ID: 229806
bardzo duży ubytek oleju
ID: 229806
ID: 229806
Witam. Mam ogromny problem. Posiadam Scanię R 420 HPI euro 5 z 2007 roku, która pobiera bardzo duże ilości oleju- 5 litrów na 2000km. Były wymienione pierścienie, tuleje, turbo i robione głowice. Zaznaczę, że auto nie kopci na niebiesko i nigdzie nie ma wycieków. Co może być przyczyną? Czy możliwe, że to przez zatkany katalizator? Pomóżcie! Może ktoś z was spotkał się z takim problemem.
Witam. Mam ogromny problem. Posiadam Scanię R 420 HPI euro 5 z 2007 roku, która pobiera bardzo duże ilości oleju- 5 litrów na 2000km. Były wymienione pierścienie, tuleje, turbo i robione głowice. Zaznaczę, że auto nie kopci na niebiesko i nigdzie nie ma wycieków. Co może być przyczyną? Czy możliwe, że to przez zatkany katalizator? Pomóżcie! Może ktoś z was spotkał się z takim problemem.
~Marcin*.dynamic.play.pl
*.dynamic.play.pl
Posty (22)
~Marcin | jak w temacie... | |||
leon
| A co z głowicami?Uszczelnie nia prowadnic zaworów. Odma. | |||
leon
| A tuleje jakie?Kolben Schmitz? | |||
~Marcin | Uszczelnienia są wymienione. Odma czysta. Nic tam nie ma. Tuleje i pierścienie firmy Mahle. | |||
~Marcin | kolega sugeruje, że może być zatkany tłumnik lub intercooler, ale nie wiem czy to powód tak dużego ubytku oleju. | |||
~Da_las | Scania R420, to nie ma co szukac. Ten typ tak ma. Ale podobno DAF to olejarz. | |||
~Marcin | przed remontem było ok. od wymiany do wymiany dolewałem 5 litrów. najgorsze jest to, że tego oleju nigdzie nie widać, a ubywa go znaczna ilość. czy możliwe, że to turbina puszcza go w stronę wydechową? | |||
~Www | Wina tulei, u mnie po wymianie to samo. Miał brać do 100000 a bierze dalej. te Mahle na złom tylko sie nadają | |||
~Marcin | Kolego Www to ile Ci bierze tego oleju po wymianie tulei? | |||
~RAV | `Marcin, uważam to samo, że to wina tulei, nowa tuleja w serwisie kosztuje 800 netto/szt. ja wymieniłem 6 tulei i pierscienie w serwisie, tloki stare, auto nie bierze oleju, ale wiem że Mahle Krotoszyn to najgorszy chłam. Czeka Cie raz jeszcze patroszenie silnika. | |||
~Da_las | Scania to przede wszyskim dobry marketing i legenda marki. Czyli jak cala grupa VW. Znam kilku uzytkownikow R420 i kazdemu olej bierze. U mnie przed remontem i po remoncie pobor oleju wystepuje. | |||
~xthx | Zapłacisz około 12-15tyś w serwisie i nie da ci gwarancji. Dam ci radę NIE KUPUJ SCANII to jest szajs R to całkiem badziewie, auto przereklamowane. | |||
~abc | To ja dodam, pan kierowca zrobil sobie wyścigi p przegrzał silnik przy przebiegu 80. 000km silnik dużo palił i brał olej serwis Scani zrobił głowice, wymienił pierścienie oraz uszczelniacze i było niby ok. ale po 150. 000 silnik wykazywał nieznaczne drgawki i co sie okazało tak dokręcili sruby na wale ze sie pourywały !!! litości wszystko tylko nie Scania. Wyzej ktoś napisał ze DAF jest olejozerny owszem ale tylko pod odpowiednia noga amatora kierownicy. | |||
~Da_las | DAF XF 460 EURO 6, przebieg prawie 190tys - 5-7 litrow oleju na 60tyskm, Scania R480 PDE, przebieg 740tys km - 10-12 lit oleju na 60tys km, Scania R420, mam ja od przebiego 480tys km, wtedy brala ok 35-40 litrow oleju na 60tys km. W styczniu br. przy przebiegu 1050000km zrobiony remont silnika wraz z glowicami. Potrafila wciagnac przed remontem na 3000km 3-4 litry, czyli 60-70 litrow na 60tys km. Po remoncie mialo sie uspokoic, ale i tak bierze z 1, 5-2 litry na 3000km. Glowice byly w stanie oplakanym, ale tuleje nie byly najgorsze. Jeden pierscien byl zapieczony. Scania skonczyla sie na serii 4. A wynalazek XPI i HPI to juz jest dno dna. | |||
~Marcin | Dzięki chłopaki. Teraz mam dylemat co z tym autem zrobić. tyle kasy wpakowałem w remont i nadal szwankuje. jakbyście mieli jeszcze jakieś pomysły to piszcie. | |||
~Da_las | Zawsze sa dwa wyjscia. 1. Jak najszybciej sprzedac. 2. Zagryzc zeby i trwac w bolu. Przy wyborze opcji nr. 2 witam w klubie. | |||
~Lucek | Scania 420 zawsze trochę oleju bierze. Ja bym trochę nią pojeździł, tylko po remoncie skrócić przebieg o połowę. Wymień na taki sam jak teraz masz zalany. Utrzymuj stan od minimum do połowy bagnetu. I oczywiście po zmianie możesz już stosować normalny przebieg między wymiarami. Napisz jeszcze jaki olej zalałes. | |||
~Www | abc to nie wina serwisu ze śruby pourywało ale samych śrub częsta wada w scani | |||
~Marcin | wlany jest castrol vecton 10w40. zaznaczę, że remont był robiony w grudniu, więc nie ma już co liczyć na to, że się coś ułoży. | |||
~Da_las | Czy ten olej ma w specyfikacji LDF-3 lub chociaz LDF-2? Ja osobiscie mam o olejach Castrola jak najgorsze zdanie. Wlej cos innego na probe, zobaczysz. Do zerowego zuzycia nie zejdziesz nigdy, ale moze chociaz uda sie ograniczyc. | |||
pawel744
| u mnie DAF 105ka 2007r bierze 4-5 litrów na 90000km - tak robię wymianę, leję półsyntetyk. scania R420 2008r bierze 25-30 litrów na 60000km olej mineralny, mam ją od przebiegu 630000km teraz ma 1090000km i cały czas tak bierze |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz