ID: 262951
Wszystko na temat czasu pracy kierowców w jednym miejscu
ID: 262951
ID: 262951
Branża transportowa rozwija się obecnie w zawrotnym tempie a kierowcy są jednymi z najbardziej pożądanych pracowników na rynku. Znajomość właściwych przepisów, w tym m. in. zmian wynikających z Pakietu Mobilności 2022 jest więc jednym z kluczowych elementów właściwie wykonywanej pracy w tej branży.
Branża transportowa rozwija się obecnie w zawrotnym tempie a kierowcy są jednymi z najbardziej pożądanych pracowników na rynku. Znajomość właściwych przepisów, w tym m. in. zmian wynikających z Pakietu Mobilności 2022 jest więc jednym z kluczowych elementów właściwie wykonywanej pracy w tej branży.
~etransport.pl
Posty (10)
~RealPoland | A kiedy spece zrobią szkolenie odnośnie przestrzegania Kodeksu Pracy, Bo ten temat jest znany polskiej patologii transportowej, równie dobrze jak fizyka kwantowa... | |||
~kiero | Jakiś konkretny przykład nieprzestrzegania kodeksu pracy potrafisz podać? | 1 | ||
koneser_
| A prosze bardzo: system pracy na umowie - podstawowy (czyli 160 h pracy miesięcznie) a kierowca pracuje 200-220 h miesięcznie. Czy dostaje ( na konto łącznie z podstawą) wynagrodzenie za nadgodziny? W przypadku systemu równoważnego- czy dostaje w miesiącu dni wolne za przepracowane godziny nadliczbowe ( powyżej 160)? | |||
~kiero | Ja dostaję za pracę w nadgodzinach kasę na konto dodatkowo poza podstawą lub odbieram sobie jako wolne dni. Ktoś ma inaczej? | |||
~kiero | Wszystko rozpisane co do minuty w rozliczeniu miesięcznym na podstawie danych z mojej karty kierowcy. Jeśli jest praca w miarę stała moze byc również wyplacany ryczalt za nadgodziny, Oczywiście poza podstawą. | |||
~!!!iiii | Real co ty narzekasz, ponoć tyle jest wakatów, tylu brakuje kierowców w Polsce (całej UE) a ty narzekasz, ze jakiś tam pracodawca na czymś się nie zna. Przy takim deficycie kierowców oni sami znikną, bo kierowcy pójdą tylko do tych porządnych, prawych i sprawiedliwych. No chyba, ze przepisy są elastyczne a ów kierowca sadzi inaczej, bo nie sadzisz, ze 90% transportu robi tak kardynalne błędy i świadomie lub nie lamie prawa pracownicze w stosunku co do rozliczeń pracownika. Jak masz takiego pracodawce to wejdź na portal i "sprawdź czy nie szukasz". Po co walczysz z wiatrakami rynek sam sie wyczyści. | |||
~kiero | Pracodawcy znają się dobrze, tylko problem jest u kierowczyn. Dla nich kodeks pracy to czarna magia, dlatego tacy chcą pracować jedynie na tzw stałej dniowce. | 1 | ||
~!!!iiii | W raz z PM to już w ogóle się nikt nie połapie co i jak z wyplata. Bedzie taki cyrk z dwa lata przez ten PM, ze szkoda gadać. Nikt nic nie wie co i jak. PM jeszcze nie jest całkowicie zaakceptowany, polskich przepisów dostosowanych do PM tez wciąż nie ma, do tego "nowy ład" a wciąż STARY BURDEL. Najbliższy rok to kalejdoskop dla wszystkich. | |||
~Operator | PM jest zaakceptowany całkowicie od dwóch lat. To ta piękna władza nie potrafi dostosować Polskiego prawa do pakietu. W końcu powinny być normalne umowy, normalnie będzie można iść na urlopy za pełną kasę. No ale też normalnie będą mogli obciążać bo będzie z czego. | |||
~kiero | Do tej pory wielu kierowców również ma normalne umowy o pracę z godziwym wynagrodzeniem i dodatkami. W naszym przypadku wejście PM nic nie zmienia. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz