie FR-DE
~Scargo
stary tekst z DW s://www. dw. com/pl/polscy-spedyt orzy-na-europejskim- rynku-dominacja/a-19 304408
~Kris
Zobaczcie co sie stało z 3G. Juz im rura zmiękła i jest nowa interpretacja ze jak kierowca nie ma kontaktu z osobami trzecimi to nie musi nic pokazywac. We włoszech przywrócili do pracy niezaszczepionych lekarzy. Tu bedzie podobnie system się wyłoży. Oczywiscie czesc firm padnie bo albo koszty ich położą zanim stawki wzrosną albo wykonczą ich kontrole i mandaty.
~Scargo
Niemieckim zrzeszeniom przewoźników chodzi o to nie żeby u nas koszty wzrosły i zebysmy dalej jeździli tylko oni w PM upatrują szansy na wyparcie nas z rynku i odbudowanie floty, podchodząc do tego pragmatycznie to moze im sie udac nie mowie że już w lutym ale beda mogli z czasem odbudowac flote, jesli Niemiecki operator logistyczny bedzie miał do wyboru 2 firmy polska i niemiecką w tej samej cenie to chyba jasne która dostane zlecenie tym bardziej że u nich patriotryzm gospodarczy jest
~Kris
W odniesieniu do artykułu to w de tak jak wszedzie tez są idioci co na problem patrzą tylko przez pryzmat własnej branzy albo gorzej własnej firmy. Koles mysli ze jak wzrosną koszty polskiej firmy to on nagle dostanie zlecenie z de do włoch? A kim on to zrobi? Za chwilę moze sie okazac ze praca w de nie bedzie wogole atrakcyjna dla polaków i stracą tych kierowców co mają a oni chyba marzą o tym ze przejma polskich.
~Scargo
widzisz Kris i tu masz rację że najgorszy bedzie ten okres przejściowy bo zanim nastapi równowaga to minie czas, i ja nie wierze w opcje pod tytułem np ładunek byłl za 1000 E a od 22 02 firma zacznie płlacic 1150 -1200 E ot tak bo tak je powie podwykonawca który robił to za 1000 E do tej pory
~Kris
Poza tym interes niemieckiego przewoznika nie jest tozsamy z interesem niemieckiej spedycji czy niemieckiego producenta.
~Kris
Scargo to oczywiste ze system ma bezwładnosc i nowa równowaga bedzie po kilku miesiacach. Ale jak ktos siedzi w transporcie to wie ze tak jest srednio co 4-5 lat. Nalezy współczuc jedynie tym co sie zapisali na auta z dostawą na pierwszy kwartał 2022
~Scargo
pytanie tez jak wyceniali stawki w przetargach bo duża czesc przetargów już sie odbyła, ja nie uczestnicze bo jestem za mały, po za tym mam sporo stałej pracy kontraktowej wiec nawet nie miałbym czym, a zwieksznie floty to ostatnia rzecz o której bym myslałem na chwile obecną
~Kris
NIektore firmy odłożyły przetargi. Np Arcelor do kwietnia. A inne mają renegocjacje stawek po 6 miesiacach wiec szanse są tylko trzeba wytrzymac.
~Ł ysy
Pany Kieroffce nie biorą pod uwagę jednego wręcz oczywistego wariantu.
Skoro polskie firmy mają płacić po 14-15 tyś zł, nie lepiej przy takich kosztach pracy postawić na zachodnich pracowników?
Rzadko który Szwab obecnie zarabia więcej niż 3000eur. Prosta matematyka :3000×4, 6 =13800.
Myślę, że wiele dużych firm już się przygotowuje do zatrudniania Szwabów.
Cały Pakiet Mobilności pójdzie w pi z du.
Jak sami widzicie Pany Kieroffce, żyjecie w baśniowym świecie.
Czas wydorośleć, zejść z chmur na ziemię.
Kogo będziecie winić za powyższy wariant omijania PM?
Uświadomcie sobie wreszcie. Zachodniego transportu już nie ma i nie będzie.

1

~Scargo
i tego sie boje Kris że jak w każdym kryzysie każdy bedzie chciał wytrzymać, i nawet t jak stawki nie wzrosną bedzie jeździł i liczył że za chwile na pewno wzrosną tak jak było w 2009 i wtedy faktycznie wzrosły ale trwało to rok
~Kris
Ale taki urok transportu. Zarabiasz 3 lata a potem oddajesz. Ten co nie ma z czego oddac bo jezdzi na zero i liczy na zysk ze sprzedazy auta tego wiosna pozamiata
~Ł ysy
, Myśl globalnie, działaj lokalnie ". Graczy na europejskim rynku jest wielu. Ciekawe jak się zachowa duet /kierowca -firma/z krajów bloku wschodniego.
To po pierwsze.
Po drugie. Rządy zachodnich krajów bedą musiały udobruchać obywateli idących po dużo droższe zakupy.
Może się okazać, że PM zaraz?po wprowadzeniu wyląduje w koszu.
Jest to bardzo prawdopodobne.

1

~Rafał tir
Teraz gadacie z sensem ale jest za późno na jaką kolwiek reakcje ja już wcześniej pisałem że PM wszystko wywróci do góry nogami i sami Niemcy i żabojady obudzą się z ręką w nocniku tylko dlaczego wybjakobtak potężna grupa zawodowa w Europie jakimi jesteście wy jesteście przewoźnicy nie walczycie o swoje firmy o rozwiązania które mają być dla was korzystne tak jak to robią chociażby franzuci ruch żółtych kamizelek i ttp tylko pozwalacie szkołom uchwalać prawa nad waszymi głowami
Przecież jakbyscie tak agresywnie protestowali jak chociażby Francuzi to dawno by z PM się wycofali było trza blokować niemieckie łódkę aldi Kauflandy fabryki aut itd w Polsce rumibinna Węgrzech oni w Niemczech z głodu by zdechneli a tak to się śmieją z was iprzewoznikow że Mona wam na głowę nasrać a wy myślicie że deszcz pada i tu się Cisna słowa roty
I inne powiedzenie że Polak i przed szkoda i po szkodzie głupi
Niemiec zawsze będzie pluł nam w twarz z nimi po dobroci się nie da zobaczcie jak latami drenowali rynek pracy w Polsce i jak sklucil pracowników z pracodawcami wyszło na to że wszyscy to w Polsce złodzieje że tylko Niemiec potrafi uczciwie zapłacić za tę samą pracę a tu chop PM i nie ma komu protestować bo przecież w Polsce nikt za złodzieja nie będzie stawać na barykady
Następnym krokiem będzie europejska stawka minimalna taka europejska płaca minimalna która pogrąży resztę niezależnych firm i foremek później albo powstanie narodów albo kolonizacja Europy przez Niemcy Bismarck z radości jak to widzi co się dzieje o mało z grobu nie wyskoczy
~Ł ysy
Panowie, nie bójmy się "przetrzymania ".
Wielu megalomanów już wykorzystało wszystkie dostępne koła ratunkowe. Pozostał tylko faktoring, a to gwóźdz do trumny.
Może zabrzmi to zbyt abstrakcyjnie, ale największe szanse na przeżycie mają firmy z zerowym stanem szoferskiej hołoty. Dobry pracownik zrozumie obecną sytuację, głupek pogrąży firmę.
W tej branży konkuruje się ceną i szukaniem oszczędności na każdym kroku.
Jak wiemy, zatrudnianie hołoty drogo kosztuje.

1

~Kris
Rafał nie wiem co chciałes osiągnąć tym wpisem? Nie wiadomo czy jestes za czy przeciw.
~Ł ysy
Rafał tir. Zacznij od przekonania do swoich racji przewoźników z BG, RO i wszelkiej maści Bałkańców, a później swoje postulaty wprowadzaj w życie.
~Ł ysy
Rafał tir. Racje życzeniowe nic nie zmieniają. Bądź realistą.
~Kris
Naprawdę wierzysz w europejske płacę minimalną? Po to niemiec budował w polsce fabrykę zeby płacic polakowi tyle co niemcowi a potem wozic to do niemiec i płacic polskiemu kierowcy tyle co niemieckiemu? To zdecyduj się czy niemcy to są tacy genialni czy idioci?
~Ł ysy
Kris. Zadajesz zbyt trudne pytania. Chłopina nie ogarnia podstawowych spraw. Dla niego celem prowadzenia działalności gospodarczej jest zapewnienie lekkiej, przyjemnej pracy pracownikowi za zajebiste wynagrodzenie.
~Kris
Szczególnie dziwi to w kontekscie Bismarcka. Skoro zna tą postac i wie jakie miał poglądy to jak mozna wierzyc w dobrobyt made in germany
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.195

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels