Ciekawostki
HVO 100 to skrót od ''Hydrotreated Vegetable Oil'' (hydrorafinowany olej roślinny). Oznacza to, że paliwo to jest produkowane z olejów roślinnych, zwykle z odpadów, takich jak olej do smażenia. Jest to zatem czysty biodiesel. Zaleta: dzięki HVO 100 podczas spalania emitowane jest około 80-90% mniej CO2.
Dlatego też firmy transportowe od dawna promują biodiesel. Zawsze zdawały sobie sprawę, że jeszcze przez wiele lat po niemieckich drogach będą jeździć ciężarówki spalinowe, niezależnie od tego, jak duży sukces odniosą ciężarówki elektryczne i wodorowe. Dlatego musiało istnieć rozwiązanie, które znacznie zmniejszy emisję CO2 nawet w przypadku konwencjonalnych silników spalinowych. Jedna z możliwości: HVO 100. Dlaczego ma to sens i dlaczego uzyskanie zezwolenia na publiczną dystrybucję trwało tak długo?
Według niektórych to była świetna konstrukcja jak na tamte czasy. Inni natomiast twierdzą, że była to zwykła prowizorka. A jak było naprawdę?
15-16 kwietnia 2024 roku, przedstawiciele Inspekcji Transportu Drogowego oraz Duńskiego Urzędu Drogowego spotkali się w Kolding, w Danii, w ramach wydarzenia zorganizowanego przy wsparciu Europejskiego Urzędu ds. Pracy. Spotkanie miało na celu wzmocnienie więzi między obiema instytucjami oraz wymianę cennych doświadczeń w zakresie egzekwowania przepisów transportu drogowego.
Serial dokumentalny - rozmowy ze sprawcami wypadków drogowych, którzy zostali skazani za zabicie kogoś na drodze.
Czy lekceważenie zasad może nagle zniszczyć normalne życie? Czy ''trochę szybciej'' może oznaczać śmierć? Czy jedno piwo za dużo może oznaczać dekadę za kratami?
Zwykli ludzie, którzy nigdy nie chcieli nikomu zrobić nic złego opowiadają o sobie dziennikarzowi BRD24.
- Śmialiśmy się na imprezach, że przeskoczymy Orlen 8211; mówi świadek koronny w sprawie największej mafii paliwowej w Polsce. Już ponad 7 lat prokuratura prowadzi śledztwo w tej sprawie.
Obecna sytuacja w branży transportowej nie pozostawia złudzeń - stajemy w obliczu nie tylko recesji na rynku, lecz również rozprzestrzeniającej się patologii w firmach zajmujących się handlem ładunkami. To nie tylko problem firm spedycyjnych, ale także dotyczy innych podmiotów. Wszyscy chcą handlować ładunkami i oczekują, że przewożnicy będą to wozić za grosze.
Muzeum Sprzętu Wojskowego Mrągowo kupiło STARA 200 na przetargu AMW. Można powiedzieć, że to był zakup w ciemno, jedynie na podstawie zdjęć.