REKLAMA

Przerwana pauza i co dalej
ID: 139510

witam miałem taki przypadek po pięciu godzinach trzydziestu minutach kazano mi przestawić auto na parkingu ponieważ nie mógł się dostać hds do kontenera który obsługiwał 24 na dobę zakład zrobiłem wydruk zaraz po ruszeniu z miejsca i przestawilem się na bok niestety ochrona nie udzieliła mi pieczątki do podbicia wydruku w takim wypadku czy mogę ruszyć po pięciu kolejnych godzina pauzy czy muszę kręcić 9 godzin i ile grozi mi za skrócenie pauzy z dziewięciu godzin do pięciu i pół

~pemo010203
*.31.132.204.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

REKLAMA

Posty (29)

~pemo010203
2014-02-05 23:42:14
jak w temacie...
~leon
2014-02-06 18:37:24
co to za *ły, wszystko świadzcy że zle postawiłeś zestaw na pauzę, co to znaczy czy mogę skrócić pauze do 5, i pól, pauza to minimum 9h i tej lepiej nie skracać ale skoro opisałeś i ruszyłeś to po ptokach, dokrę do 11 i licz na szczę scie i wyrozumiałośc ITD oraz szefa bo po szcytaniu karty pewnie program wyświetli błąd oraz kwote do zapłaty
~6-ty
2014-02-06 18:43:23
Około tysiaka.
Tak działa system "fiskalny" ITD.
Przerobione.
Nie liczy się jak jeździsz - liczy się jak jesteś wyrysowany.
ps. trzymaj kciuki, żeby przez 12-cie miesięcy zielone nie wpadły do firmy bo zabulisz.
~driver
2014-02-06 18:49:04
Normalnie wydruk i koniecznie artykuł na wydruku i będzie dobrze. Nie raz miałem taką sytuacje jak twoja ale zawsze dobrze opisaną na wydruku i nigdy przy kontroli mandatu nie dostałem. W rozporządzeniu na artykuł, którego się powołujesz masz opisane w jakich przypadkach możesz przerwać pauzę i jest taka pozycja w celu umożliwienia przejazdu lub wyjazdu innego auta. Jest zima i każdy kontrolujący powinien to zrozumieć jeżeli taka sytuacja zdarzyła Ci się raz na te 28 dni kontrolnych a resztę masz legal moim zdaniem możesz być spokojny

-1

~Spoko
2014-02-06 18:49:20
A co to kogo obchodzi że nie może ktoś przejechać? Jego problem, ty człowieku kręcisz pauzę i masz to w * do tego jak stoisz ponad 5h.. Głupi jesteś bo teraz ty będziesz miał lipę. Ja skróciłem pauzę 15 min bo Litwin kazał mi się przestawić i u Szwaba zapłaciłem 160 euro za przerwaną pauzę.. Do tego wiesz co mi powiedział? , za 5 km jest parking zjedzie pan tam i wykręci 9h ; ) '' Powodzenia jak się złapią. .

1

jack1975
2014-02-06 19:07:13
Spoko... racja w 100%, pauza rzecz swieta!!!
zibi1906
2014-02-06 19:11:31
~driver
(2014-02-06 18:49:04) Normalnie wydruk i koniecznie artykuł na wydruku i będzie dobrze. Nie raz miałem taką sytuacje jak twoja ale zawsze dobrze opisaną na wydruku i nigdy przy kontroli mandatu nie dostałem. W rozporządzeniu na artykuł, którego się powołujesz masz opisane w jakich przypadkach możesz przerwać pauzę i jest taka pozycja w celu umożliwienia przejazdu lub wyjazdu innego auta. Jest zima i każdy kontrolujący powinien to zrozumieć jeżeli taka sytuacja zdarzyła Ci się raz na te 28 dni kontrolnych a resztę masz legal moim zdaniem możesz być spokojny



Na pewno wydruk z określonym paragrafem może okazać się pomocny w takiej sytuacji?
~silwio
2014-02-06 19:16:24
Zeby nie mieć problemów trzeba się ustawić w odpowiednim miejscu (czyt. patrz gdzie stajesz). wygląda na to że autor wątku popełnił błąd jeżeli musiał zrobić dojazd do kontenera (no chyba że kontener spadł z nieba w czasie tych 5. 30 h pauzy.

1

jack1975
2014-02-06 19:16:37
Zibi zgodze sie z Toba, ze dobrze opisany wydruk to podstawa ale moim zdaniem nie powinien ruszac auta w czasie pauzy, a jak napisal autor, ze mu kazali to ich obowiazkiem jest udzielic pieczatki.
zibi1906
2014-02-06 19:17:19
Artykuł 9
1. Na zasadzie odstępstwa od przepisów art. 8, w przypadku
gdy kierowca towarzyszy pojazdowi transportowanemu
pr omem lub pociągiem i wykorzystuje regularny dzienny
okres odpoczynku, okres ten można przerwać nie więcej niż
dwukrotnie innymi czynnościami trwającymi łącznie nie
dłużej niż godzinę. Podczas tego regularnego dziennego
okresu odpoczynku kierowca ma do dyspozycji koję lub
kuszetkę.



Wyjątkiem jest punkt pierwszy artykułu dziewiątego, poza tym w artykule 6-9 rozp. 561 nie wspomniano nawet słowem o podobnej sytuacji.
zibi1906
2014-02-06 19:19:37
Podgląd konta jack1975jack1975
(2014-02-06 19:16:37) Zibi zgodze sie z Toba, ze dobrze opisany wydruk to podstawa ale moim zdaniem nie powinien ruszac auta w czasie pauzy, a jak napisal autor, ze mu kazali to ich obowiazkiem jest udzielic pieczatk



Ja wcale tego nie stwierdziłem że dobrze opisany wydruk to podstawa.
Uważam że głupotą jest przerywać własny odpoczynek.
jack1975
2014-02-06 19:24:57
Tak zibi ale sa sytuacje gdy trzeba, zreszta nie wiem jaka byla tam dokladnie sytuacja, ale jezeli ja bym zle zaparkowal i kazaliby mi sie przestawic to zrobilbym to bez przerwania pauzy :)
zibi1906
2014-02-06 19:27:27
Podgląd konta jack1975jack1975
(2014-02-06 19:24:57) Tak zibi ale sa sytuacje gdy trzeba, zreszta nie wiem jaka byla tam dokladnie sytuacja, ale jezeli ja bym zle zaparkowal i kazaliby mi sie przestawic to zrobilbym to bez przerwania pauzy :)


W takim razie jesteś naprawdę prawdziwym "misczem"
Cóż zatem można dziwić że rodzimy transport ma się właśnie tak... jak się ma.
jack1975
2014-02-06 19:31:54
jezeli z mojej winy by to bylo, ja podejmuje ta decyzje (nie pracodawca) to uzyje, magii'' aby nie przerwac pauzy a auto przestawic, jezeli rozumiesz o czym pisze zibi
barracuda
2014-02-06 19:36:07
PRAWO SOCIALNE W TRANSPORCIE DROGOWYM
Rozporządz enie (WE) nr 561/2006, dyrektywa 2006/22/WE, rozporządzenie (EWG) nr
3821/85
WYTYCZN A NR 3
Kwestia: Nakaz przerwania dziennego lub tygodniowego odpoczynku bądź przerwy w celu
przestawienia pojazdu na terenie terminalu, na parkingu lub w strefie przygranicznej.
Artykuł: 4 lit. d) i f) rozporządzenia (WE) nr 561/2006
Podejście, jakie należy zastosować: Zasadniczo w trakcie dziennego lub tygodniowego
odpocz ynku kierowca powinien mieć możliwość swobodnego dysponowania swoim czasem i
nie powinien mieć obowiązku pozostawania w zasięgu swojego pojazdu.
W zasadzie przerwanie dziennego lub tygodniowego odpoczynku bądź przerwy stanowi
naruszenie przepisów (chyba, że ma zastosowanie „ przypadek promu lub pociągu” (art. 9 ust.
1). Jednak na terenie terminalu lub na parkingu może zdarzyć się nagła nieprzewidziana
syt uacja lub nagła potrzeba wymagające przestawienia pojazdu.
Na terenie terminalu zazwyczaj jest kierowca (pracownik terminalu), który w razie
konieczności może przestawić pojazd. Jeśli nie ma takiego pracownika, a przestawienie
pojaz du jest nieuniknione ze względu na nadzwyczajne okoliczności, kierowca może
przerwać swój odpoczynek jedynie na polecenie właściwego organu lub pracownika
terminal u, upoważnionych do wydawania poleceń dotyczących przestawienia pojazdu.
W pozostałych miejscach (np. na parkingu, na przejściach granicznych i w razie nagłej
potrzeby), jeśli występują obiektywne nagłe przyczyny, w związku z którymi pojazd musi
zostać przestawiony lub jeśli policja lub inna władza (np. : strażak, organy administracji
drogo wej, celnik, itp. ) wydadzą polecenie przestawienia pojazdu, kierowca musi przerwać
swój odpoczynek lub przerwę na kilka minut i w takim przypadku nie powinien być ścigany
za złamanie przepisów.
Jeśli pojawi się taka konieczność, organy kontrolne państw członkowskich muszą zastosować
pewną tolerancję oceniając indywidualne przypadki.
Każdy przypadek przerwania odpoczynku lub przerwy musi zostać ręcznie zarejestrowany
prze z kierowcę oraz, w razie możliwości, potwierdzony przez właściwy organ, który wydał
kierowcy polecenie przestawienia pojazdu.

1

~silwio
2014-02-06 19:36:55
jack 1975 a nie prościej uruchomić szare komórki podczas ustawiania się na pauzę???
zibi1906
2014-02-06 19:40:20
Podgląd konta jack1975jack1975
(2014-02-06 19:31:54) jezeli z mojej winy by to bylo, ja podejmuje ta decyzje (nie pracodawca) to uzyje, magii'' aby nie przerwac pauzy a auto przestawic, jezeli rozumiesz o czym pisze zibi



Staram się zrozumieć... choć przyznam że nie potrafię, bo skoro moja była wina to dlaczego mam używać "magii"?
Czy nie bardziej po męsku jest godnie przyjąć konsekwencje wynikające z własnego błędu?
Dzisiaj miałem nocny kurs (wyjątkowo)... głowa już mnie bolała od... "mobilki jak dróżka".
Bo na oko to warunki drogowe były całkiem, całkiem.

1

jack1975
2014-02-06 19:50:56
Moze i po mesku przyjac konsekwencje ale po co sie pytam?odpowiadam-aby przez nastepne 28 dni nie poniesc konsekwencji finansowych typu mandat.
A co do CB to wylacz czasami jak Cie wkurza, ja tak robie, a pytanie jak drozka? nie dotyczy tylko pytania o warunki drogowe
PrzPrz
2014-02-06 19:53:16
barracuda: Obawiam się, że kierowcy z magnesami nawet nie przeczytają Twojego postu do końca...

1

barracuda
2014-02-06 19:54:12
To dla tych, którzy czytają.
zibi1906
2014-02-06 19:58:19
Podgląd konta jack1975jack1975
(2014-02-06 19:50:56) Moze i po mesku przyjac konsekwencje ale po co sie pytam?odpowiadam-aby przez nastepne 28 dni nie poniesc konsekwencji finansowych typu mandat.
A co do CB to wylacz czasami jak Cie wkurza, ja tak robie, a pytanie jak drozka? nie dotyczy tylko pytania o warunki drogowe


Bo w tym pytaniu twórcy wcale nie pytają o warunki atmosferyczne lub natężenie ruchu (szczególnie w nocy).
Zupełnie nie "rozumiem "dlaczego podczas nocnej jazdy, dodatniej temperatury i małego natężenia ruchu można zadawać takie lub podobne pytania?
~Hubsi
2019-05-10 18:50:01
Problem iście Europejski.. Kurcze to tylko samochód który Trzeba przestawić bo drzewo zaraz na niego spadnie albo jest pożar lasu... To co ma tam stać? Jak jesteś na wakacjach to nawet w nocy przestawisz osobówkę a tu przepisy, kary istna kołomyja.. Trzeba przestawić to się przestawia albo wychodzisz z auta i patrzysz jak na nie spada deszcz meteorytów. A Idt niech te przepisy sobie wsadzą one są dla Nas a nie dla nich... Wielka inspekcja pracy! Powinno się kończyć niewielkim upomnienie i życzeniem szerokiej drogi i jak najmniej takich sytuacji żeby Pan kierowca mógł godnie wypoczywać i przepraszamy że Pana zatrzymaliśmy.
~Patryk
2021-01-24 12:41:01
Pierdzielenie ja nie raz musiałem przerwać pauzę i poruszyć do przodu czy tyłu bo zastawiałem inne auto. Często tak jest w nocy gdy parkingi pełne. Tak samo jak z przeciącniętym czasem pracy lub jazdy bo nie było miejsca na parkingu. Zawsze po zatrzymaniu robię wydruk i opisuję na odwrocie (dodam że jeździmy w podwójnej to podobno zawsze jest czas) i miałem kontrolę nawet w Portugalii i nigdy żadnego mandatu za to nie dostałem ale mam wydruki. Kontrolujący zabiera wydruk a daje jakiś protokół który potem wozisz ze sobą.
Tak samo na firmie po czytaniu tacho skąd program ma wiedzieć że musiałeś przerwać pauzę czy wydłużyć jazdę? Jak nie masz wydruku opisanego to jest to przekroczenie i to normalne. A jak jest dokument czyli wydruk to mandatu nie dostaniesz czy Ty czy firma
~Ordynator na emigracji!
2021-01-24 12:44:36
Ale piertolisz.
Bardziej jak szoszo.
~Patryk
2021-01-24 12:52:44
Powiedz mi z czym pitolę?
Jeżdżę już kilkanaście lat i jest jak mówię pomijając kraje dzikie takie jak Rosja bo tam zatrzymują za wszystko to jest jak mówię.
Dostałem 4tys euro mandatu u Hiszpana ale za mody na tarczach kiedyś. Jak jest wsio ok to mandatu nie dostaniesz. U Hiszpana do dziś jeżdżę z górek po 100/h i przy okazji kontroli nigdy nikt mi nic nie powiedział na prędkość.
~Patryk
2021-01-24 13:01:02
Co do tej pauzy to kolego pauzę musisz dokręcić do końca tak jak koledzy pisali najlepiej zrobić 11stkę w pojedynczej. Nie możesz mieć pauzy 5 godzin przerwać i jechać dalej w drogę.
~zcx
2021-01-24 15:15:06
dostałeś kawałek papieru na którym nie wiesz co jest napisane ale wiesz że jest wszystko dobrze? A to ciekawe.
~Donn Diego
2021-01-24 15:37:29
Patryk, u Hiszpana mozna było przekroczyc predkosc o 20 km/h przy wyprzedzaniu, dlatego za predkosc sie nie płaciło, ale od 01. 01. 2021 juz tego nie ma i lepiej nie przekraczac 90.
~Hehehe.
2021-01-24 15:41:28
Dzieciaku.
Zrobienie wydruku wcale nie znaczy że nie dostaniesz mandatu.
To leży w gestii kontrolującego.
Ale za młody i za głupi jesteś by to zrozumieć
REKLAMA
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.236.62.49

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2021
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels