ID: 258956
Dzienny czas pracy kierowcy niemcy
ID: 258956
ID: 258956
Witam
Czy to prawda że kierowca w niemczech moze pracowac tylko 10 godzin? Wliczając w to inna pracę. Odlicza się od tego czas pauzy.
Witam
Czy to prawda że kierowca w niemczech moze pracowac tylko 10 godzin? Wliczając w to inna pracę. Odlicza się od tego czas pauzy.
~Szofer*.47.103.109.ipv4.supernova.orange.pl
*.47.103.109.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (33)
~kiero | W Polsce ten czas wynosi 12 godzin, w nocy 10 | |||
~skg dk | hmm to chyba tylko teoria bo wszyscy ktorych znam to 12 @13 zapieprzaja | |||
~skg dk | w de | |||
~ninobzik | Właściwie to ja też kufffno wiem ale czaj pijam | |||
~ninobzik | won podrobko znajdź sobie inny nick zostaw Pana bzika w spokoju won idiots!!! | |||
~ninobzik | zaraz se kurfa karnet otworze muszę przez Dunaj przepłynąć no to tera czaju łyk i do przodu | |||
~Rrr | Kiero. Nie p. i. e. r. d. o. l glupot | |||
~kiero | Kolega może i zapieprzaja po 15 godzin, ale w międzyczasie pauza na tacho ustawiona a to się nie liczy do tych 10 godzin | |||
~kiero | Szoferaki nie wiedzą co to czas pracy i dlatego mówią że pracują po 13/15 godzin | |||
~ninobzik | Podrobo Pan bzik czaj pija wiec won zjepie!!! | |||
g-a
| 10 godzin? Niemożliwe. Są na tym forum tacy, co podobno pracują 24 godziny na dobę. | |||
passat4
| Witam kolego w Niemczech nie doliczają ci pałzy i niewież w takie bzdury przeczytaj dokładnie umowę jak nie znasz Niemieckiego włącz Gogle tłumacz pozdrawiam | |||
~Atos | W Niemczech 10 h pracy. Np. w oczekiwaniu na rozładunek jak Pager zapika wciskasz prace i 3 godzinki z 10 zleca. Potem stajesz o 16 bo parkingów brak, oczywiście stajesz na autohofie, więc obiadek z Gutscheina na koszt firmy sobie fundujesz. W Niemczech żyć i nie umierać a wy dalej jeździcie u Polskich dziadów!!! | |||
~sid | 2021-04-28 21:51:52 10 godzin? Niemożliwe. Są na tym forum tacy, co podobno pracują 24 godziny na dobę. - JA PRACUJE 8 /H i mi to w zupelnosci wystarcza | |||
~Ryno | Atos możesz sobie pomarzyć tylko. Do wroga za żadne pieniądze, nie dam się upokorzyć. Jeszcze ci bokiem wyjdzie dojcz. | |||
~sid | jesli masz powyrzej 20 nadgodzin miesiecznie to ci Finanzamt [ mutter merkel] polowe zabierze wiec nie na sensu wiecej jak 8/h pracowac | |||
~Folo | Pewnie że 20 godzin leniu zasuwaj i odpoczywaj szerokości u hermenegildy | |||
~tago | Kurła jak zwykle z poważnie zadanego pytania, co niektórzy jak zwykle zrobią kupę gno. u. Niczego nie można się dowiedzieć. | |||
~Plotki Aby Się Klikało | Panowie, nie powielajcie tych głupot! Agencje wzięły sobie jakichś radców prawnych, którzy ledwo ukończyli aplikacje i podają informacje z ogólnego kodeksu pracy. Gdyby wynająć specjalistę od czasu pracy kierowcy, to więcej kasy kosztuje. Oczywiście, że możecie mieć 13 lub 15 godzin czasu pracy w Niemczech. Wam się musi zgadzać czas z 2 tygodni! Wy musicie zajrzeć do przepisów dotyczących CZASU PRACY KIEROWCY! Piszą Wam głupoty, że nie możecie mieć czasu pracy powyżej 10 godzin dziennie (nie mylę z czasem jazdy, chodzi o pracę!). A Wy potem nieświadomie robicie zadymę w swoich firmach. Przekonani, że to, co wyczytaliście w Internetach jest prawdą. Popatrzcie na te wszystkie teksty paraprawnicze. Gdzie są źródła, na jakim konkretnym akcie prawnym opiera się dana informacja, z którego przepisu dokładnie została wzięta? Każdy szanujący się prawnik podaje podstawy prawne, a nie tworzy sobie blog z informacjami wyjętymi z chmurki. Odnośnie tych nocek i 10 godzin. To jest wzięte z dyrektywy UE z 2002 roku (2002/15/WE), która: a) była zmieniana na przestrzeni lat, b) wiecie, co to w ogóle jest dyrektywa UE? To takie wytyczne Unii, które każdy kraj musi do jakiegoś czasu zaimplementować w swoim systemie prawnym. Więc. Trzeba znaleźć jak przepis brzmi w NIEMIECKIM PRAWIE O CZASIE PRACY KIEROWCY. Czemu jest tyle blogów, a NIKT na to nie wpadł? Bo ma się klikać, a nie dawać wiedzę. c) "Jeśli choć 1 minutę pracuje się w porze nocnej, to wtedy możecie ogólnie przepracować 10 godzin. " To już jest bzdura. Wynikało z tego, że ta dyrektywa nie była w tym 2002 roku doprecyzowana w zakresie, czym jest "pora nocna" i już brzmi inaczej. Znowu, w polskiej ustawie, to jest taki artykuł: Art. 21 ust. z dn. 16 kwietnia 2004 roku o czasie pracy kierowców To jest POLSKA ustawa. Jak jest w niemieckiej ustawie o czasie pracy kierowcy? Ano, trzeba sprawdzić - może być co innego. Nie czytajcie blogów, pytajcie specjalistów, którzy są w stanie podać dokładny artykuł z danego aktu prawnego. Jak ktoś pisze bloga, a nie jest Wam w stanie tego podać, tzn. że powiela tekst, o którym nie ma pojęcia. P. S. nawet w kwestii ogólnego czasu pracy te blogi nie są rzetelne. Bo co Wy myślicie, że nie wolno pracować nadgodzin? A jeśli ktoś pracuje w medycznym zawodzie? Nie no sorki, nie operujemy już Pana, bo tu mi 10 godzin minęło xD. A jeśli ktoś ma system zmianowy i pracuje przez 4 dni w tygodniu po 12 godzin to co? Myślicie, że łamie wtedy niemieckie prawo? O nie, tylko nie to, 12 godzin komuś wyszło pracy w magazynie czy fabryce. Pracodawcę do sądu xD | |||
~Mariusz | W Niemczech jest maksymalnie 10 godzin pracy zarówno w dzień i w nocy. Dotyczy to jednak tylko pracowników zatrudnionych w niemieckich firmach. W polskich jest to 10 w nocy, 12 w dzień. I nie ma czegoś takiego jak nadgodziny dzienne, bo te rozlicza się w cyklu miesięcznym. I co najważniejsze, często mylone. 13/15 godzin aktywności miedzy dwoma dziennymi odpoczynkami to nie jest czas pracy. Do czasu pracy liczy tylko jazda i inna praca.. | |||
~Plotki Aby Się Klikało | No dobra. Paragraf. 21a niemieckiej ustawy ArbZG. Uwaga... Uwaga... Zwie się tak: Beschäftigung im Straßentransport i wygooglujcie sobie, co tytuł paragrafu oznacza... TO! Was dotyczy jako kierowców. A nie to: § 3 Arbeitszeit der Arbeitnehmer - TU jest podane te 10 godzin. To nie dotyczy kierowcy zawodowego? Pojęli nareszcie? | |||
~Mariusz | Nie chce mi się wnikać w niemieckie przepisy. Nie pracowałem nigdy dla Niemca i pracować nie będę. W Polsce jest maksymalnie 12 godzin pracy dziennie, 60 maksymalnie w jednym tygodniu. | |||
~Plotki Aby Się Klikało | Szukam jeszcze w Niemczech, a w Polsce, zgadza się. Może być 12 godzin czasu pracy (13 / 15 godzin aktywności, jak mnie Pan tutaj poprawił). Więc "staję i nic nie robię po 10 godzinach od startu" nie ma żadnego uzasadnienia. Tak samo "nie załaduję, bo było już 3 godziny na rozładunku i 7 godzin jazdy" - też. (zakładając, że nie było odpoczynku wydłużonego albo oczekiwania na załadunek/rozładunek ). Art. 15. [System równoważnego czasu pracy] 1. Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na dobę - w ramach systemu równoważnego czasu pracy. 2. W systemie równoważnego czasu pracy wymiar czasu pracy przedłużony w poszczególnych dniach jest równoważony skróconym czasem pracy w innych dniach lub dniami wolnymi od pracy. 3. Okres rozliczeniowy nie może być dłuższy niż 1 miesiąc, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5. 4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 3 miesięcy. 5. Przy pracach uzależnionych od pory roku lub warunków atmosferycznych okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 4 miesięcy. 6. Postanowienia art. 11 ust. 2a stosuje się odpowiednio. | |||
~Plotki Aby Się Klikało | A pamiętajcie Panowie, że w Polskim prawie przepis ogólny w kodeksie pracy brzmi tak: "11. 1. Czas pracy kierowcy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 15 ust. " Przepis szczególny (a takimi są w Polsce Ustawa o czasie pracy kierowcy) jest zawsze NAD przepisem ogólnym. (a takim jest przepis o 8 godzinach dziennie / 40 w tygodniu). W Niemczech ta sama zasada. Paragraf 21a jest nad paragrafem 3 - jeśli mowa o zawodowym kierowcy. | |||
~Paletka | W Niemczech liczą czy masz wszystkie wymagane przerwy i czy są odpowiednio długie. BAG nie zabrania ci pracować w nocy czy w dzień. Jeśli masz problem, jesteś ofiarą niewolnictwa, oszustwa, wykorzystania to im zgłaszasz. | |||
~Plotki Aby Się Klikało | Przewertowałam wszystkie akty prawne, które są podane w tym paragrafie 21a. I wiecie co? Takiego ograniczenia odnośnie 10 godzin czasu pracy nie znalazłam... Oczywiście znalazlam 9/10 godzin czasu jazdy. Długości przerw i odpoczynków również. | |||
~Jan | Max 10 godzin jazdy z młotkami | |||
~sid | im wiecej bedziesz pracowal [ nadgodziny ] tym wiecej podatku zaplacisz, wiec pomysl pracowac 8/h jak niemiec, czy jepac nadgodziny[ a potem plakac ze finanzamt zabral polowe] jak polak | |||
~sid | czy moze wcale nie pracowac, i zyc na koszt [polaka] tych co nadgodziny jepiom, jak . | |||
~sid | -orzechowi |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.