ID: 165111
jak skończyć z dziad transami?
ID: 165111
ID: 165111
Kierowcy? Może ktoś w końcu skończy z tymi dziad transami płacącymi z km? Przy podejmowaniu pracy obiecują kilkanaście tyś km miesięcznie, potem się okazuje, że jednak kilka no i nie płacących podstawy. itd.
Kierowcy? Może ktoś w końcu skończy z tymi dziad transami płacącymi z km? Przy podejmowaniu pracy obiecują kilkanaście tyś km miesięcznie, potem się okazuje, że jednak kilka no i nie płacących podstawy. itd.
~ile można*.instalnet.com.pl
*.instalnet.com.pl
Posty (2159)
~Dziadek | Patryk, brak słów, gdzie tacy się rodzą, przepraszam, pojawiają? Pozdrów swoich dziadków, pewnie nie masz z nimi kontaktu, nie dziwię się, masakra. | |||
~kierowca | Jak lewarek popsuty, to za pomocą klocków drewnianych też idzie podnieść koło w naczepie. Ale to już jest wyższa szkoła jazdy wymagająca od absolwentów WATu wspięcia się na wyżyny intelektu. A co do młodych za kierownicą. Jak wszędzie. Są kumaci, są chętni do nauki, którzy z pokorą podchodzą do obowiązków. A są i pajace. Niestety z obserwacji moich wynika, że większość stanowią ci drudzy. I to nie jest kwestia braku doświadczenia. To jest ogólne podejście do życia. Wiem, bo mam dwóch synów, już dorosłych. I widzę ogóle podejście do życia takich małolatów. | |||
~Król Patryk | Dajcie mi punkt podparcia, a poruszę Ziemię. Uniesienie koła to prosta zabawa za pomocą maszyny prostej. Dla niektórych wciąż to jednak wyżyna intelektu. | 1 | ||
~zcx | Informacja dla polskich durni. ów. Podaje gotową receptę na wasze bolączki. 1. Zwolnić się z polskiej firmy. 2. Zapakować d w prywatne auto. 3. Kierunek zachód. Np Hiszpania. 1500 eur. czeka na każdego pana koerofce. Wystarczy dojechać na miejsce. 4. Najważniejszy punkt. Skończcie piepr. zyć, zwalniać się i brać sprawy w swoje ręce. Źle ci tutaj, nikt cię na sile nie trzyma. Nie jesteś niewolnikiem. Masz prawo wyboru miejsca pracy, praca nie jest przymusowa. Wiec skończyć bełkot o niewolnictwie. Pokażcie na co was stać gamonie. | |||
~Ciężarówkarz | Kilka ładnych lat temu, wsiadłem do Volvo FH z walizką na stopa. Kierowca zabrał mnie do Anglii. Dzisiaj mogę śmiało powiedzieć, że to była dobra decyzja. Mogę śmiało napisać, że dzięki temu leje na dziada ciepłym moczem. Nie ma co się bać wyjazdu. Gorzej niż w dziadtransie być już nie może. | |||
~zcx | Wieczne marudy, posłuchajcie kolegi. Pakować się w walizkę i na zachód. A ty płaczku ciesz się i nie wracaj. Sprawdźcie na własnej skórze czy koledzy mówią prawdę. Walizki w ruch i w drogę. Polski pracodawco, jeżeli pan kierowca zaczyna świrować zaproponuj mu bilet za bramę. Forumowe przyg. łupy zaklinają rzeczywistość. W realu trzęsą tyłkiem. Zwolnią się o co dalej? Znam takich co od miesiąca siedzą w domu za darmo ! Na forum wszystko jest takie łatwe. Pan kierofca nie zrozumie jak się nie przekona. Sam wasz bełkot jedynie na co wskazuje to na brak miejsc pracy. Skoro aż tak brakuje kierowców, firmy się licytują, to co jest prawdziwym powodem waszego jęku? Przecież wystarczy pstryknąć palcem. 500, 600 a zaraz będzie 700 zł dniówki czeka. Nawet małolat bez doswiadczenia twierdzi ze zarabia 600zl dziennie. W czym problem? Zwalniać się. Uwierzcie kolegom. Parkingowo-forumowy uniwersytet pomoże wam zarabiać 2x więcej. A wy dalej narzekacie. Co za glup. ki. No nie inaczej. Idźcie za kasą, 600 dniówki przytulisz. A ty dalej robisz za 5-6 k za miesiąc. W Decathlonie mają promocje na walizki dla kierowców. Skorzystajcie. Łatwiej już nie będzie. | |||
~Gucio | Nie ma co porównywać polskich firm, zarobków, warunków pracy, świadczeń emerytalnych do zachodu UE, to jest jeszcze daleka droga i raczej nigdy ich nie dogonimy, wg. najnowszych raportów Polacy są w pierwszej piątce najmniej zarabiających w UE - jesteśmy nadal tanią siłą roboczą, o wiele lepiej w tej kwestii stoją nawet nasi sąsiedzi Czesi. Owszem są w Polsce ludzie bogaci i zamożni, ludzie zarabiający krocie ale trzeba patrzeć na przekrój całego społeczeństwa, a tu wypadamy kiepsko. | 1 | ||
~Ł ysy | Ciężarówkarz. Gratuluję odwagi. Życzę dalszych sukcesów. Szkoda tylko, że dalej mentalnie związany jesteś z dziadtransem. Występ na etransport dobitnie świadczy o nierozerwalnej więzi z dziadtransami. Ogarnij się chłopie. Zacznij żyć "angielską "pełnią życia. | |||
~Ł ysy | Gucio. Wolny kraj. Nie pasuje życie w Polsce, nie pasuje praca u polskiego pracodawcy? Walizeczka i w drogę. Z mojej strony pełne błogosławieństwo. | |||
~Ł ysy | Od lat powtarzam. Nie pasuje? Kluczyki na stół i po problemie. Problem pojawia się po kilku rzutach kluczykami. Wtedy tylko zachód. Powracającym od zachodniego pana mówimy spier da laj. Taka rzeczywistość. | |||
~Gucio | Transport się zmienia, coraz więcej przepisów, coraz więcej wymogów dla firm, często wysokie kary w trakcie kontroli w UE, trzeba w tym wszystkim mocno stać na ziemi a i tak różnie może być. Gdy wejdzie w życie pełen PM, też wiele zweryfikuje, inteligentne tachografy (są już dziś ), tachografy w busach, zmiana co do kabotaży itd. Zapewne dużym graczom na rynku transportowym będzie łatwiej, bo mają za sobą sztab ludzi od wszystkiego i każdy ma pilnować tych wszelkich wymagań, a do tego kapitał co pozwala na rozwój nie tylko coraz nowsze auta, ale cała telematyka, procesy ułatwiające wszelką komunikację itp. Ostatnio czytałem artykuł specjalistów z branży logistyka-transport i było powiedziane otwarcie że wiele małych przedsiębiorstw nie sprosta wszystkim wymaganiom rynku i poprzez swoją niewiedzę, gąszcz ciągle zmieniających się przepisów nie dadzą rady by utrzymać się w tym biznesie. Czas pokaże, ale kto stoi w miejscu daleko nie zajedzie. | |||
~zcx | Czy szanowne szambo forumowych czubów dalej podtrzymuje opinie czym więcej firm padnie tym lepiej dla kierowców? Głup. szych od was naprawdę nie ma. To ze zarabiacie po 5-6 tys to jakiś istny cud. Bałwany waszego pokroju nie wyciągają więcej niż minimalna krajowa. | |||
~zcx | Jaki efekt przyniosły działania polskiego marudy? -Polskie firmy pozbywają się was na potęgę, sami w tym pomagacie. - do polski sprowadzono kilka milionów ukraincow. Przyjeżdzają kolejni. - firmy nauczyły się skutecznie pozyskiwać kierowców z poza UE. - ukraińcy z nawiązką załatali braki kadrowe. - polski kierowca kojarzy się wyłącznie z marudą - pomogliście tez Niemcom. Większa emigracja pozwoliła obniżyć koszty pracy również i tam. - rozpoczęliście reakcje łańcuchową usuwania polskiego marudy z kabin. - usunięcie marud pozwoliło formom na zwiększenie efektywności - nikt za wami nie tęskni, zatrudniane was rodzi jedynie problemy Na koniec gratuluje pomysłu i skuteczności. Nikt inny jak polski pacan z ce nie zaszkodzi sobie bardziej. | |||
~//~ | NIE DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ!!! Rekome nduję dla wszystkich prawdziwych i szanujących się kierowców. zapoznać się z niżej podanym. Poważne i solidne Firmy (uczciwe) rozliczają wszystkie wypłaty kierowców tylko po fakcie z danych ewidencji (cyfrowa karta kierowcy, wykresówki i t. d. ) z reguły w 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym (Uoczpk. Art. 15 ) za zeszły zużyty miesiąc i wypłacają ich w ustalonym terminie zgodnie przepisów (nikt nikomu nic nie nadpłaca jak i nie dokłada). Ustawa o czasie pracy kierowców Art. 15. 3. Okres rozliczeniowy nie może być dłuższy niż 1 miesiąc, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5. 4. W SZCZEGÓLNIE UZASADNIONYCH PRZYPADKACH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 3 miesięcy. 5. Przy pracach UZALEŻNIONYCH od PORY ROKU lub WARUNKÓW ATMOSFERYCZNYCH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 4 miesięcy. Czyli, jeśli udaje się zamieścić, w okresie 1 miesiąca, pracę i chociażby część odpoczynku w domu (w miejscy zamieszkania) to nie ma prawnych podstaw żeby ustalać więcej niż 1-miesięczny okres rozliczeniowy, oprócz zastrzeżenia ust. 5 Art. 15 Uoczpk (sezonowa praca). Jako przykład : Kadencja 1-4 tygodni pracy w trasie - 1-miesięczny okres rozliczeniowy. Kadencja 5-8 tygodni pracy w trasie - 2-miesięczny okres rozliczeniowy. Kadencja 9-"... " tygodni pracy w trasie - 3-miesięczny okres rozliczeniowy. Zarobek pracownika (jak i wszystkie przysługujące należności) rozlicza się z danych ewidencji (cyfrowa karta kierowcy, wykresówki i t. d. ) po fakcie w odpowiednim okresie rozliczeniowym (z reguły w 1-miesięcznym okresie) za zużyty miesiąc i zależy od ilości wykorzystanych pracowniczych godzin w dobie i w okresie rozliczeniowym. W ramach czasu jednego etatu (19-23 dni pracowniczych, 152-184 godzin pracy ("jazda" + "młotki"), zależy od miesiąca) płaci się - podstawa (od 2800 zł. brutto) lub pogodzinna płaca (od 18. 3 zł. brutto) z dodatkiem za pracę w porze nocnej, czyli pomiędzy 21. 00 a 07. 00 (20% stawki godzinowej). Powyżej czasu jednego etatu przysługuje czas wolny (w wymiarzy czasu 1/1 - na wniosek pracownika lub 1/1. 5 - na wniosek pracodawcy) i / albo płaci się - nadgodziny (pogodzinna płaca) plus dodatki za nadgodziny (% stawki godzinowej). Dodatek za nadgodziny pracy - 50%. Dodatek za nadgodziny pracy w porze nocnej, niedzielę czy święto - 100%. Płaca za dyżury/dyspozycji - 100% / 60% (30% w załodze) wynadrodzenia.. Kodeks pracy pozwala pracodawcy zastąpić wynagrodzenia za godziny nocne, za godziny dyżuru, za nadgodziny i dodatek za nadgodziny ryczałtami. WYSOKOŚĆ RYCZAŁTÓW POWINNA ODPOWIADAĆ PRZEWIDYWANEMU WYMIAROWI GODZIN PRACY w porze nocnej, w godzinach dyżury i w godzinach nadliczbowych. Każda godzina przepracowana ponad przewidywanego wymiaru godzin pracy tych ryczałtów powinna być płatna osobno, poza ryczałtami. Sąd Najwyższy wielokrotnie stwierdzał (n. p. Wyrok SN z 27 stycznia 2016 r, sygn. I PK 25/15; czy starsze Wyroki SN z 12 września 2008 r., I BP 4/08 i z 17 czerwca 2008 r., I PK 307/07), iż ryczałt nie pozbawia pracownika roszczeń o wynagrodzenie za pracę nieobjętych ryczałtem. Wyrównana tak zwana "płaca minimalna" - pogodzinna płaca (stawka godzinowa z należnymi dodatkami) zobowiązująca w odpowiednych krajach (D, F, B, NL, DK, A, I i t. d. ) przy pewnych warunkach i okolicznościach (kabotaż w delegacji i/albo rozładunek / załadunek), opierając się na wewnętrzne przepisy krajów oddelegowania (Milog (D) - 9. 5 eur/h brutto, Loi Makron (F) - 10. 39 eur/h brutto, B - 10-15 e/h brutto, NL - 9. 72 e/h brutto, DK - 164. 96 dkk/h (22. 18 e/h) brutto, A - 10. 09 e/h brutto, I - 10. 12 e/h brutto i t. d. ; źródło: s://csk. pl/placa-minimalna/) . Zgoda pracowników (kierowców) na wypłaty zarobku z przedłużonym okresem rozliczeniowym bez szczególnie uzasadnionych na to przyczyn i/lub z symbolicznymi niepokrywającymi prawie nic ryczałtami bez obowiązkowego przewidywanego wymiaru czasu nie pokrywającymi calego należnego kierowcom wynagrodzenia i dodatku za godziny nocne, za godziny dyżuru i za nadgodziny oraz bez ewidencji wyrównanej tak zwanej "płacy minimalnej" w odpowiednich okolicznościach - doprowadza do zaniżenia zarobku. Tak zwany "zarobek" jako km, %, okordy, obroty i t. d. to da się legalne zapłacić pracownikowi tylko jako opodatkowywane premiowe (bonusy) do pensji (co najmniej do podstawy minimalnej lub stawki godzinowej) i pod warunkiem że ich stosowanie nie zagrożą bezpieczeństwu drogowemu lub nie zachęcą do naruszeń (Uoczpk Art. 26, Roz. (WE) nr 561/2006. Art. 10 ust. 1), lecz ani jak nie w zamian podstawy lub pogodzinnej płacy z należnymi dodatkami jak i nie w zamian stawek kwot diet i ryczaltów za noclegi przeznaczonych (jako kompensacja) na pokrycie zwiększonych kosztów na wyżywienia, inne drobne wydatki i noclegi w czasie podróży służbowych. Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 26. Warunki wynagradzania kierowców nie mogą przewidywać składników wynagrodzenia, których wysokość jest uzależniona od liczby przejechanych kilometrów lub ilości przewiezionego ładunku, jeżeli ich stosowanie wpłynęłoby na pogorszenie bezpieczeństwa jazdy. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006. Art. 10. 1. Przedsiębiorstwo transportowe nie może wypłacać kierowcom zatrudnionym lub pozostającym w jego dyspozycji żadnych składników wynagrodzenia, nawet w formie premii czy dodatku do wynagrodzenia, uzależnionych od przebytej odległości, szybkości dostawy lub ilości przewożonych rzeczy, jeżeli ich stosowanie może zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego lub zachęcać do naruszeń niniejszego rozporządzenia. Wypłat jako jakieś tam "za dzień" ("dniówki" / "dobówki") nie istnieje a priori w prawnym polu (wymyślona abstrakcyjna wypłata ta jeszcze z reguły zawsze jest znacznie zaniżona w porównaniu do wypłat, zadokumentowanych w Umowie o pracy czy w innych wewnętrznych dokumentach Firmy). Każdy wkłada do definicji "za dzień" ("dniówki") wszystko cokolwiek zachce się w miarę własnej "rozwiązłości". "Za dzień" ("dniówka" / "dobówka") pochodzi ze starych czasów (bez prawnych) kiedy chadziaj płacił parobku za bezmierny dzień pracy (miarą czasu pracy wtedy był - dzień, czyli abstrakcyjna wielkość z reguły od wschodu do zachodu słońca). Zgoda pracowników (kierowców) na wypłaty zarobku od wymyślonych wypłat jako, tak zwane, dniówki / dobówki, km, %. okordy, obroty i t. d. doprowadza do sytuacji kiedy minimalna podstawa (stawka godzinowa) wzrasta a wypłaty zostają nie zmienne albo tego gorzej zaniżają się. | |||
~//~ | Diety - podróże krajowe (75 zł/doba, czyli 30 zł. dieta plus 45 zł. ryczałt za nocleg zgodnie z KP i Roz. MPiPS od 01. 03. 2013 r. ) Należność z tytułu diet oblicza się za czas od rozpoczęcia podróży krajowej (wyjazdu) do powrotu (przyjazdu) po wykonaniu zadania służbowego w następujący sposób: 1) jeżeli podróż trwa nie dłużej niż dobę i wynosi: a) mniej niż 8 godzin - dieta nie przysługuje, b) od 8 do 12 godzin - przysługuje 50% diety, c) ponad 12 godzin - przysługuje dieta w pełnej wysokości. 2) jeżeli podróż trwa dłużej niż dobę, za każdą dobę przysługuje dieta w pełnej wysokości, a za niepełną, ale rozpoczętą dobę: a) do 8 godzin - przysługuje 50% diety, b) ponad 8 godzin - przysługuje dieta w pełnej wysokości. W razie nieobecności gwarantowanego noclegu (kabina pojazdu tamtym miejscem nie jest - potwierdzone wyrokami SN i TK) lub nieprzedłożenia rachunku za nocleg (Hotel), pracownikowi przysługuje ryczałt za nocleg (150% wartości diety). Ryczałt ten nie przysługuje za czas przejazdu. Diety - podróże zagraniczne (63-98 euro/doba, czyli 38-52 euro dieta plus 21-50 euro ryczałt za nocleg zgodnie z KP i Roz. MPiPS od 01. 03. 2013 r., wielkość zależy od kraju docelowego podróży służbowej) Należność z tytułu diet oblicza się w następujący sposób: 1) za każdą dobę podróży zagranicznej przysługuje dieta w pełnej wysokości; 2) za niepełną dobę podróży zagranicznej: a) do 8 godzin - przysługuje 1/3 diety, b) ponad 8 do 12 godzin - przysługuje 50% diety, c) ponad 12 godzin - przysługuje dieta w pełnej wysokości. W razie nieobecności gwarantowanego noclegu (kabina pojazdu tamtym miejscem nie jest - potwierdzone wyrokami SN i TK) lub nieprzedłożenia rachunku za nocleg (Hotel), pracownikowi przysługuje ryczałt za nocleg (25% od limitu na nocleg). Ryczałt ten nie przysługuje za czas przejazdu. Diety i ryczałty za noclegi nie są zarobkiem pracownika (są zwolnione z podatku do określonej kwoty zgodnie z Rozporządzeniem MPiPS od 01. 03. 2013 r. ). To są NALEŻNOŚCI (jako kompensacja) które przysługują osobiście pracownikowi (Kodeks Pracy Art. 77. 5. ust. 1 ), na pokrycie zwiększonych kosztów na wyżywienia (śniadanie, obiad, kolacja), inne drobne wydatki (woda do picia, kibel i t. d. ) i noclegi (dostęp do pomieszczeń sanitarnych - kibel, przysznic, pralnia; zakup pościeli - poduszka, kołdra, poszewka na poduszkę i kołdrę, prześcieradło; i t. d. ) w czasie podróży służbowej. Do wprowadzenia Pakietu Mobilności (do dnia 1 lutego 2022 r. ) - "Diety z tytułu podróży służbowej mogą być zaliczane do zagranicznej płacy minimalnej, ale TYLKO JEŻELI DANE PAŃSTWO POZWOLI NA TAKĄ PRAKTYKĘ" (Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/67/UE z dnia 15 maja 2014 r. ). Jako przykład : Niemcy - pozwalają, Francuzi - nie. Przy zwykłej (nie śmieciowej) Umowie o pracy (bez żadnych wyjątków gdziekolwiek), standardowe (nie zaniżone) wszystkie normy, stawki, kwoty, limity Kodeksu Pracy i Rozporządzenia MPiPS od 01. 03. 2013 r. obowiązkowe są dla pracowników wobec wszystkich stref (budżetowych i poza budżetowych). Polski Kodeks Pracy jest obowiązkowy dla wszystkich pracowników zatrudnionych na Umowie o pracy i jest też obowiązkowy dla ich pracodawców wobec wszystkich stref (budżetowych i poza budżetowych). KP Art. 9. § 2. Postanowienia układów zbiorowych pracy i porozumień zbiorowych oraz regulaminów i statutów NIE MOGĄ BYĆ MNIEJ KORZYSTNE DLA PRACOWNIKÓW niż przepisy Kodeksu pracy oraz innych ustaw i aktów wykonawczych. KP Art. 77. 5. § 4. "Postanowienia układu... , regulaminu... lub umowy... nie mogą ustalać diety * (diety są jak krjowe tak i zagraniczne)... niższej niż dieta * (krajowa i zagraniczna) z tytułu podróży służbowej * (podróż też może być jak krajowa tak i zagraniczna) na obszarze KRAJU określona dla pracownika * (czyli krajowego i zagranicznego), o którym mowa w § 2 * (Art. 77. 5. § 2. "Minister... określi, w drodze rozporządzenia, wysokość... należności... NA obszarze KRAJU oraz POZA granicami KRAJU... "). " (*) - wyjaśnienie. Oficjalne pismo z PIP o dietach i to co z tamtym powiązane. h t t p s://etransport. pl/konto. fotografia. 114342. 41091. html h t t p s://etransport. pl/konto. fotografia. 114342. 41092. html (żeby linki zadziałali trzeba usunąć w nich odstępy) Dyskryminacji pracowników wobec wypłat, na zasadzie stref zatrudnienia (budżetowych i poza budżetowych), a priori nie może być w prawnym polu. To że ktoś "przymyka oczy" na nieadekwatne interpretacje KP Art. 9. § 2 i Art. 77. 5. § 4, na absurdalne sprzeczne decyzje sądowe z tamtym powiązane jak i na śmieciowe Umowu o pracy z przestępczymi wyjątkami (unikając kolaps i katastrofę w branży transportowej) to już inna sprawa (świadczy o braku praworządności, nieobecności mocy prawa, głębokim kryzysie prawnych struktur państwa). Przy rozliczenio wypłat zgodnie przepisów pracownk (kierowca), co najmniej, chociaż gwarantowano otrzymuje swoje nie zależnie od okoliczności pracy i ma realne (większe) odliczenia opodatkowania na ubezpieczenie i emeryturę w przyszłości. Przypominam dla wszystkich prawdziwych i szanujących się kierowców. Kierowcy ani jak nie zabrania się prowadzić dla siebie ewidencję i archiwizację godzin pracy i w razie czego (problemy z wypłatami całego zarobku i/albo wypłat związanych z podróżami służbowymi) mieć dowody na rękach (będzie w przyszłości z czym pójść do PIP, sądu i t, d). Kopii (ksero, skany, zdjęcia) wykresówek (dodatkowo CMR-ek i t. d. ) jak i sczytujące urządzenie dla KK nie drogo kosztują. CZYTAJCIE WSZYSTKO CO PODPISUJECIE (dużo czego ciekawego dowiecie się) i jeśli coś NIE ROZUMIECIE albo NIE ZNACIE - NIE PODPISUJCIE!!! Wyst arczy nie podpisywać wątpliwych dokumentów, ta jeszcze inblanko, i po sprawie (nie trzeba będzie w przyszłości iść po swoje zarobione i przysługujące pieniądze do sądu). | |||
~zcx | Może teraz część się domyśla, dla czego nikt was nie szanuje. Po prostu nie ma za co szanować je. łopów. Nie życzę wam źle, ale nadchodzą dla polskiego kierowcy bardzo ciężkie czasy. Z łezką w oku będziecie wspominać jak było... | |||
~kiero | Polski dziadtrans ma się bardzo dobrze. | |||
~zcx | Polskie firmy mają się na tyle dobrze, że mogą się was z dnia na dzień bez szwanku pozbyć. Rzucając kluczykami, robisz przysługę | |||
~Kieras | Dziadtrans nie jest zły jeżeli płaci. | |||
~zcx | Przyłącz się do akcji troluj trola. Kto ma chęć pobawić się kosztem trola zcx, zapraszam do zabawy. Wystarczy podpisywać się jak trol. zcx | |||
gigi
| panowie oryginał i kopia... uspokójcie się!!! | |||
Puchacz1
| Król Patryk 2021-04-08 09:21:52 Dajcie mi punkt podparcia, a poruszę Ziemię. Uniesienie koła to prosta zabawa za pomocą maszyny prostej. Dla niektórych wciąż to jednak wyżyna intelektu. Niejaki Kopernik Mikołaj już dawno wstrzymał Słońce i ruszył Ziemię. I to bez "punktu podparcia":) :) :) | |||
~Król Patryk | Archimedesowi chodziło o uzmyslowienie mozliwosci zastosowania maszyn prostych. Ziemia jest tu tylko przykładem kolego. | |||
~Zrozpaczony | Dlaczego w Polsce przewoźnik nie chce płacić za godzinę pracy kierowcy? Szukam pracy ze stawką godzinową i nie ma nic. Dniówki procenty kilometry... Każdy pracownik ma płacone za godzinę tylko kierowca zawsze musi być oszukany przez szefa. To jest taka fajna praca. Przy wynagrodzeniu godzinowym. Każdy postój awaria oczekiwanie jest płatne. Ba nawet można sobie poleżeć na młotkach dobijając do 15godzin. Płatność za godzine motywuje do bycia w pracy. Plus diety ryczałty za nocleg godziny nadliczbowe godziny w nocy. Kiedy to się w końcu zmieni i szefowie zaczną nam płacić uczciwie? | 1 | ||
~Kop... | Kup sobie ciężarówkę. ha.. ha.. ha :) to zobaczysz dlaczego jesteś zrozpaczony? Póżniej widły lub łopatę, wybór należy do Ciebie, uśmiałem się, profesor od trzymania kierownicy :) Ciesz się, że jeszcze k... pa nie dostałeś, żenada. | -1 | ||
Puchacz1
| ~Zrozpaczony Tak na marginesie. Sam piszesz cyt: " Ba nawet można sobie poleżeć na młotkach dobijając do 15godzin. " I to jest wg ciebie uczciwe? Zarejestru jesz pracę na KK a będziesz leżał? | |||
~Zrozpaczony | Szef ma dużo kasy. Za samo paliwo kupe kasy płaci. Co mu szkodzi jak mi dopłaci pare groszy za leżenie. | |||
Puchacz1
| ~Zrozpaczony To ja mam pecha. Przez dwadzieścia kilka lat jazdy w tzw międzynarodówce nie trafiłem jeszcze na idiotę, który by mi płacił za nic nierobienie (leżenie). Może dlatego że niezbyt często zmieniałem firmy? | |||
~Gucio | 2021-04-08 10:50:09 Gucio. Wolny kraj. Nie pasuje życie w Polsce, nie pasuje praca u polskiego pracodawcy? Walizec zka i w drogę. Z mojej strony pełne błogosławieństwo. Kolego Łysy Ja mówię że takie porównania są bez sensu, tak samo jak z firmami transportowymi uważam że w tej całej transportowej branży są też firmy w których warto pracować, w których chce się pracować i nie łatwo się dostać, ale takich firm jest może 20% w skali kraju. | 1 | ||
~//~ | ~Zrozpaczony 2021-0 4-08 17:32:54 "... Dlaczego... przewoźnik nie chce płacić za godzinę pracy kierowcy?... " Bo "przewoźnikowi" za pomocą wymyślonych wypłat, tak zwanych "dniówek", "km", "%", "obrotów" i t. d., najłatwiej (prawie nic nie robiąc - żadnego kontrolowania, kłócenia z spedytorami i t. d. ), kosztem kierowców, zmniejszyć swoje niby to "straty" i kompensować przestoje pojazdów. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.