~megadziadtrans
| skowyt dziadkierowców bezcenny | -1 | | |
~Tak Jest
| Nic dodać nic ująć, choć nie jestem sympatykiem tej telewizji to muszę przyznać że film ten poniekąd przedstawia o co tak naprawdę chodzi w tym PM.
Tak w ogóle z tego co pamiętam pierwszą przysłowiową kłodę pod nogi w transporcie rzucił obecny prezydent Francji Emmanuel Macron gdy był ministrem to on zainicjował i parł by wprowadzić zakaz 45h od tego się zaczęło. | | | |
~Teodor 222.
| Każdy wlasciciel zapłacił by udciwie i po sprawie lecz księgowy powie dlaczego płacić morzna to obejść itak to wygląda a może przyjrzeć się państwu w państwie czyli Biurom Rachunkowym w tym kraju i po problemie. Pozdrawiam. | | | |
~Gucio
| Żeby zobaczyć efekty tego PM to trzeba będzie poczekać z 6mies do roku to nie jest tak że luty 2022 i już, zaczną się kontrole na UE, posypią się wysokie kary, kierowcy też nie będą dawać się robić w wała i dopiero wtedy Ci przewoźnicy co do tej pory kombinowali jak się da zaczną się z rynku transportowego wykruszać. Duże firmy już od dawna przygotowują się do nowych przepisów nie mają wyboru a konkurencja nie śpi. | | | |
~Kris
| Zanim zacznie sie złowiek wypowiaac na jakis temat wypadałoby choc trochę liznąć tematu. A na dzien dzisiaejszy sprawa wygląda tak ze zarobki nie wzrosną tylko jedne składniki zostana zastąpione innymi. I np zamiast diety 50 euro za de będzie stawka godzinowa w de. Na samym koncu okaze sie ze zarobek netto bedzie ten sam wzrosnie tylko składka do zus (teraz płacona od 2800 a pozniej o 6ooo). kto na tym zarobi? Państwo oraz firmy rozliczające. Panstwo dostanie wyzszą składkę do zus, wyzszy podatek, wyzsza składkę zdrowotną. Co dostanie kierowca? Wielki chooj i wyzsze ceny za wszystko wokół.
Tak tylko dla jasnosci. jedziesz z polski do de masz tak jak było. Robisz kabotaz po de to masz stawkę niemiecką. Jedziesz z de do fr masz stawkę de i fr. Jedziesz z fr do pl przez de to masz stawe polską. To sobie zrób test jeden z drugim przez tydzien policz ile godzin spedzasz na kabotazu i przerzutach miedzy de i fr i pomnóż przez stawkę brutto a następnie policz ile to jest netto. I odejmij sobie od diety 50 euro 45 euro i zobacz ile zyskałes. | | | |
~Kris
| I jeszcze zdanie na temat L4. Jest liczone z 3 miesiecy wiec zeby była z tego kasa to najpierw trzeba zapiedalac pełne 3 miesiace. A potem sie zastanowcie kto was bedzie trzymał w robocie jak co miesiac bedziecie chodzic na L4. PO 30 dniach L4 płaci zus a nie pracodawca. Wiec dłuzsze L4 pracodawcy wali. A jak pojdziesz do innej firmy to na swiadectwie pracy jest informacja ile d ni w roku przebywałes na L4 i kto przyjmie chorowitego kierowcę? Po co, żeby i tak auto stało? | | | |
~kierowca
| Kris baranku. Jakie wyjazdy z pl? Jakie powroty? Toc dziadom się marzy szoferzyna zamknięta w budzie na minimum pół roku
To z takim założeniem przelicz sobie wypłatę. A i diety tak czy inaczej się należą. | | | |
~Gucio
| 2021-12-05 11:43:04 Słusznie jakąś część racji masz tylko wiele firm transportowych w Polsce działa głównie na zachodzie wykonując kabotaże, przerzuty i to kierowcy siedzą po kilka tygodni Polskę widzą jak startują z bazy i na powrocie wiec tu wynagrodzenie kierowcy wzrośnie. | | | |
~Gucio
| Od lutego 2022r przepisy PM najbardziej dotkną właśnie kabotaży i przerzutów oraz tego że auto musi zjechać na bazę przewoźnika raz na 8 tygodni. Niemcy i Francuzi już zapowiadają więcej kontroli z nastawieniem na przepisy PM - kabotaż, przerzuty i przepis odnośnie zakazu pauz 45h. | | | |
~driver
| Jak nie będą mieli Niemcy i Francja co na półki położyć to cały szum z Pm pójdzie do kosza A wy będziecie pracować taniej niż cięć szlabanowy | | | |
~Ł ysy
| Kris. Nie dawaj przyzwolenia Panom Siofferom na rozliczanie swojej pracy. Według nich, walenie konia też jest pracą. | | | |
~Gruby
| Zastanawiające spostrzeżenie. Przygłupy z za kierownicy krzyczą o wolności demokracji prawach człowieka i jak to za komuny było źle a z drugiej strony są zwolennikami ustalania odgórnych zasad płacowych przez państwo. Chcą by wszyscy jeździli za tyle samo. Oczywiście gdy jest się przygłupem po zawodówce to takie sprzeczności wewnętrzne nie stanowią problemu. Kolejna sprawa że wielu z nich stosuje etykę sytuacyjna i w związku, której największymi obecnie promotorami jest religia Mojżeszowa. Z drugiej zaś strony często pomstują na naród wybrany i uważają ich za powód ich słabej jakości życia. | | | |
~driver
| Bo jest błąd systemu Wypłata brutto powinna trafiać w całości na konto pracowników I pracownik powinien opłacić sobie składki i podatki | | | |
~Ł ysy
| driver. Słuszna uwaga. | | | |
~Gruby
| Taki system jest wprowadzony celowo. Gdyby każdy dostawał wypłatę brutto do ręki i musiał prawie 40 proc na wejściu oddać to istnieje większe prawdopodobieństwo niepokoi społecznych. A przez fakt że pracodawców jest mniej niż pracowników i dla przedsiębiorcy to prawie taki sam koszt zapłacić pracownikowi wszystko czy tylko czesc i odporowadzic za niego składki to socjaldemokraci by ułatwić grabież wybierają sposób oplat pośrednich. Inna rzeczą że wtedy dopiero zaczęły by się kombinacje kierowców żeby płacić jak najmniej... | | | |
~driver
| A ja bym wolał żeby pracownik wiedział ze minimum to nie 2061 A 3400zl I chciałbym zapłacić te 3400 i mieć spokój | | | |
~Tolek
| Kwik kwik Podzielam pogląd że trzeba poczekać parę miesięcy i zobaczymy co się stanie Nasze przepisy mogą sobie dziady wsadzić Wszystko zależy jak na zachodzie będą się do nich służby odnosić !!! PM wyraźnie stanowi że do płacy minimalnej zaliczane będą tylko ozusowane i opodatkowanie skladniki !?! Więc co to za brednie o srednim wynagrodzeniu Czy ktoś to może jakoś sensownie wytłumaczyć?? Gdyby nawe zapisy byly kontrolowane przez PIP w PL to by się skończyło jak z ryczałtem za nocleg Ale w tym przypadku jest inaczej i stąd ten kwik dziadów Zachód chce się pozbyć polskich czy litewskich konkurentów za wszelką cenę A teraz dostali narzędzia do "ostatecznego rozwiązania kwestii... (dziadoskiej) " | | | |
~driver
| Kwik? Człowieku przecież Ty zapłacisz za to i Twoja rodzina Wycofując auta z przerzutów po kilku miesiącach za nim się zmienia ceny żeby opłacało się jeździć Wy będziecie robić pod siebie żeby rodziny utrzymać | | | |
~Tolek
| Driver zauważ że tysiące kierowców (razem ze mną) wyjechała na zachód Rynek nie lubi próżni i dla nas nowe przepisy to więc kasy Juz dziś w Niemczech biorą nawet bez znajomości języka i doświadczenia Byle by delikwent miał prawo jazdy i się nadaje he he Jak dziady w Pl RO i LV padną to dla nas tylko lepiej Czego tu pojąć nie możesz? ?? | | | |
~driver
| To uważasz ze inni nie znajdą drogi za chlebem na zachód? I żeby mieli pracę powiedzą ze będą pracować taniej | | | |
~Kris
| Ale co mi tu jeden z drugim pier. doli ze polski szofer siedzi miesiacami w budzie jak wy podobno na wiecej niz 3 tyg nie wyjezdzacie. To ile tych kabotazy i przezutow zrobicie. A diety moze i sie naleza ale zamiast 50 euro za de dostaniesz minimalna 30 zl i tyle bedzie z waszych podwyzek. A tu widze ze je. bus tolek to madrzejszy nawet od ministra i juz wie ze w de nie beda polskich przepisow uwzgledniac. Yebie juz wam sie tych glowach | | | |
~Kris
| Policz jeden ciulu z drugim 9 godzin jazdy i ze dwie na zal i rozl po 9. 5 euro to bedzie 105 euro ale brutto to polskie netto bedzie ok 70 euro czyli 336 zl plus dieta 30 zl to na kabotazu i przezutach dostaniesz 360 zl dniowki a na powrocie dostaniesz 200 zl. To ile wam wyjdzie w miesiacu. Nawet liczac 20 dni po 360 zl to masz 7200. I gdzie tu podwyzka jak pier. dolicie ze juz po 20 tys zarabiacie | | | |
~driver
| Oni nie rozróżniają kwoty brutto od netto A może wypada od tej umiejętności zacząć Po drugie 84%transportu w Polsce To firmy 1 - 10 autek a ich byt jest przegrany | | | |
~Kris
| No jakby kierowca myslał to by nie był kierowcą. Jakby umial liczyc to by sie nie cieszył ze go panstwo wyj. ebie bez mydla | | | |
~Kris
| Ale dla kierowcy najwazniejsze ze w tv mowili ze dziad dostanie po doopie. I nie wazne ze on sam bedzie mial gorzej. Wazne ze sasiadowi bedzie trudniej. | | | |
~driver
| To może na skróty z każdej 1zl oddajesz tepaku 46groszy na Zabawę polityków urzędników A Ty jesteś peselem który nic nie znaczy | | | |
~Kris
| To tak jak w rosji. Glod, bieda, nawet kibla w domu nie ma 70% ludzi ale im w telewizji mowia ze europa sie ich boi bo moga gaz zakrecic. I rusek marznie i sie cieszy. A francuz to nawet nie wie gdzie rosja jest i zre obiad w restauracji.
Kierowca sie cieszy ze dziad ma gorzej bo cala gospodarka stoi na tym kierowcy. Jemu sie wydaje ze bez niego swiat sie zawali | | | |
~Kris
| Jak kierowca mial minimalna to mial placil 1600 zl podatku pit. Teraz bedzie mial 30 tys kwoty wolnej ale dochod 2 x wiekszy czyli dalej zaplaci 1600 zl podatku a do tego od calosci 9% skladki zdrowotnej. Ale kto by sie tym przejmowal. Wazne ze dziad upadnie | | | |
~Rico
| Kris. Cały czas zakładasz, że będziesz płacił minimalną stawkę godzinową i minimalną dietę.
Te twoje minimalne wyliczenia to możesz robić dla kogoś kto otwiera szlaban i ma obok drugiego pracownika który zamyka ten szlaban.
Minimalną stawkę to możesz sobie liczyć zakładając, że znajdziesz chętnego przygłupa który się na to zgodzić.
Wiem, że takich przygłupów jeszcze jest sporo na rynku, łysy twierdzi, że 20% i pewnie ma rację.
Życzę Ci Kris, żeby sytuacja życiowa tak Ci się zmieniła, że będziesz musiał Ty i Twoje dzieci pracować u kogoś za MINIMALNE ustawowe wynagrodzenie.
Nie dbam o to czy tak będzie, zwyczajnie Ci tego życzę!
Oby Twoje dzieci miały ciężką i odpowiedzialną pracę, a w zamian dostawały najmniejsze możliwe pieniądze, oraz brak szacunku!
Nie powiesz mi chyba, że życzę Ci źle, bo przecież Ty zakładasz, że należy płacić tylko najniższe stawki. | 1 | | |
~Kris
| Rico ale nie o tym jest tutaj rozmowa. Przeciez kieriwcy zarabiaja wiecej biz minimalna tylko ze czesc jest w dietach i ryczaltach. Twierdzicie ze jak wejdzie PM to bedziecie mieli wiecej a ja pokazuję ze wg PM nie dostaniecie wiecej bo z tego wynika ze nawet mniej. A to ze w firmach juz placą wiecej niz wynika z nowych przepisow to powinno was kierowcow cieszyc. Ja chce tylko uswiadomic ze wiecej nie bedzie. Po co macie byc rozczarowani w lutym. | | | |