ID: 285889
Zmęczenie kierowców to nie słabość. To sygnał, że system nie działa
ID: 285889
ID: 285889
Zmęczenie kierowców to wciąż niedoszacowane zagrożenie na europejskich drogach. Co trzeci kierowca ciężarówki przyznaje, że zasnął za kółkiem. To niewyspanie po trasie, brak czasu na porządny odpoczynek, stres związany z opóźnieniami i presją ze strony zleceniodawców. ETF i ITF po raz kolejny domagają się realnych zmian: bezpiecznych stawek, przestrzegania czasu pracy i odpoczynku.
Zmęczenie kierowców to wciąż niedoszacowane zagrożenie na europejskich drogach. Co trzeci kierowca ciężarówki przyznaje, że zasnął za kółkiem. To niewyspanie po trasie, brak czasu na porządny odpoczynek, stres związany z opóźnieniami i presją ze strony zleceniodawców. ETF i ITF po raz kolejny domagają się realnych zmian: bezpiecznych stawek, przestrzegania czasu pracy i odpoczynku.
~etransport.pl
Posty (12)
~Polo | Zakaz 15 i 13 max 12 h w dobie I będzie czas na odpoczynek, wiecej dobrych parkingow, sklepy na parkingach, otwarte furtki na autostradach dla celów rekreacyjno -turystycznych, lepsze stawki i krótsze terminy zapłaty dla firm, podatki płacimy po 30 dniach a nie po 60 lub 90. | |||
~Donald Truck | Zakazów nie będzie są nie wyspani ale i są non stop chętni to czym zleceniodawca ma się przejmować | |||
~sid | 24/h w pracy, ktos chetny? | |||
~Azie | Prawo chroni przestępców | |||
~Jarek | Trzeba wprowadzić odpoczynki najlepiej 5 godzinne przy 19to godzinnym dniu pracy żeby utrzymać ten cały tzw. łańcuch dostaw! A tak na poważnie to wszystkie pauzy 9coi godzinne powinny być zlikwidowane, dzień pracy skrócony do 10 - 12 godzin a kierowca powinien być wylaczony z innych prac czyli z załadunków i rozładunkow. To praca dla tych co pracują w magazynach. Kierowca jest od prowadzenia ciężarówki a nie od wyręczania innych śmierdzących magazynowych leni w ich obowiązkach. | |||
szatan
| Nie trzeba koła na nowo wymyślać, wystarczy wszystkie godziny w zmianie roboczej ponad 8 liczyć jako nadgodziny, nawet jeśli na tacho kierowca rejestrował odpoczynek. Do tego dodałbym niezaliczenie odpoczynku dobowego odbieranego w kabinie jeżeli kierowca przewoził towar chłodniczy, bo z uruchomionym traktorem metr za łóżkiem nikt normalny się nie wyśpi, tylko hotel w takim przypadku i nakaz parkowania chłodni na chodzie z dala od pozostałych. To co można zrobić szybko i łatwo, to uznać że uruchomiony silnik przerywa odpoczynek, co jest oczywistym faktem. Niektórzy kierowcy godzinami nie gaszą silników marnując paliwo i uniemożliwiając normalny sen. | |||
~Donald Truck | Zazwyczaj łyski proponują "dniówkę" za 24 h w pracy i ZUS z najniżej, mielenie gratis | |||
~union | bzdury. nikt nic nie zrobi. będzie jak było. prędzej tym wszystkim dzikusom powierza ciężarówki do jazdy niż cokolwiek zmienia na lepsze. od dekad się nic nie zmienia o się przez następne dekady nie zmieni. | |||
~kuku to dzban | System pracy od samego początku, kiedy wprowadzono tachografy jest nieludzki dla kierowcy !!! Kiedy jeszcze mnie uczono na szkoleniu, to prowadzący zajęcia instruktor mówił wyraźnie, że wszystkie 10. i 15. z natury i przede wszystkim, wprowadzone są wyłącznie jako zawory bezpieczeństwa i komfortu pracy kierowcy, a nie do planowania dnia pracy dla niego. Spedytorzy zawsze powinni planować pracę w ramach 9. i 13. !!! Powyższe wyjątki, miały być jedynie marginesem i zaworem bezpieczeństwa dla kierowcy, który nie może w porę znaleźć wolnego miejsca parkingowego i aby nie musiał płacić mandatów za przekroczenie o minutę czasów jazdy, bądź pracy. A co mamy w drugą stronę? ! Spedytorzy nagminnie i z premedytacją wszystkie te normy zawłaszczyli i zmuszają kierowcę do wyjeżdżania czasów dla niego przeznaczonych - nie martwiąc się zupełnie gdzie i kiedy kierowca znajdzie bezpieczny parking na pauzę dobową. Później mandaty płaci z własnej kieszeni nie spedytor, a kierowca !!! Rozmawiałem kilka tygodni temu z kolegą, który podjął pracę w firmie, która robi przewozy jedynie pod Amazonem. Włos mi stanął na głowie !!! Obóz pracy na kołach !!! Powiedział, że on ma codziennie tylko 9 godzin pauzy i 15 pracy. Spedytor tak pracę układa, że nawet jeśli 15. są już wykorzystane, to kiedy skończy jakiegoś króciaka, który zajął mu przykładowo 5 godzin pracy, to każe mu wykręcić 3 godziny pauzy i wstawia jeszcze ze dwa króciaki, że ledwo wyrabia się w 15. Spedytora nie interesuje, że kierowca w czasie takich trzech godzin nie wypoczywa, a jedynie dodatkowo męczy się. Później 9 godzin pauzy i znowu ogień na tłoki. Aby było ciekawiej i przyjemniej, to jazda zawsze w porze nocnej - zaczyna pracę o 20-21., kończy ok. 10:45 -11:45 kolejnego dnia przed południem. O tej porze, jeśli jest dzień słoneczny, to żar leje się z nieba i śpi po 3 do 4 godzin, bo więcej nie da się - mimo połkniętej tabletki nasennej, a przed nim kolejna nocka i kolejne 14 do 15 godzin pracy. Ktoś powie szaleństwo - nie standardy pracy kierowcy w wielu firmach !!! W między czasie spedytorzy wracają o godzinie 7- 8 wypoczęci do pracy, zrelaksowani i zaczyna się w czasie, kiedy kierowca powinien spać sms-owanie, dzwonienie i pytanie o pier. doły, które może podejrzeć na GPS, ale po co? , łatwiej jest zadzwonić do kierowcy, przerwać mu sen i wyrwanego ze snu kierowcę jeszcze za coś opier*olić przy okazji, aby podładować swoje ego !!! Wyrwany ze snu po dwóch, trzech godzinach kierowca i po tak sympatycznej rozmowie, często nie zasypia już, bo temperatura w kabinie sięga 45 stopni, a po 9. musi ruszać na kolejną nockę. W takich sytuacjach po dwóch, trzech dniach nie pomaga nawet zimny prysznic, a przynajmniej nie na całą nocną zmianę, bo pływa się składem od pasa do pasa i tylko przytomność innych kierowców podczas wyprzedzania długim klaksonem rozbudzają. To nie są rzadkie przypadki, a kurierka i chłodnie chodzą w zasadzie jedynie nocami. Miód ze smalcem i żadne - powtarzam, żadne dotychczas płacone pieniądze nie rekompensują trudów tej pracy, a o ludzkim traktowaniu przez spe. dzia na załadunkach i rozładunkach nie wspominając. Dobrze jak jeszcze nie trafisz na kontrolę drogową i nie zapłacisz słonego mandatu !!! Mógłbym tak pisać bardzo długo i dużo, tylko Niemka Ursula von coś tam ma do głęboko w du. pie !!! Może gdybym miał z jedną chociaż reklamówkę 200. eurowych banknotów na zbyciu, to może pochyliłaby się w parlamencie ze dwie godziny nad systemem pracy, życiem i pieskim losie międzynarodowego Pana Kierowcy LKW, ale oprócz tego, żeby POpier*oliła nic więcej nie zrobiła - za wyjątkiem wymyślenia nowych zakazów, nakazów, kar administracyjnych i mandatów !!! Ta brukselska bolszewia reprezentuje jedynie i dba o jeszcze grubsze portfele bogatych korpo. tłuków, a nie zwykłego szarego pracownika !!! | |||
~sid | szatan, ja od dawna tak robie, ty nie? | |||
~Ygrek | Prawo zezwala na 15 czy 13-godzinny dzień pracy, a to patologia. Stres, brak miejsc parkingowych czy właściwej infrastruktury sanitarnej plus - tak jak np. w sezonie letnim - 40 stopni w kabinie w czasie "odpoczynku" dają taki wynik. Pa-to-lo-gia... | |||
~sid | jest poniedzialek 11sta a ja juz zmeczony jestem |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz