~Scargo 4 lat temu | wyliczenia są proste do tej pory kierowca miał podstawe + nieopodatkowane diety + za urlop miał płacone od podstawy koszt kierowcy to było około 10500 Brutto w naszym przypadku Do kris nie bedzie żadnego opodatkowania od średniej !!! projekt mowi cos innego bedziesz mogł odliczyć tzw wirtualne diety 100 % od podstawy ozusowania i 30 % od podstawy opodatkowania czyli w moim przypadku podstawa ozusowania to bedzie około 8700 a podstawa opodatkowania 13300 + urlop 26 dni roboczych teraz to było około 4500 brutto teraz bedzie 21000-22000 brutto | | | |
~Rafał tir 4 lat temu | Jak dobrze że klamota w liesing nie wziąłem bo bym się wtopił teraz tylko odczekać kilka lat aż sytuacja się unormuje | | | |
~Kris 4 lat temu | Nie słyszałem o takim projekcie. Jestem na etapie ze zus miał byc płącony od sredniej krajowej. Stawki godzinowe obowiazujące w krajach delegowania bez diet i ryczałtów za nocleg | | | |
~Scargo 4 lat temu | do Piotr ja to już wyliczałem nie zejdziesz do 5922 w przyadku przeżutów i kabotaży ani z zus ani podatkiem bo jest to kwota minimalna do której możesz zejść po odjeciu tzw wirtualnych diet ale jak ci z wynagrodzeń wychodzi np 15 tys brutto to odejmiesz 6, 7 tys i ci wychodzi 8, 3 do zus a podatek mozesz tylko 30 % z tzw wirtualnych diet bynajmniej taki projekt teraz głosują | | | |
~Scargo 4 lat temu | no to najnowży projekt który prawdopodobnie przejedzie zakłada odliczanie 100 % " wirtualnych diet od zus i 30 % kwoty wirtualnych diet od podatku
troche nad tym siedziałem żeby to poobliczać i mnie przeraża niewiedza moich kolegów po fachu że żadne z nich nie wie o ile wrosną mu koszty !!! a ja musze wiedzieć na czym stoje bo te ich przepowiednie że to wzrosnie o 20 % itp to wszytsko zalezy ile masz bilateralnych jakie kraje jeździsz itp ja liczyłem to na faktycznch danych na relacji DE - SE - DE NO jakieś kabotaże po DE i po szwecji na faktycznych danych kierowców z ostatnich miesiacy | | | |
~Kris 4 lat temu | Jezeli jest jak piszesz to wzrost stawek o co najmniej 20% jest nieunikniony | | | |
~Piotr 4 lat temu | @Scargo, ja jestem na takim samy poziomie wiedzy jak Kris, zresztą przekazanym nam przez kancelarię zajmującą się rozliczeniem czasu pracy i wynagrodzeń kierowców. | | | |
~Scargo 4 lat temu | do Rafał Tir a propos autonomi i jak ty piszesz 30 lat, nie wiem czy w tym siedzisz ale j a w ty siedze non stop na bieżąco i strasznie sie mylisz, firmy czekaja już tylko na zmiane przepisów, wiekszość hubów i magazynów jest umiejscowiona niedaleko autostrad, wy macie w głowach że pojazd autonomiczny nie pojedzie po zaśnieżonej drodze w szwecji czy norwegi i tu macie 100 % racje, ale pojedzie bez porblemu po autostradzie w niemczczech po za tym 1 auto bedzie w stanie zrobić prace 2-2, 5 aut obecnie bo nie beda go trzymać czasu pracy jazdy i to wystarczy, jak myslisz co sie stanie kiedy caly E-commerce zostanie zautomatyzowany z pozostałymi uczestnikami rynku, jesli dodamy do tego idealny przepłych informacji AI i oprogramowanie gdzie bedzie wiadom co do minuty przyjazd kolejne sa systemy do automatychnego załadunku, można czynnik ludzki orgraniczyć o 90 -95 %, a czynnik ludzki jest mniej przewidywalny niż AI albo automat | | | |
~Scargo 4 lat temu | do Piotr zgadzam sie jest to 5922 ale to jest tzw kwota graniczna czyli nawet jesli odliczysz 100 % wirtualnych diet i wyjdzie no 4500 to nie mozesz zejść poniżej 5922 | | | |
~Kris 4 lat temu | No co ty gadasz? Jest odwrotnie. Jak ci przekroczy to i tak płacisz tylko od 6 tys. To jest jak z 30 krotnoscią wynagrodzenia. | | | |
~Kris 4 lat temu | Panstwo tez głupie nie jest. Bo gdyby składki na zus wzrosły to i np emerytury musiałby wzrosnąć. Dlatego tez upadł pomysł likwidacji granicy 30 krotnosci rocznego wynagrodzenia powyzej którego juz sie zusu nie opłaca | | | |
~Piotr 4 lat temu | @Scargo, opieram się na tym co "sprzedano" mi do tej pory. Przede wszystkim interesuje Cię poziom wynagrodzenia kierowcy, który musisz, powtarzam musisz mu wypłacić, żeby wypełnić obowiązek płacenia stawek minimalnych (kabotaż/miedzykrajo we). Zatem od tej kalkulacji musisz zacząć tak jak wspomniał Kris - powiedzmy 250 godzin na miesiąc ( zakładam 2 razy po 90jazdy + codziennie po 3 h extra- przez 20kilka dni). Masz poziom wyjścia, od niego odejmujesz to co masz w prawo w postaci diet ( tam gdzie prawo Ci na to pozwoli oczywiście). I teraz finał, czyli to co nie masz pokryte pozostaje do rozliczenia jako koktajl zasadniczej + premii. Ozusowane do poziomu 5922, ale wypłacone zgodnie z tym co wyszło. Jeżeli zatem robisz "drogie kraje" to zgadzam się, pole do manewru masz słabe. Tak czy inaczej, wg mojego stanu rzeczy, oskładkowanie do "prognozowane przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w gospodarce narodowej w 2022". | | | |
~Scargo 4 lat temu | Piotr jakbym przyjął 250 h to by mi brutto wyszło 18500 brutto :-) wydaje mi sie że dopóki projekt nie trafi do senatu to na 100 % nie bedzie wiadomo, ale i tak jeśli ktoś robi tylko czysty Cross trade i kabotaże bez bilaterlanych to skala wzrostu kosztów bedzie porażająca | | | |
~Scargo 4 lat temu | Ciekawe bedzie też jak się zachowaja kierowcy który robią bilateralne bo zobaczcie jakie bedzie rozwarstwienie miedzy jednymi i drugimi co co jeżdza na bilateralnych nadal beda mieli podstawe + diety, naprawde bedzie ciekawie :-) i podejrzewam ruch alimenciarzy w kierunku firm robiących bilateralne i w drugą stone pozostali w kierunku firm co robią przeżuty | | | |
~Scargo 4 lat temu | korekta - Przerzuty | | | |
~Piotr 4 lat temu | @Scargo, Czechy/Słowacja/Węgr y też ładne kraje a minimalna niższa. ; -) Zatem zamiast na północ, kierunek południe. | | | |
~Kris 4 lat temu | Ale dla kierowcy nic sie nie zmieni jezeli chodzi o wynagrodzenie na tzw rękę. Moze tylko alimenciarze bedą mieli problem. | | | |
~Kris 4 lat temu | Moim zdaniem problemem moze byc powrót auta do polski co 4 tygodnie. Teraz tylko kierowców sie wymianiało. | | | |
~Kris 4 lat temu | Dlatego nie bardzo rozumiem sens działan np giretki. No chyba ze przeliczyli ze jednak taniej jest sciagac auta do polski niz cały czas płacic niemiecką wypłate kierowcy | | | |
~Scargo 4 lat temu | do Piotr to nie takie proste zmienić sobie kierunek z dnia na dzień tym bardziej kiedy masz wszyskto ustawione pod konkretny kierunek dodatkowo mi zajeło kilka lat zbudowanie relacji z konkretnymi ludzmi i konkretnymi firmami, nauczenie sie kto ma dany ładunek z piewszej reki a kto juz próbuje go wcisnąc już po obcieciu 300 E, akurat ja tu już mam ta wiedzę ze jak ląduje w mieście A to odzywam się do firmy B bo oni maja ładunki w najlepszej cenie i np godzina mi pasuje bo np rozładowuje sie o 15 a oni pracują do 17. No ale czas pokaże bo stawka godzinowa na skandynawi nie ma minimalnej tylko jest sektorowa i wynosi około 22 E /H | | | |
~Piotr 4 lat temu | @Kris, jest taka opcja, co w przypadku zjazdów co 4 tyg. bedzie im na plus. Tym bardziej, że skala exp z PL jest inna niż z LT. | | | |
~Piotr 4 lat temu | @Scargo, dlatego każdy ma swój PM do rozkminienia. | | | |
~Kris 4 lat temu | I własnie tutaj bedzie najwiekszy problem bo do tej pory wszyscy mieli mniej wiecej te same koszty pracownicze a teraz wszystko bedzie zalezało od obsługiwanych kierunków | | | |
~300D 4 lat temu | po prostu nie rozumiecie biznesu na dużą skalę.
wam cięgle sie wydaje że biznes polega na prostej matematyce gdzie z kilometra musi zostac tyle i tyle. myślicie życzeniowo jak to pisze wasz łysy mentor. | | | |
~Kris 4 lat temu | Nie wszyscy muszą prowadzic biznes na duzą skalę. | | | |
~Kris 4 lat temu | Jezeli dojdziemy do korpo komunizmu to ty tez nie bedziesz miał biznesu w postaci warsztatu | | | |
~300D 4 lat temu | spoko, dziwi mnie że nie rozumiesz na czym polega biznes typu girteka.
a warsztat lokalnie przy zaufaniu klientów do mojej roboty mam nadzieje jeszcze pociągnąć.
to sa dwie róże skale biznesu. ja się czuje rzemieślnikiem, nie szukam pracy, to mnie pytają ile to czy tamto kosztuje. | | | |
~Kris 4 lat temu | Co do giretki to nie rozumiem dlaczego osiedlają sie w polsce zamiast w de. Co do reszty mysle ze wiem na czym ten model biznesowy polega. A co do rzemieslnika i warsztatu to jak ludzie nie będą mieli własnych aut tylko bedzie ich woził autobus do fabryki to nawet najlepszy warsztat sie nie utrzyma | | | |
~300D 4 lat temu | czyli nie rozumiesz | | | |
~Scargo 4 lat temu | Bines typu Girteka to efekt skali ale też przewagi konkurancyjnej nie ma takiej opcji na świecie żeby jedna firma wybiła się jakoś mega mocno w porównaniu do reszty rynku jesli nie ma mocnej przewagi konkurancyjnej, przewagą konkurancyjna w początkowej fazie działalności Girteki było tanie Paliwo z Rosji i drugie nie wiem czy to fakt czy mit to pieniadze służb na rozwój majac do dyspozycji tanie paliwo i dostep do runku EU mieli szanse urosnąć do poziomu gdzie pozniej gdy już nie było ruskiego paliwa oni już byli na tyle silni żeby uzyskiwac kozysci z efektu skali, np korea tak robila dotując tak długo swoje chebole typu Hyundai, Daewoo, itp w przemyśle stoczniowym az byli na tyle silni że mogli sobie poradzić na wolnym rynku a chyba nie wiem korea jest w piewszej 5 światowej na rynku stoczniowym, przykładów jest wiele, jest firma Trans Maz czy coś w tym guscie gość tez w kilka lat od zera do 700 aut, ale jak się zaglębisz w jego przykład to wychodzi że gośc nie płacił ukraińcom zatrudniając ich na umowy cywilno prawne i do perfekcji doprowadził to że nie mogli ani wyegzekwoać ani mu szkód narobić i dzieki temu miał tyle kasy że w tej chwili działa już prawie legalnie ale na 700 autach | | | |