Porady i przykłady
Od lutego 2022 roku wchodzą w życie regulacje międzynarodowego transportu drogowego, które są zabrane pod nazwą Pakietu Mobilności 2022. W wyniku akceptacji nowych przepisów kierowcy będą musieli być delegowani na konkretnych zasadach. W wypadku, w którym będą wykonywali przewóz z kraju z siedzibą przedsiębiorstwa poza jego granice z jednym przystankiem przeładunkowym w trakcie jazdy i jednym w trakcie powrotu, będą z nich wyłączeni. W każdym innym przypadku będzie trzeba skorzystać z systemu IMI. Co to jednak jest i jak z tego korzystać?
Co to jest platforma IMI?
Skrót IMI oznacza System Wymiany Informacji na Rynku Wewnętrznym. To platforma, która umożliwia proste działania mające na celu zachowanie odpowiedniej płynności przekazywania sobie informacji między organami administracji publicznej. Informacje te przekazywane są na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, a także na poziomie wszystkich krajów Unii Europejskiej. System akceptuje działanie w wielu językach i jest w pełni bezpieczny.
Platforma IMI została stworzona przez Komisję Europejską, a podstawą jej funkcjonowania jest rozporządzenie Unii Europejskiej nr 1024/2012. Ma ona na celu ułatwienie współpracy administracyjnej.
0:00 - 0:50 | Premiowanie kierowców
0:51 - 2:33 | Możliwe rodzaje premii
2:34 - 6:11 | Premiowa za dni pracy
6:12 - 6:20 | Premia za Eco-driving
6:21 - 7:45 | Premia od przejechanych kilometrów
Z placu firmy PTM Polska przy ul. Zgierskiej w Łodzi wyruszyła w ostatnich dniach kolejna naczepa z sercem, tym razem nr 6. Pojazd marki Stas trafił do floty firmy Reco-Trans. To efekt akcji charytatywnej, której celem jest pomoc chorym dzieciom.
0:00 - 1:52 | Dlaczego prowadzenie prawidłowo ewidencji jest tak ważne szczególnie teraz
1:53 - 2:39 | Pakiet Mobilności i zmiany polskich przepisów
2:40 - 3:52 | Propozycje rozwiązań (linki)
3:53 - 5:00 | Projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym
5:01 - 8:22 | Co obejmuje ewidencja czasu pracy
Posłuchajcie co na temat najnowszych zmian myśli Adrian Trucker Paker.
0:00 - 1:30 | Zmora przewoźnika czyli 8222; młotki8221;
1:31 - 2:07 | Jak liczyć czas pracy
2:08 - 3:14 | Limit godzin pracy w tygodniu
3:15 - 4:46 | Limit godzin pracy w tygodniu - przykład
4:47 - 6:03 | Limit godzin pracy w tygodniu - przykład decyzji inspektora
6:04 - 7:12 | Jak ograniczyć 8222; młotki8221;
0:00 - 2:05 | Wymiana tachografów w transporcie międzynarodowym
2:06 - 3:37 | Tachografy inteligentne drugiej generacji
3:38 - 4:34 | Lokalizacja i przekroczenie granic w tachografach - podsumowanie
4:35 - 6:00 | Zdalny odczyt tachografu przez inspekcje
Na wymianę tachografów na tachografy II generacji mamy jeszcze trochę czasu.
Od sierpnia 2023 nowe, inteligentne tachografy będą posiadały wszystkie nowo wyprodukowane samochody.
Natomiast do 31 grudnia 2024 roku wszystkie samochody muszą mieć już nowe tachografy.
Oglądnij nagranie i sprawdź czym się różnią tachografy II generacji od tachografów I generacji.