Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Zmęczenie kierowców to nie słabość. To sygnał, że system nie działa

ID: 285889


Zmęczenie kierowców to wciąż niedoszacowane zagrożenie na europejskich drogach. Co trzeci kierowca ciężarówki przyznaje, że zasnął za kółkiem. To niewyspanie po trasie, brak czasu na porządny odpoczynek, stres związany z opóźnieniami i presją ze strony zleceniodawców. ETF i ITF po raz kolejny domagają się realnych zmian: bezpiecznych stawek, przestrzegania czasu pracy i odpoczynku.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (13)

~Kazimierz002
Wyjeżdżając na tzw. przeżuty 3/1 to od momentu wyjazdu z bramy do zjazdu za 20 dni w kabinie masz tyle godzin co byś w normalnej robocie 2, 7 miesiąca pracował. Teraz trzeba się zastanowić czy warto? w normalnej robocie dzisiaj masz 5000 na rękę bez problemu, do tego często premie lub inne benefity. O normalnym, poukładanym życiu nie wspomnę.
~Polo
Zakaz 15 i 13 max 12 h w dobie I będzie czas na odpoczynek, wiecej dobrych parkingow, sklepy na parkingach, otwarte furtki na autostradach dla celów rekreacyjno -turystycznych, lepsze stawki i krótsze terminy zapłaty dla firm, podatki płacimy po 30 dniach a nie po 60 lub 90.
~Donald Truck
Zakazów nie będzie są nie wyspani ale i są non stop chętni to czym zleceniodawca ma się przejmować
~sid
24/h w pracy, ktos chetny?
~Azie
Prawo chroni przestępców
~Jarek
Trzeba wprowadzić odpoczynki najlepiej 5 godzinne przy 19to godzinnym dniu pracy żeby utrzymać ten cały tzw. łańcuch dostaw! A tak na poważnie to wszystkie pauzy 9coi godzinne powinny być zlikwidowane, dzień pracy skrócony do 10 - 12 godzin a kierowca powinien być wylaczony z innych prac czyli z załadunków i rozładunkow. To praca dla tych co pracują w magazynach. Kierowca jest od prowadzenia ciężarówki a nie od wyręczania innych śmierdzących magazynowych leni w ich obowiązkach.
szatan
Nie trzeba koła na nowo wymyślać, wystarczy wszystkie godziny w zmianie roboczej ponad 8 liczyć jako nadgodziny, nawet jeśli na tacho kierowca rejestrował odpoczynek. Do tego dodałbym niezaliczenie odpoczynku dobowego odbieranego w kabinie jeżeli kierowca przewoził towar chłodniczy, bo z uruchomionym traktorem metr za łóżkiem nikt normalny się nie wyśpi, tylko hotel w takim przypadku i nakaz parkowania chłodni na chodzie z dala od pozostałych. To co można zrobić szybko i łatwo, to uznać że uruchomiony silnik przerywa odpoczynek, co jest oczywistym faktem. Niektórzy kierowcy godzinami nie gaszą silników marnując paliwo i uniemożliwiając normalny sen.
~Donald Truck
Zazwyczaj łyski proponują "dniówkę" za 24 h w pracy i ZUS z najniżej, mielenie gratis
~union
bzdury. nikt nic nie zrobi. będzie jak było. prędzej tym wszystkim dzikusom powierza ciężarówki do jazdy niż cokolwiek zmienia na lepsze. od dekad się nic nie zmienia o się przez następne dekady nie zmieni.
~kuku to dzban
System pracy od samego początku, kiedy wprowadzono tachografy jest nieludzki dla kierowcy !!!

Kiedy jeszcze mnie uczono na szkoleniu, to prowadzący zajęcia instruktor mówił wyraźnie, że wszystkie 10. i 15. z natury i przede wszystkim, wprowadzone są wyłącznie jako zawory bezpieczeństwa i komfortu pracy kierowcy, a nie do planowania dnia pracy dla niego.

Spedytorzy zawsze powinni planować pracę w ramach 9. i 13. !!!

Powyższe wyjątki, miały być jedynie marginesem i zaworem bezpieczeństwa dla kierowcy, który nie może w porę znaleźć wolnego miejsca parkingowego i aby nie musiał płacić mandatów za przekroczenie o minutę czasów jazdy, bądź pracy.

A co mamy w drugą stronę? !

Spedytorzy nagminnie i z premedytacją wszystkie te normy zawłaszczyli i zmuszają kierowcę do wyjeżdżania czasów dla niego przeznaczonych - nie martwiąc się zupełnie gdzie i kiedy kierowca znajdzie bezpieczny parking na pauzę dobową.
Później mandaty płaci z własnej kieszeni nie spedytor, a kierowca !!!

Rozmawiałem kilka tygodni temu z kolegą, który podjął pracę w firmie, która robi przewozy jedynie pod Amazonem.
Włos mi stanął na głowie !!!
Obóz pracy na kołach !!!

Powiedział, że on ma codziennie tylko 9 godzin pauzy i 15 pracy.
Spedytor tak pracę układa, że nawet jeśli 15. są już wykorzystane, to kiedy skończy jakiegoś króciaka, który zajął mu przykładowo 5 godzin pracy, to każe mu wykręcić 3 godziny pauzy i wstawia jeszcze ze dwa króciaki, że ledwo wyrabia się w 15.
Spedytora nie interesuje, że kierowca w czasie takich trzech godzin nie wypoczywa, a jedynie dodatkowo męczy się.
Później 9 godzin pauzy i znowu ogień na tłoki.
Aby było ciekawiej i przyjemniej, to jazda zawsze w porze nocnej - zaczyna pracę o 20-21., kończy ok. 10:45 -11:45 kolejnego dnia przed południem.
O tej porze, jeśli jest dzień słoneczny, to żar leje się z nieba i śpi po 3 do 4 godzin, bo więcej nie da się - mimo połkniętej tabletki nasennej, a przed nim kolejna nocka i kolejne 14 do 15 godzin pracy.

Ktoś powie szaleństwo - nie standardy pracy kierowcy w wielu firmach !!!

W między czasie spedytorzy wracają o godzinie 7- 8 wypoczęci do pracy, zrelaksowani i zaczyna się w czasie, kiedy kierowca powinien spać sms-owanie, dzwonienie i pytanie o pier. doły, które może podejrzeć na GPS, ale po co? , łatwiej jest zadzwonić do kierowcy, przerwać mu sen i wyrwanego ze snu kierowcę jeszcze za coś opier*olić przy okazji, aby podładować swoje ego !!!
Wyrwany ze snu po dwóch, trzech godzinach kierowca i po tak sympatycznej rozmowie, często nie zasypia już, bo temperatura w kabinie sięga 45 stopni, a po 9. musi ruszać na kolejną nockę.
W takich sytuacjach po dwóch, trzech dniach nie pomaga nawet zimny prysznic, a przynajmniej nie na całą nocną zmianę, bo pływa się składem od pasa do pasa i tylko przytomność innych kierowców podczas wyprzedzania długim klaksonem rozbudzają.

To nie są rzadkie przypadki, a kurierka i chłodnie chodzą w zasadzie jedynie nocami.

Miód ze smalcem i żadne - powtarzam, żadne dotychczas płacone pieniądze nie rekompensują trudów tej pracy, a o ludzkim traktowaniu przez spe. dzia na załadunkach i rozładunkach nie wspominając.

Dobrze jak jeszcze nie trafisz na kontrolę drogową i nie zapłacisz słonego mandatu !!!

Mógłbym tak pisać bardzo długo i dużo, tylko Niemka Ursula von coś tam ma do głęboko w du. pie !!!

Może gdybym miał z jedną chociaż reklamówkę 200. eurowych banknotów na zbyciu, to może pochyliłaby się w parlamencie ze dwie godziny nad systemem pracy, życiem i pieskim losie międzynarodowego Pana Kierowcy LKW, ale oprócz tego, żeby POpier*oliła nic więcej nie zrobiła - za wyjątkiem wymyślenia nowych zakazów, nakazów, kar administracyjnych i mandatów !!!

Ta brukselska bolszewia reprezentuje jedynie i dba o jeszcze grubsze portfele bogatych korpo. tłuków, a nie zwykłego szarego pracownika !!!
~sid
szatan, ja od dawna tak robie, ty nie?
~Ygrek
Prawo zezwala na 15 czy 13-godzinny dzień pracy, a to patologia. Stres, brak miejsc parkingowych czy właściwej infrastruktury sanitarnej plus - tak jak np. w sezonie letnim - 40 stopni w kabinie w czasie "odpoczynku" dają taki wynik. Pa-to-lo-gia...
~sid
jest poniedzialek 11sta a ja juz zmeczony jestem
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.62

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels