Porady i przykłady
Jakie znaczenie ma a*aliza naruszeń? I dlaczego trzeba to zrobić zanim zaczniesz tworzyć ewidencję czasu pracy kierowców?
Koniec znie oglądnij całe nagranie i nie popełniaj więcej tego błędu.
0:00 - 8:07 | Przykład uproszczony wynagrodzenia kierowcy
8:08 - 11:57 | Kalkulator online
Koniecznie oglądnij nagranie, żeby wiedzieć jak wyliczyć wynagrodzenia kierowców.
Co zrobić, kiedy kwoty, które powinny znaleźć się na liście płac są za niskie?
Wirtualne diety - dlaczego warto je liczyć | 7:32
Dlaczego liczenie wirtualnej diety jest takie ważne w transporcie międzynarodowym?
Oglądnij nagranie i posłuchaj szczegółów.
Czy właściciel firmy transportowej może wrzucać w koszty diety?
Jeżeli właściciel firmy transportowej wsiada do samochodu jako kierowca samochodu ciężarowego mocno ryzykowne jest naliczanie diet ''po staremu'' Właściciela, który prowadzi pojazd, należy traktować jako kierowcę i kosztów diety oraz delegacji nie należy wrzucać w koszty prowadzenia działalności.
Na podstawie artykułu 21 b kierowca wykonujący zadania służbowe w ramach międzynarodowych przewozów drogowych nie jest w podróży służbowej w rozumieniu artykułu 77 (5) kodeksu pracy.
Niezmiennie zostają podróże służbowe w przewozach krajowych, ale też trzeba na nie uważać?
Dlaczego?
Koniecznie oglądnij nagranie w całości!
0:00 - 0:34 | Wyłączenie z delegowania
0:35 - 2:45 | Objęcie delegowaniem
2:46 - 4:50 | Czy podróż bez ładunku jest taka sama jak ''tranzyt''
Czy podróż bez ładunku jest taka sama jak ''tranzyt''?
Sytuacja tranzytowa jest zawsze zwolniona z zasad delegowania, podczas gdy podróż bez ładunku jest zwolniona, jeśli jest przeprowadzana w związku z operacją dwustronną i nie jest zwolniona, jeśli jest przeprowadzana w związku z przewozem kabotażowym lub nieobustronną operacją międzynarodową podlegającą zasadom delegowania (cross trade).
Zasadniczo delegowanie kończy się rozładunkiem towarów przewożonych w ramach operacji objętej zasadami delegowania (np. kabotaż lub cross trade). Zakwalifikowanie kolejnej podróży bez ładunku jako delegowania lub zwolnionej z delegowania zależy od tego, czy nowa operacja, która uruchamia tę podróż bez ładunku, jest objęta zasadami delegowania, czy też nie. W tym kontekście należy zauważyć, że kierowca nie jest uważany za delegowanego, jeżeli po rozładowaniu towarów w ramach operacji objętej zasadami delegowania wykonuje podróż bez ładunku do swojego państwa członkowskiego siedziby.
Czytaj więcej na naszym blogu:
www.akademiaczasupracy.pl/blog/
film dotyczący płyty najazdowej, która potrafi podać wartość ciśnienia bez jego fizycznego pomiaru. Wystarczy po niej przejechać. Jak to pomaga w pracy dużej firmy transportowej?
'Dzisiaj Na palecie ląduje porównanie składu celnego i miejsca uznanego przez organy celne. Która z tych procedur będzie bardziej odpowiednia dla Twojego biznesu?
Ogrom zagadnień związanych z procedurami celnymi potrafi przytłoczyć. Szczególnie, gdy dopiero zaczynamy interesować się tematem handlu towarami spoza Unii Europejskiej. Odprawy importowe i eksportowe, procedura tranzytu (TIR czy WPT), składowanie towarów oclonych 8211; to podstawowe kwestie, z którymi wypada się zapoznać. ''