Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Ciekawostki

Szokująca PRAWDA o parkingach dla ciężarówek w Niemczech - brakuje ponad 20000 miejsc
Szokująca PRAWDA o parkingach dla ciężarówek w Niemczech - brakuje ponad 20000 miejsc
Kategoria: Ciekawostki / Ilość glosów: 0

Musisz zrobić przerwę? Zaplanuj z głową! Brakuje ponad 20 tys. miejsc parkingowych przy autostradach w Niemczech, prowadzi to do przepełnionych parkingów co sprawia, że ciężarówki parkują w niebezpiecznych miejscach. Władze nie kwapią się do rozwiązania problemu, a wręcz ograniczają kierowcom ciężarówek parkowanie na dziko ustawiając betonowe blokady i znaki zakazu zatrzymywania. Policja natomiast nie ma skrupułów w przeganianiu kierowców.

Kinia_etransport.pl

Kierowcy ciężarówek, nowi niewolnicy drogi
Kierowcy ciężarówek, nowi niewolnicy drogi
Kategoria: Ciekawostki / Ilość glosów: 0

Wojna cenowa na drogach. Kto naprawdę za nią płaci?
To nie statystyki są najgorsze. To historie ludzi, którzy każdego dnia ryzykują życie, by zarobić na chleb - a kończą w rowie, przemęczeni, niedoceniani, często zapomniani. Mówimy o zawodowych kierowcach. Tych, którzy znają każdy kilometr autostrady, każdy zjazd, każdy parking, gdzie można złapać choć chwilę snu.

W 2012 roku sektor transportu drogowego we Francji stracił 20 tysięcy miejsc pracy. Powód? Kombinacja brutalnego kryzysu i nieuczciwej konkurencji z Europy Wschodniej. Dziś po francuskich drogach jeździ setki tysięcy ciężarówek - coraz mniej z nich jest francuskich. Ale nie tylko narodowość się zmieniła. Zmieniło się wszystko.

Kierowcy ze Wschodu są wszędzie. I nie ma w tym nic złego - o ile byłoby to uczciwe. Niestety, rzeczywistość bywa inna. Ci ludzie często pracują we Francji za pensję cztery razy niższą niż ich francuscy koledzy. Kto na tym zyskuje? Firmy, które zakładają fikcyjne spółki, omijają przepisy, wypłacają wynagrodzenia "pod stołem" i drastycznie tną koszty. A kosztem są nie tylko pensje - to życie i zdrowie kierowców oraz bezpieczeństwo wszystkich na drodze.

Zmuszeni do jazdy ponad siły. Niewidzialni. Wyczerpani. Niebezpieczni.
Nielegalne praktyki, takie jak premie za każdy przejechany kilometr, prowadzą do niekończącej się jazdy, manipulacji tachografami, ignorowania odpoczynku. A to wszystko na najbardziej ruchliwych trasach Europy, jak choćby autostrada A1 na północy Francji. Tam, gdzie policja i żandarmeria regularnie przeprowadzają kontrole. Tyle że kontrole nie rozwiązują systemowego problemu.

Wielu francuskich kierowców poddaje się. Zmieniają zawód. Albo - jak Emmanuel - rzucają wszystko i ruszają w nieznane. Dziś Emmanuel przemierza ciężarówką północne stany USA, za kierownicą lśniącego, chromowanego kolosa. Bo choć ryzyko jest wszędzie, tam przynajmniej czuje się wolny.

Kinia_etransport.pl

Gasimy światło na CplusE Omega Pilzno videoblog
Gasimy światło na CplusE Omega Pilzno videoblog
Kategoria: Ciekawostki / Ilość glosów: 0

Pierwszy odcinek CplusE Omega Pilzno videoblog miał swoją premierę w kwietniu 2017 roku. Po ośmiu latach publikowania odcinków przyszedł czas, by zgasić światło...

W odcinku jubileuszowym autorzy zabierają widzów w sentymentalną podróż po historii CplusE. Przez 8 lat działo się naprawdę sporo!

Kinia_etransport.pl

VOLVO Evolution
VOLVO Evolution
Kategoria: Ciekawostki / Ilość glosów: 0

Szalona transformacja od 1928 do 2025 r.

Kinia_etransport.pl

STAR 660
STAR 660
Kategoria: Ciekawostki / Ilość glosów: 0

Historia ''pszczółki'', jak pieszczotliwie nazwał tego STARa autor filmu.

Kinia_etransport.pl

Królowie konwojów
Królowie konwojów
Kategoria: Ciekawostki / Ilość glosów: 0

Kierowcy transportu ciężkiego pokonują ekstremalne ekstremalne trasy w najtrudniejszym terenie Australii. Od pracy zespołowej pod presją po pęknięcia opon i awarie silnika - zobacz, jak ci kierowcy ciężarówek pokonują każdą przeszkodę, aby utrzymać konwój w ruchu.

Kinia_etransport.pl

Europa kontra USA - Kto może przewieźć więcej ładunków?
Europa kontra USA - Kto może przewieźć więcej ładunków?
Kategoria: Ciekawostki / Ilość glosów: 0

Co by było, gdyby masa przewożonego ładunku miała wpływ nie tylko na ciężarówkę, ale także na bezpieczeństwo na drogach, płynność operacji, a nawet na środowisko? Przepisy dotyczące masy ciężarówek to nie tylko losowe liczby 8211; w rzeczywistości kształtują one sposób, w jaki przewozimy towary, jakimi ciężarówkami jeździmy i jak długo wytrzymują nasze drogi.

W Stanach Zjednoczonych jest takie stare powiedzenie: ''im większy, tym lepszy''. Ale jeśli chodzi o samochody ciężarowe, nie zawsze tak jest. Prawo federalne nakłada sztywny limit na masę ciężarówki na 80 000 funtów (około 36, 3 tony metrycznej) dla autostrad międzystanowych. Niektóre stany zezwalają na cięższe ładunki, zwłaszcza jeśli ciężarówka ma więcej osi i masz specjalne zezwolenie.

Z drugiej strony, Europa gra według innego zestawu zasad. Większość tamtejszych krajów zezwala na ciężarówki o masie od 40 do 44 ton metrycznych (to od 88 000 do 97 000 funtów), ale miejsca takie jak Szwecja i Finlandia się jeszcze dalej - pozwalając ciężarówkom ważyć do 60 ton metrycznych (132 000 funtów).

Tak więc prawdziwe pytanie brzmi: który system faktycznie działa lepiej? Czy Stany Zjednoczone postępują słusznie, rygorystycznie chroniąc swoje drogi, nawet jeśli oznacza to poświęcenie wydajności i zwrotności? A może Europa wygrywa, pozwalając ciężarówkom przewozić więcej, jeździć wydajniej i zachować większą zwrotność w ciasnych przestrzeniach?

Kinia_etransport.pl